Straat Denemarken

Porto gaat dan inderdaad 45 euro worden. Mocht ik deze maand een financiële meevaller hebben doe ik een bod van maximaal 1000 euro inclusief verzending. Of ie daar mee akkoord gaat moet ie dan zelf weten.

De ankerkluis bij Bismarck was inderdaad nogal twijfelachtig maar kon ook niet echt anders gemaakt worden op de bouwwijze die Hachette hanteerde, of men had het achterste harsgietdeel door moeten laten lopen tot aan dekhoogte in plaats van nog een triplex plaatje tussen het sierdek en het gietdeel te plaatsen. Daarbij kwam dat er nogal veel variatie zat in de mallen van de gietdelen voor de boeg en steven, sommige bouwers moesten een flink deel afschuren, en anderen moesten flink plamuren om alles passend te krijgen. Ik heb gelukkig mazzel gehad met mijn delen.

Bij Prinz Eugen en de Hood is dat minder aan de orde omdat de delen nu van spuitgietplastic zijn gemaakt en iedereen dezelfde delen krijgt. Het is wel de vraag hoe dit materiaal zich gedraagt ten opzichte van de houten latten van de romp. Als de romp meer gaat uitzetten of krimpen dan de spuitgietdelen kan dit in het ergste geval leiden tot lelijke barsten in de verf tussen de romp en delen in...

In ieder geval ga ik je verslag aandachtig volgen. Het is wel jammer dat je oude foto's niet meer zichtbaar zijn.

Wanneer je tot aankoop overgaat, laat het dan International Tracked & Signed verzenden; is wat zekerder vind ik.
Toen ik eens 23 issues uit Engeland op liet sturen heb ik dat ook gedaan; beetje bangigheid misschien, maar toch .......
Een van de eerste zendingen van 2 issues kwamen namelijk nooit in mijn brievenbus!

Een fantastische site om te volgen is http://ontheslipway.com/?paged=2
Hier staat enorm veel bouwinfo op voor het schip in de schaal 1:350 met heel veel detailafbeeldingen van het schip zelf.
Zelf heb ik nog diverse boeken aangeschaft die ik dan wel met je wil delen (via E-mail of iets dergelijks) wanneer je begint met de bouw.

Tja, en oude afbeeldingen staan er nog steeds niet op; weet ook niet of dat de boys ooit gaat lukken.
Ik heb ze nog wel, dus mocht het nodig zijn dan kan ik er altijd nog een aantal naar je adres laten vliegen.

Je hebt trouwens een leuk onderschrift; is wel toepasselijk voor de DKM Prinz Eugen.

ik heb myn bismarck zyn achterkant gemaakt uit boetseerklei, wat ik had gekregen was veel te klein.

en het is een mooie achterkant geworden.

jammer dat nederland zo gediscrimineerd word , want verschillende bouw set van deacostini had ik ook willlen bouwen.

ik heb myn bismarck zyn achterkant gemaakt uit boetseerklei, wat ik had gekregen was veel te klein.
en het is een mooie achterkant geworden.
jammer dat nederland zo gediscrimineerd word , want verschillende bouw set van deacostini had ik ook willlen bouwen.

Ja, maar de waarheid is toch dat wat we kunnen kopen toch teveel is om af te bouwen.
Kijk maar eens naar je hoeveelheid bouwprojecten.
En zelf heb ik er ook al drie waar ik mee in de weer ben; en te weinig tijd.
En ik heb nog twee projecten die ik nog wil starten.
Doe ik toch maar even niet!

de avro lancaster, de koperen locomotief, de 3 d printer ,de onderzeer , had ik wel willen bouwen, maar is hier nooit uitgekomen

Maar zo'n U-96 is wel te doen.
Ik heb het dacht ik al eens eerder aangehaald,
want een beetje tijdschriftenhandelaar tegen de Duitse grens aan, is bereidt om je wekelijks van die delen te voorzien.
En er zijn in Engeland ook wel mensen die je van een pakket delen voor de HMS Hood willen voorzien.
En dat van de Flying Scotsman Locomotive en de Lancaster is denk ik ook nog wel te koop.
Kost dan wel wat meer, maar dan heb je ze toch in je bezit.
Zelf heb ik het ook zo gedaan.

Oh, ik heb nog even wat opgezocht voor je:
hachette@jacklinservice.com
Die kunnen je misschien wel verder helpen met die Flying Scotsman Loc.

