Surprise S16 & Avionik B08

Helaas werkt het weer niet echt mee, het is nu te koud om in de prive hangaar te werken. Zodra de temperatuur behaaglijk is kan ik beginnen met het glassen van de vleugel en de romp in elkaar steken. Maar ik hoop hem voor de eerste wedstrijd klaar en ingevlogen te hebben.

DAAR GA IK TOCH ECHT VANUIT THEO !

Gr Frank

P.s. Wat gaat jou "geheime wapen" worden voor 2011 Jos ?

Ik ben er nog niet over uit, maar niemand besteld hier een Avionik en alleen heb ik geen zin om een Avionik te bestellen met bijkomende transport kosten (250 euro!!!)

Dus RW4 of Speedfire vleugel op B08 romp (heb er nog 2 liggen).

:lying:

Na het nodige gescheld dinsdag omdat het niet past zoals ik wil is de b08 morgen wel af. Propellor is ook bijna onderweg geloof ik. Unilog gaat in de neus. S16 ga ik ook aan beginnen.

Dan maar hopen dat de regelaar niet in de fik gaat. Wat is de setup?

Mark, ik ben de tel kwijt. Het is zeker niet de eerste keer dat ik wat bij elkaar raap.

:)

Ach als de unilog mee uitfikt is dat nog het minste van m'n zorgen. Opto komt wel achterin uiteraard. Setup is nog de cc180 Neu1512 combinatie.

Gaat lekker Johan, top!

De Flighttech regelaar is een lineaire regelaar .... contacten na te solderen zoals Jos wel eens adviseerde bij de Flighttech.

Groet,
Gerben

Mijn Fighttech maar eens uit mijn model gehaald,

pc170241.jpg

Maar kan zo geen nasoldeerwerk vinden.

pc170242.jpg

beter zo dan anders natuurlijk

Ronald, dat is goed nieuws.

2 van de 3 van mij hadden het wel nodig, kan zijn dat dit 2 van dezelfde slechte batch waren en dat het nu verholpen is.

Ach, beter je apperatuur checken en zeker weten dat het goed zit.

Als ze de flighttechs in de fabriek al netjes hadden gesoldeerd dan zaten er niet van die dikke klodders soldeer op.

B08 is in ieder geval op een stukje lood in de staart af. Lood had ik ook al verwacht want de Neu is nou eenmaal een zware motor.

geen idee, zal hem zo wel even wegen.

Ook aan de s16 begonnen. Vleugel past er nu bijna op, nog een heel klein beetje aan de achterkant vleugellip wegschuren zodat het niet te veel klemt.
Accucompartiment is ook al uitgedremeld. Wat een zee van ruimte, heerlijk.

1706 gram.

835 Romp
482 accu
389 vleugel

30g meer dan die van Gerben hoor ik. Valt me nog mee met de Neu/CC en de reparatie aan de neus.

Laatst bewerkt:
389 gram voor een vleugel? Ben ik nou gek of is dat wel heel weinig?

Ik dacht dat hij zo iets van 440 moest wegen op zijn minst, de helft die ik nog heb liggen weegt 230 gram.

Jos

Vanmiddag mijn B08 even geworden:
721 Romp
419 Vleugel
------------
1150gr totaal voor Romp en Vleugel, vliegklaar.
Johan zijn RX accu is 20gr zwaarder, en de CC180 zal geschat 25 a 30gr zwaarder zijn dan de 18.200.

Vliegklaar gewicht hangt van de accu af, de afgelopen paar vluchten waren met een 5s4000mAh van 538gram. Eens kijken of er nog een lichtere accu te vinden is, binnenkort eens testen met een Hyperion EX (45C) van 451gr.

Groet,
Gerben

Back