Surprise S16 & Avionik B08

Zo, m'n stabilo is afgelopen zaterdag ook door Rudi zelf aangepast. Ik heb de wijzigingen met hem doorgesproken en hij stond hier zeer positief tegenover. Hij heeft zelfs de aanpassing gelijk voor me gemaakt, wat een service. Hij gaf nog wel mee dat door de aanpassing mogelijk het zwaartepunt wat verder naar achteren komt te liggen dus dat moet goed nagemeten worden. Ik zal vanavond een fototje plaatsen, plaats ik er gelijk ook een van m'n nieuwste aanwinst.

Ook eental S16's zien vliegen afgelopen weekend en ik ben zeer onder de indruk van de prestaties van het toestel.

Vandaag even een fototje gemaakt van de aanpassing. Minstens goed voor 5 extra rakken, mogelijk nog wel meer.
DSC_2529.jpg

En een sneak preview van m'n nieuwe aanwinst, kon hem niet laten liggen in Bad Brückenau. (jos mag niet raden ;))
DSC_2393.jpg

Even ter verduidelijking, de handtekening van Rudi Freudenthaler op de eerste foto.
de tweede foto... geen idee.. een nieuw stuk tuingereedschap?

GJ

Johan, van wie heb je die B08 ?!

Trouwens denk ik dat jij daar nog lang niet aan toe bent. Eerst een jaar vliegen ZONDER te crashen. Kan je hem tot die tijd bij mij neer zetten?

Even zonder grappen. Ik vindt het echt zonde als jij die kist crashed. Dan zijn wij geen vriendjes meer.

De B08 is van Luc geweest. Model heeft wel wat schade gehad, deukje in de vleugel en de neus is gekraakt geweest, maar hij zal zeker nog goed vliegen. Op het WK in Muncie is hij nog gebruikt.
De B08 is wel het eerste model dat weer zal gaan vliegen, mogelijk al invliegen op Stompetoren, maar dan niet door mij, maar dat wil Luc vast wel voor me doen.

Ach, ik zie het ook een beetje als sponsoring van het machtige Belgische team "The Intimidators". En natuurlijk was het een echt buitenkansje. Moet nog wel een 32mm prop/spinner gaan bestellen want die heb ik niet liggen.

Jos, de B01 is toch ook niet slecht?
En het is een kwestie van prioriteiten stellen, ik denk dat je er goed aan doet om tijd en geld in je vriendin te steken, dat is op de lange duur belangrijker.
Er komen nog wel meer buitenkansjes, als we wat horen dan zetten we het wel op het forum.
Maar Ik was zelf ook verbaasd dat ze met 1 Hawk als toeschouwers kwamen en met 1 Hawk en 2 Avioniks rijker naar huis reden.
Viel me nog mee dat Frank de Kokopeli niet gekocht heeft.
Als ik het geld zou hebben zou ik hem kopen, wat een apart ding....
Maar tja, ook ik heb wel eens wat andere interesses dan een F5B kistje.

GJ

GJ, over die Kokopeli, wat was de prijs en was hij nieuw? Of?

Voor mij niks anders dan F5B.

Ben wel blij dat ik nu al ruim een jaar geen regelaar meer in de hens heb gestoken, dat zijn dure grappen en een hoop gezijk.

Tot snel.

Johan, kun je mij sponsoren? Hahaha

Wat prop betreft. Lijkt me een goed plan geen RFM spullen te gebruiken of je volgende ongeval wordt een afgebroken neus enzovoorts.

Bestel liever een propje of 2 bij Sergey. Voor 250 euro heb je dan 2 propjes op de mat liggen all in.

Het was een gebruikte Cece en Kokopeli.
Er komt weer een nieuwe uitvoering volgend jaar.
Prijs heb ik niet eens durven vragen, je moet dan eigenlijk ook hun motor, prop, spinner accu's en zo erbij kopen.
En dat zal aardig in de papieren lopen.
Maar we hebben het ding goed staan bekijken, wat een kunstwerkje!
Overal is aan gedacht.

Rudi heeft me verzekerd dat de nieuwe serie props de huidige vermogens aankan.
Ik vertrouw daar wel op, hij doet dit al wat meer jaren dan de meeste mensen en weet hoe ie dingen moet bouwen, ook al schrijven sommige mensen hem brieven van 2 kantjes hoe hij vliegtuigen moet bouwen..

Als je een ander merk wilt wat nog redelijk betaalbaar is kan je Mirov props nemen, hoewel die ook wel eens breken.
Ik denk dat ik na de wedstrijd in Stompetoren nog wat Mirov spullen ga bestellen, eventueel kan ik wel dingen mee laten komen als je wat nodig hebt.

GJ

Hallo Johan,
Ik wil je B08 zeer zeker invliegen voor jou.
Ik gebruik ook een 32 mm spinner van Rudy 5° en 7°.
Ik vlieg daar mee met een copy van de Georgi prop.17x19,5.

grtz,
Luc

Luc, heeft Rudi 32mm versetzte spinners?
Ik heb ze nooit op de lijst zien staan.

Johan, die 17x19 prop heb ik wel te leen, kan je die even gebruiken.

GJ

Ik zet eerst mijn 38mm eflight er wel tijdelijk op. Niet mooi maar dat geeft niet. Als je gaat bestellen dan houd ik me aanbevolen voor een 32mm 17,5 Georgi.

Ja Rudy verkoopt ook 32mm verzetz spinners. Op aanvraag en het kan een tijd je duren.

Alleen snap ik nu echt niet meer waarom iemand nog zo een spinner wil. Is het nu nog niet duidelijk dat die dingen niet veilig zijn?!!!

:(

Jos, ik heb toch heel veel goed presterende en met veel vermogende vliegtuigen gezien met RFM spinners en props.
Je kan wel eens wat pech hebben maar RFM lost het wel netjes op.
Bij mij zit er nu weer een RFM spinner en prop op.

GJ

Jos,
Niet alles is zwart-wit.
Er vlogen toch heel wat RFM spinnertjes rond in Bad-B, dus echt slecht zullen ze niet zijn, ook met hoge vermogens. Dat er alternatieven met bepaalde voor- en nadelen zijn ben ik met je eens.

Als je eens kijkt hoeveel RFM spinners in de wereld gebruikt worden, RFM maakt per slot van rekening de gemakkelijkst verkrijgbare F5B/hotliner producten, valt het allemaal nog wel mee met het aantal spinner breuken, zeker sinds de introductie van de zwarte boutjes.

Groet,
Gerben

Back