Het hoge tempo is er een beetje uit. druk met werk, kind op kamers, soms gewoon geen zin......maar zo af en toe kan ik wel even plakken en stukje bij beetje is er toch weer aardig wat vooruitgang.
De flaps heb ik opgebouwd uit een standaardprofiel en 6mm balsa, dat op maat geschaafd en geschuurd en geprobeerd om er echte slotted flaps van te maken:
Ik ga proberen om die uitslag van de laatste te kunnen halen, hoofdzakelijk omdat ik het er bruut uit vind zien
Voor het Short Take Off and Landing gebeuren is het compleet nutteloos, die 1 na laatste foto zal het maximale zijn daarvoor, maar misschien kan ik het gebruiken om leuk hoogte af te bouwen.
Voor de struts ga ik aluminium buizen gebruiken.
en de aansluiting daarvan op de vleugel doe ik d.m.v. aluminium strips, verlijmd op een multiplex plaat die op zijn beurt weer aan de liggers verlijmd is (komt evt. nog een boutje doorheen als extra verzekering)
Gisteren ook een beginnetje gemaakt aan een motorkap/neusje en ineens vroeg ik mij af hoe 'erg' het tot zover gesteld is met het zwaartepunt.
Dus de motor en het landingsgestel er weer op geschroefd en tot mijn grote verbazing kon ik de romp al in de juiste stand aan de voorste vleugelbuis oppakken (die zit vrijwel op de plaats van het CG op de tekening)
En met de vleugels gemonteerd veranderd daar vrijwel niets aan
en dit is nog zonder de accu dus daar ga ik ook nog wat mee kunnen spelen.
Ik begin ongeduldig te worden......ik heb zin om met folie in de weer te gaan maar zo ver ben ik echt nog niet!
Rolroeren uitsnijden en scharnieren, vleugelservo's op de plek, Hoerner-tips op de vleugels, alle kabels en stekkers solderen, accu-bevestiging, strutbevestiging aan de romp, en waarschijnlijk verzin ik er nog vanalles bij wat ik nu even niet kan bedenken.
maar lekker bezig zo!