Bert,
Het ging mij erom dat ik nitro als brandstof zie en dat deze meer energie afgeeft als methanol en benzine. Dat je er negen keer zoveel in moet pompen daar ging het even niet over
Tsja, dan is het net zoiets als dat twee kilo veren nog steeds zwaarder zijn dan een kilo lood...

In deze motor heb ik enya3,4,5 en OS6 en 10 gehad zonder een goede afstelling te krijgen. Het enige wat kan zijn is dat mijn high needle inderdaad te arm staat wat het bovenstaande kan verklaren.
Bedankt om mij even weer op het goede spoor te zetten.
Groet,
Frans.
Wat er precies verkeerd staat, kan ik hier van afstand niet zeggen en ik weet niet of je moet denken in termen van "de high needle staat te arm".
Ik denk eerder dat je moet denken in termen van "de verhouding tussen midrange en high klopt niet"...
Tenminste, je hele verhaal komt op mij over als een situatie dat je OF een goed mengsel hebt om te hooveren, en volgas loopt hij te vet, OF hij pakt volgas goed maar kakt in het middengebied in, zonder een goede middenweg te vinden.
Aangezien niet alle carburateurs hetzelfde zijn, en ik begrepen heb dat YS motoren een andere afstelprocedure vergen, kan ik je bij gebrek aan ervaring met YS verder niet helpen HOE je de juiste afstelling vind.
Overigens, die overbrenging, die heeft meer invloed dan je denkt: hetzelfde vermogen moet nu bij lager toerental geleverd worden, en lager toerental betekent ook minder koellucht. Ondanks "brandstofkoeling" is die koelfan nog steeds een niet te onderschatten ding!
Groet, Bert