Netjes.......ben heel nieuwsgierig naar hoe de jouwe vliegt
Ik ook! Daarom vanmiddag maar eens geprobeert!
Daar staat ie dan......
Opstijgen ging oké, netjes tegen de wind in en een bocht 180gr wind mee draaien.
Zover goed, totdat ik terug wilde. Geen reactie op het rolroer. Wegvallen over een vleugel, in de sloot geland.
Ik heb nog nooit stall zelf meegemaakt. De symptomen waren nieuw voor mij.
Een leerzaam dagje, en werk aan de winkel!
Eerst dacht ik dat er weinig van over was! Totall loss...... valt reuze mee!
De staart moet gerepareerd worden, dit zal enig werk zijn. Het landinggestel is deels gesloopt. Ik kan em denk ik weer rechtbuigen en weer solderen. 1 strut is gebroken, even kijken wat te doen. Repareren of vervangen.
Deze 3 dingen zijn ook echt het enige. Voor de rest geen schade!
Als je de plek van de crash bekijkt(achter het prikkeldraad! ) is dat wel verbazingwekkend.
De stukken zijn nog heel![emoji23]
De oorzaak voor mijzelf is duidelijk: als je te voorzichrig vliegt komt het ook niet goed.......
Opzich natuurlijk jammer, te meer omdat ik er 3 juni mee knuffels wilde vliegen! Achteraf gezien beter......ik moet er niet aan denken dat ik door het gebrek aan vliegervaring de kist in het publiek laat terechtkomen!
Ik laat nu de piper effe met rust, de laatste week continue s avonds aan gewerkt..... niet zo gezellig thuis.....ik ga het toch niet meer redden voor 3 juni.
Eerst weer andere kisten klaarmaken/verbeteren, maar hij gaat zeker weer vliegen!
Groeten, Arnold