Svenson Coxy

De schilder is begonnen , het lijkt "raar" maar in't echt val't wel mee :)
24.jpg

Zo ziet het er toch al iets beter uit :)
25.jpg

Groeten Jef

Laatst bewerkt:
Hmmm... dat is 'kunst aan de lijn' hé?
Je maakt vlotte stappen.

Moi! Je had er ook een fikse 3D van kunnen bouwen... met Giga-Cox op de bok. De vormen zitten behoorlijk in die buurt. (3D is er aanvankelijk in de USA ook aan ontsproten geloof ik, eerst met profile-planes, was het niet?) :D

Gr Bas

• Like
Reactions: jef
Hmmm... dat is 'kunst aan de lijn' hé?
Afgezien van het feit dat de hedendaagse gemiddelde model'bouw' zich er met wat zelfklevende, zelfkrimpende plasticfolie wel wat makkelijk vanaf maakt is wat Jef ons hier laat zien op zich niet zo bijzonder (wel heel goed, hoor! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:) omdat Lijnbesturingskunstvluchtmodellen -waar we de Coxy, hoe klein en eenvoudig ook, toch zeker toe mogen rekenen- de eerste modellen waren met zo'n 'elaborate' afwerking.
Dat ontwikkelde zich van een bespanning met gekleurd tissue, via dezelfde basis maar dan voor zien van gekleurde accenten -zoals de Coxy hier- tot volledige, unieke kleurenschema's.
Maar dan wel smaakvol en geheel handgemaakt, in tegenstelling tot de plastic zuurtjeskleurensnoepverpakking van de meeste ARF's today . Dat verschil is altijd zo gebleven: http://www.pampacl.org/index.php/photo-gallery/category/26-councours-winners

Je had er ook een fikse 3D van kunnen bouwen... met Giga-Cox op de bok. De vormen zitten behoorlijk in die buurt. (3D is er aanvankelijk in de USA ook aan ontsproten geloof ik, eerst met profile-planes, was het niet?) :D
Klopt. 3D radio avant la lettre was de RC/Nobler met -net als F2B- tegensturende flaps, waardoor echte vierkante en driehoekige loops gevlogen konden worden.
Dit in tegenstelling tot vierkanten met zijden van 20 m en meer en de superlelijke, afgeronde hoeken.:confused:
Daarna kwamen er probeersels als de Fazer uit het huis SIG.
Maar de transitie van de elegantie van LB kunstvlucht naar het ADHD gedoe van 3D, en met name heli, was een feit.
Er zijn wel experimenten de andere kant op geweest met RC 3D modellen die, voorzien van een tuimelaar en een F2B besturing goed te besturen waren, maar deze bleven qua uiteindelijke prestaties toch achter bij de betere, uitontwikkelde F2B ontwerpen.
Overigens zie ik geen voordeel in het weglaten van de besturing omdat het directe stuurgevoel dan weg is.
Dan pak ik wel meteen een RC model. Is ook leuk. :D;)

Merci Jo en Blaauwen ,

Het zwart staat er ook op , maar ik heb de indruk dat ik nu nog iets van kleur aan de romp of zo moet doen , er "klopt" iets niet qua kleuren schema heb ik de indruk o_O
010.JPG

Groeten Jef

Dat zal komen oimdat de ene "vlag" goed staat en de andere in spiegelbeeld.... gaat tegen je natuur in....

Het komt door de gele bies op de staart, nu lijkt het net of de staart niet bij het toestel hoort.

Ja, die kleuren... dat zijn van die 'grensgevalletjes' zoals Bert al stipuleert...
Daar heb je heerlijk bier voor om dat 'dubbel-visie' glad te strijken :D
Of op de kop staan. Haha.
Als het maar snel genoeg vliegt, krijg je vanzelf kleurmenging... Nibkow effect?
Mooi Jef!

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Volgens mij, kun je als je dit kistje een haartje uitvergroot, en een paar aanpassingen doet (o.a. groter kielvlak) er ook een waanzinnig leuk "kofferraumfreundlich" RC kistje van maken....

Vind het écht een leuk ding....

Volgens mij, kun je als je dit kistje een haartje uitvergroot, en een paar aanpassingen doet (o.a. groter kielvlak) er ook een waanzinnig leuk "kofferraumfreundlich" RC kistje van maken....

Vind het écht een leuk ding....

Maar dan gaat wel minstens de helft van het vliegplezier verloren... :D:D:D

Ja, vind en weet ik... :yes:

Is zuiver persoonlijk; weet ik wel.... Maar in totaal vlieg ik 32 jaren rc en bijna even lang LB en voor mij is de beslissing snel genomen moest ik ooit moeten kiezen tussen beide disciplines. RC vlieg ik om te ontspannen, bij LB speelt altijd de factor dat je nooit langer dan enkele tienden van een seconden hebt om een crash te voorkomen en dat je NOOIT je aandacht mag laten verslappen. Bij Rc vlieg je over het algemeen vele malen hoger, langzamer en dan nog eens over 3 assen bestuurd, dat maakt een wereld van verschil. :cool:

Aan het 'lijntje' gehouden zegt men dan :-)
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Werd wel draaierig bij de presentaties van Bruno op modelveld Stadskanaal.
De combat ging behoorlijk snel...

Als 3D model 'vintage style' zou het goed ogen. Zeker zoals 'ie' er nu bij staat.

Back