Surprise S16 & Avionik B08

M'n andere weegschaaltje geeft ook vrijwel hetzelfde aan. Dus m'n B08 vleugel is heel licht (inclusief reparatie en stikkers) en m'n ongebouwde S16 vleugel is zwaar.
 
johan,

Gewoon even die heliumballon uit de vleugel halen, dan is ie weer 420 gram.

GJ
 
Nou, dat die vleugel 410 gram weegt zou leuk zijn maar 390 gram is wel heel licht.

Misschien komt het idd door de reparatie maar normaal wordt een vleugel dan zwaarder!
 
Hey jongens, laten we even duidelijk zijn. Een B10 bestaat niet en zal ook nooit bestaan volgens Sergey zelf.

De B09.5 wel en dit is een B08 met B05 vleugel.

Misschien dat er een B11 of B12 komt maar het is nu 2011 en dus te laat voor een echte B10. ;)

Ik ben overigens wel benieuwd wat een B05 vleugel van het jaar 2005-2006 woog. Toen waren de modellen nog zeer licht gebouwd wegens de zware NiMh cellen en de 75 gram/dm^2 limiet.
 
What's in a name?

Volgens Willy is een B10 vleugel een B08 vleugel met extra carbon voor meer stijfheid. En dus iets zwaarder.....

Janwillem
 
er bestaat enkel B08 en B010.
Die B08 van mij was wel een zeer lichte vleugel hoor.
Dat was een persoonlijk model van Sergey waar hij in Ukraine op het WK mee gevlogen heeft.`


grtz,
Luc
 
Ik heb ergens gelezen en ook de foto gezien (ik ben nog aan het zoeken waar het stond) dat de B10 een compleet ander model is.
Hij zou geleverd worden compleet met gemonteerde Avionik motor en volgens mij zat er een afneembare neus op.
Het stond vorig jaar ergens op een oostblok website, ik zoek nog even verder.

GJ
 
Ik heb ergens gelezen en ook de foto gezien (ik ben nog aan het zoeken waar het stond) dat de B10 een compleet ander model is.
Hij zou geleverd worden compleet met gemonteerde Avionik motor en volgens mij zat er een afneembare neus op.
Het stond vorig jaar ergens op een oostblok website, ik zoek nog even verder.

GJ

Sorry hoor maar wat een bullshit!!!
 
Mark, Sergey heeft het mij zo geschreven in een e-mail maar mensen luisteren niet.

Wat betreft Avionik motoren, afneembare neus.....

Ja de russen hebben zelf wat aandrijvingen gemaakt met een hoop eigen onderdelen maar ook met onderdelen van Neu, ze zijn nog aan het experimenten en pas als zij er blij mee zijn komt het te koop te staan. Ik heb Sergey een keer of 5 gevraagd om een 8.25:1 vertraging maar hij wil niks leveren en zeker niet een losse vertraging. Deze motor past overigens gewoon in een bestaande Avionik romp.

De afneembare neus en het compleet andere model waar GJ het over heeft is denk ik het werk van de Japanner met de naam Cattle.

Er staan af en toe wat foto's op het blog van Kenichi;
Google Vertaling

airplanemaniac¡¡blog

Die Japanner heeft al wat meer mooie ontwerpen gemaakt;
Attachment browser: ushidatesnewF5Bgliders.jpg by la528it - RC Groups

Ze heten overigens "Stress Free".

Daar naast hebben de Japanners nog de "Flip Flop" serie, worden ook door de heer Cattle gebouwd geloof ik.

Oops.... beetje off topic.
 
Het accucompartiment v/d S16 is uitgefreesd. Tevens vleugel pas gemaakt en voorkant v/d romp hiervoor versterkt met 3 strookjes kevlar wefsel.
DSC_2551.jpg


Ook het ontvangerplankje voor de S16 is in elkaar geprutst. Gaat met 1 schroefje vanaf de onderkant vast. Dit keer ook ruimte zat voor de unilog.
DSC_2548.jpg

Gaat al met al wat vlotter dan de B08.

To do:
- koelgat regelaar
- motorspanten (3x)
- stabilo roerhevel
- vleugel roerhevels
- vleugel roeraansturing
- zwaartepunt
- programmeren
 
Laatst bewerkt:
Volgende week vliegen Johan?

Je prop zit hier tussen...

Voor de leken onder ons, hier ligt voor 800 euro aan props.


prop.jpg


GJ
 
Back
Top