Vanavond op de clubavond van de G&E hadden we 3 zenders die omgebouwd zijn met een Corona DIY module; één Multiplex, één Graupner, en één Futaba.
Alles aangezet... niks aan de hand. Alle ontvangers bleven alleen maar naar hun eigen baas luisteren.
Tja wat moet je daar nou mee...
Inderdaad ging deze test goed. Interessant is dat mijn set (een van de sets waar dit draadje mee begon) een van de drie was.
De ontvanger was niet opnieuw gebonden maar had natuurlijk wel door de crash in het water gelegen.
Mijn set wekte gisteren dus ook goed.
Nu kan je uit deze test verschillende conclusies uit trekken.
Bijvoorbeeld dat je een Corona ontvangen eerst in het water moet hangen voor gebruik maar daar geloof ik natuurlijk niet.
Mijn conclusie is dat we niet de juiste omstandigheden hebben gecreëerd waarbij de problemen ontstaan.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld aan ander zenders en dergelijke.
Uiteindelijk viel mijn systeem en dat van Jacob niet gelijk uit toen hij zijn zender aanzette. Hij kon ook nog de motor starten en taxiën voordat het bij ons beide mis ging.
Ik heb met eigen ogen gezien bij een clubgenoot dat een normaal wekende Corona set bijna niet meer in te schakelen was toen een 2.4 Futaba set ingeschakeld was. Andersom gaf geen problemen.
Ook een teken dat de Corona set dan last heeft van ruis.
Wat mij betreft blijft de onzekerheid over de betrouwbaarheid van Corona dan ook bestaan.
Daar bij vermeld dat ik dit ook erg jammer vindt! Ik had ook al een 2e setje klaar liggen voor mijn FX18 wat ik niet meer kan gebruiken.