Svenson Piper cub L4

Rompie van de Burda Pieper zonder accu's 1575 iets waggelend erboven.
Vleugel zo een 350 tot 360 gram per helft, inclusief strut en servo...
Span 180 en 13 x 6,5 gepropt op... ergens heb ik dat kv opgenoteerd van dat blokje.
Eigenlijk wil ik er nog een kv 650 op prikken, uit een Hype Extra 330sc, met zelfde e-prop... Motor was voor 3S bedoeld. Met de 650er kan ik op 4S standaard 4000mAh, Rascal-power vliegen....

Wel een zondagsvlieger zo licht gebouwd.
Redelijk inzichtelijke plaatjes staan nog hier...
http://www.modelbouwforum.nl/media/albums/hegi-burda-piper-pa-18-super-cub.7858/
Gr Bas

Heb het ezeltje en Bunte Illustrierte nog liggen op klever, in water te weken.
Past op de Piper rond 160-180 cm.
Moest er iemand belangstelling hebben, stuur ik het gratis uw richting uit.
Stuur maar PB, eerst is eerst.

Johan.

https://www.google.nl/search?q=burda+pipercub&espv=2&biw=1920&bih=960&tbm=isch&imgil=UYljzbN05ElkeM%3A%3BRxoV6rFTDvLsUM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.modelbouwforum.nl%252Fthreads%252Fmontageverslag-piper-super-cub-vq-models.215771%252F&source=iu&pf=m&fir=UYljzbN05ElkeM%3A%2CRxoV6rFTDvLsUM%2C_&usg=__KeXIwubXdbgmOqWAzFK67SMMXP8=&ved=0ahUKEwiJ8deJytPQAhWG2RoKHdlAAgcQyjcIKA&ei=ymVAWInkIYaza9mBiTg#imgrc=UYljzbN05ElkeM:

Er schijnt een hele schare van trouwe aanhangers te zijn van de Burda-Piper:koud:

Maar ik ga voor Semi-schaal....in de basis is het een Pipercub maar mijn landingsgestel, motorkap en struts gaan anders gaan worden dan hoe het 'hoort' en de folie wordt al helemaal niet naar een 1;1 voorbeeld.

Ik ga in eerste instantie met dat aluminium ding vliegen dat er nu onder zit maar zou het liefst iets als van de Just Super-Stol bouwen.
http://www.airliners.net/photo/Untitled/Just-Aircraft-Superstol/2387368

Ik heb alleen nog geen oplossing gevonden/verzonnen voor die lange schokbrekers. Maar dat komt later wel....eerst de kist zelf afbouwen

Denk ik ook wel... die van mij staat direct bovenin in je google search... op het tuintafeltje.

Jo bedoeld dat hij de originele transfers heeft liggen. Zijn die +30 jaar oud, dan zijn ze bedorven. Jep, getest, en daarom overgetekend. Van Arnold Remkes hier op't MBF de originelen gekregen. Probleem is de Arabische gom, dat is een plantaardige organische stof (zit ook in drop, maar ook had je het als lijm, en zat het op postzegels) Wel... dat goedje vergaat.
Zijn het vers aangemaakte transfers via een printer, waarvan het procedee inmiddels ook al verjaard is, de fabriekant niet meer is.
Die zijn nogbest te gebruiken. De Hegi-versie ik heb voorbereid voor mezelf en voor Arnold, en zijn voor snijplotterwerk bedoeld. Heb even een PDF bijgesloten.
Aangezien het lullig tekenwerk van origine was, heb ik die lulligheid er ook zoveel mogelijk in gelaten.... ben er wel effe mee zoet geweest... overigens alle stickers heb ik uitgewerkt...
Maar zie liever niet dat het in commerciële handen komt... haal het met een dag of twee hier weer weg... Bedoeld voor iemand die het echt nodig heeft. Zitten gewoon te veel uurtjes in.
Gr Bas

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb het blaadje nog eens grondig bekeken, het is een klever met lijmlaag.

SAM_2612.JPG

Wit op wit is moeilijk zichtbaar, maar Burda Staffel staat onder het ezeltje.
Mag weg, een Piper staat niet meer op het verlanglijstje.

Johan.

Laatst bewerkt:
Dat zijn de stikkers van de Vietnamese VQ... hmmm...
BUNTE in het verkeerde lettertype?... listig... Whoeha... :)
Hoewel... sommigen zien de verschillen niet... deze gerelateerd aan de Hegi transfer, voor het Hegi model...
Ook weer spannend...

Schermafbeelding 2016-12-01 om 22.24.40.png

Maar hier de kist in goud... met ook echt Burda op de snuit... Je kan er dus flink op los Burdaren...

d-ehup_mod800.jpg

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-12-01 om 22.24.40.png
    Schermafbeelding 2016-12-01 om 22.24.40.png
    934 KB · Weergaven: 214
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik daar geen last van....gewoon elke avond vrij van mn werk[emoji106]

Al die foto's van je..... ik heb em ook maar eens deftig in elkaar gestoken,[emoji12]
4c7bdf5df3a96500e1d1622c8665abd9.jpg
e02010e5685538f1b9d523c28bd2fc42.jpg
9b80a633561b8054b69b568af5ac20c9.jpg

Die bult in de folie zijn de servodraadjes, moet ik nog even netjes maken.

O, o, wat een motor.....[emoji16]
2c51a7e26a3c943877f96db20483e13f.jpg

Het kielvlak nog even niet gedaan......eerst effe kijken hoe dat in de romp valt. Misschien meteen meefoliën met de romp.

Groeten, Arnold

Met die 'Hackkerrrr-motorrr' op 5 of 6S en een beul van een prop ga je zeker 5 kg jassen!
Bijkans op 1/3 gas blijf je langer dan 30 minuten rondhoppen daarboven...
Voorzichtig starten... gaat even opletten worden totdat je het door hebt :)
15 x 10 of 16 x 10... wordt het een gretige sleper van...

Bijgesloten wat oude eCalc schetsjes voor m'n Rascal 40...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Justus! Het gaf mij ook behoorlijk voldoening!

6s Bas, 4000mAh, voorlopig kan ik met een 15×10 af. Als ik met wil kan ik nog naar 15×12 of, als ik de grasmat lief aankijk 16×12.
ee6ce2ee7d922629d3a7d9a74cbc7884.jpg
dit is 15×10.

Groeten, Arnold

Exact! :)
Had aanvankelijk 6S, 5300mA 14 x 12... de Rasal ging als een bezetene loodrecht uit het zicht...
Wel op kv400 van Turnigy in die test... ipv de Hacker had/heb ik een Scorpion in de reserve.. voor bijna 6 kilo... niet van gekomen.
Ga je straks maar verbazen als ie klaar is! Haha... je glimlach zal van oor tot oor gaan!

Back