Laatst bewerkt:
Update in Straat Denemarken

Vandaag van de DKM Prinz Eugen de delen 24 - 35 uit Duitsland binnen gekregen.
Het boegstuk uit deel 33 klopt bij de onderdelen van dit schip niet echt.
Het heeft niet bepaald een ´messcherpe´ boeg.
33 boegstukken.jpg

Na meting blijkt het boegstuk in het midden
een dikte te hebben van 11mm x de schaal 1:200 = 2200mm = 2.2 meter!
Is niet echt een scherpe boeg; naderonderzoek zal de bij benadering juiste maat moeten brengen.

De ankerkluis achterschip klopt ook niet helemaal.
Na meten blijkt de bovenrand van de ankerkluis circa 6mm van het dek te komen.
33 ankerkluis achter.jpg

6mm x de schaal 1:200 = 1200mm = 1.2 meter!
In werkelijkheid was dit beslist niet meer dan circa 0.6 meter.

Maar dat kan allemaal verholpen worden; ik heb er met de DKM Bismarck inmiddels ervaring mee opgedaan en dat ging gelukkig goed.
Bouwen aan dit schip laat ik toch nog achterwege.
2 Rompen in aanbouw is genoeg.
Bovendien zijn er ook nog een boek en wat tekeningen in aantocht voor die DKM Prinz Eugen.
Eerst alle documentatie (5 boeken en tekeningen) doornemen en dan voorbereid starten?

Laatst bewerkt:
Dat van die boeg was mij inderdaad op een Duits forum al opgevallen, in plaats van direct tegen elkaar gelijmd te worden zoals bij de Hood zit er hier nog een triplex plaat tussen. De foto's waren niet om aan te zien, zo zonde van zo'n duur model... Je zou toch verwachten dat dit soort modellen in de loop der jaren van steeds betere kwaliteit worden?

Gelukkig is jou onderschrift een oplossing:

"Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items."

Explosief schuren, zagen en vijlen.

Boetseren is niet direct mijn idee al zou het misschien wel een goede oplossing zijn.
Stuk plastic er uitzagen en opvullen met klei, daarna plamuren en schuren, klaar.
Eigenlijk een goed idee, of met Milliput opvullen; heb ik bij de HMS Hood gebruikt voor de 15 inch geschutstorens.

Ik heb inmiddels een bod gedaan op die Volledige set van de Hood. Wel flink onder de vraagprijs, maar meer heb ik er niet voor over. Mocht ie niet akkoord gaan komt er een mooie Italeri Schnellboot voor in de plaats.

Ik heb inmiddels een bod gedaan op die Volledige set van de Hood. Wel flink onder de vraagprijs, maar meer heb ik er niet voor over. Mocht ie niet akkoord gaan komt er een mooie Italeri Schnellboot voor in de plaats.
Duimen dan.
De nieuwprijs was rond de €1100 en dat betaald niemand meer is mijn ervaring met mijn Engelse contacten.
Mocht het succesvol worden met je bod, check dan bij ontvangst elk deel op compleetheid.
Het kan zomaar zijn dat er iets ontbreekt en op dit moment kun je denk ik nog steeds bij Hachette Engeland wel een back issue verkrijgen, al is het via een Engels contact.
Succes!

Ik heb al bericht terug, hij gaat niet akkoord. Ik bood 600 pond inclusief verzenden ( dat is omgerekend 815 euro), maar hij wil minimaal 800 pond excl verzending hebben ( omgerekend 1090 euro). Zo'n bedrag ga ik never nooit niet in één keer aan een kit uitgeven. Het wordt dus op termijn een schnellboot met photo-etch kitjes erbij.

Die prijs van £800 exclusief. verzendig krijgt hij volgens mij never.
£400 ligt denk ik meer binnen de verwachtingen, gezien de ervaringen van anderen op Engelse fora.
Als het die jonnyouk is wil ik wel een zomaar bod van £400 doen om hem wat realistischer naar de vraagprijs te laten kijken.

Hoi Timberwolf,

Ik neem aan dat je bekend bent met http://www.model-space.com/gb/ ?

Wel even goed kijken dat de UK site inlaadt, de Nederlandse site heeft een heel beperkt aanbod.

Via de site zelf kun je niet bestellen vanuit Nederland, maar als je naar dit adres mailt en aangeeft welk model je wilt kunnen ze je wel verder helpen: internationalshipping@model-space.co.uk

Succes!

Back