T Rex 600 nitro Spezial Edition

Hoi hoi,

tussen de wolken (nicht über den Wolken)
gevlogen vandaag, het blijft een prettiger vogel,
zo simpel te hoveren, pirouetten draaien en snelle bochten vliegen,

enig probleem was bij het starten, draait de startpen door,
dat heb ik voor het laats 3 of 4 jaar geleden gehad,
schroeven zijn vast, misschien de vrijloop (one-way-bearing),
bij de tweede en de derde vlucht ging het beter,

maar ja, als die kapot is, komen da ook nieuwe lagers in,
wat boven geschreven, leven deze ook niet zo lang.

Ik denk dat ik vandaag zo de 75ste liter nitro doorgeblazen heb, ha ha

Groet , Uwe
 
wat mij al een keer of 2 is gebeurt, is dat de 2 imbuspieletjes dwars door de twee gaten in de start as slaan.

dus inderdaad beide imbussen vast als een huis, en toch de motor niet starten...
en zeker de eerste start heeft de motor wat meer weerstand, dus kan kloppen.
sloop iig eerst die start bus er eens af.
 
.. was inderdaad bij de eerste start na (lange) pauze op de plank,

is alleen wat gefrutsel, dat alles uit elkaar te halen,
volgens mij moet de motor uit en de uitlaat / of de bodemplaat,

..kijken als het weer regent

bedankt, Uwe
 
2014

tussen regen en onweer de eerste vlucht met de 600 nitro:

wat een geweldig heli is dat toch ook,

geen problemen met starten,
met vliegen sowieso niet,
en 'after-flight-check' alles top o. k.

Groet
Uwe
 
Ha ha, vandaag was die weer aan de buurt,

heerlijk die "ouden nitros"
en je ruikt het in de hele buurt,

fantastischer vogel, en snel is die, is toch 'n 600er.

(motor rustig warm laten lopen en rustig optouren,
en aan het eind weer rustig down,
spaart veel gedoe met glow-plug,
en de volgende keer start die ook heel goed,
volgens mijn lijst zit die glow-plug al een jaar in:
dus glowplug en brandstoffilter moeten maar eens vervangen worden)

Groet
Uwe

Groet
Uwe
 
ik vervang gloeipluggen niet op voorhand..
pas als hij vervelend gaat starten of zoiets. Of als de gloeidraad er apart uit gaat zien.

slangen in de tank moeten wel elk half jaar.
 
ik vervang gloeipluggen niet op voorhand..
pas als hij vervelend gaat starten of zoiets. Of als de gloeidraad er apart uit gaat zien.

slangen in de tank moeten wel elk half jaar.

+1, ik ga dat ding ook niet verwisselen, heb je gelijk,
en brandstofslang gaat met de filter uit voor de echte zomer, denk ik.

Groet
Uwe
 
...ik heb throttle in idle 1 en idle 2 op mid-stik
een klein tikje verhoogt, daar waar throttle op 0 staat,
dat is waar de motor weer vrij optouren kan...

Groet
Uwe
 
Geweldig topic, wil als eind doel ook een T-Rex 600 nitro gaan halen en kunnen besturen! Ik houd dit topic strak in de gaten!!
 
... leuk @rik222: en bedankt ook

ik zou het nooit vergeten, nadat ik overstapte van een 450 sport TRex
naar de 600 nitro, groot .. lawaai .. krachtig ...
ik wist wel, dat de mechaniek goed afgestellt was,
maar de eersten keren mocht ik niet hoger dan 1 m,
en dat is ook moeilijk om laag te vliegen, dus 3 keer niks ...

en vandaag is het leuk en mooi,
maar het blijft een heel snelle heli,
super format, ja, en brandstof !

Groet
Uwe
 
...ik heb even de throttle-curves aangepast in idle 1 en idle 2,
dat ze rond om mid-stik niet te laag staan,
wel gaat de heli dan bij 0 pitch iets optouren,
maar de power "voor de volgende bocht" is beter.


Ik hope, dat ik morgen weer vliegen kan ..

Groet
Uwe
 
Hallo,

30 minuten met de T Rex 600 nitro op een heel groot vliegterrein gevlogen,
wat een verschil toch,

meteen ook de cyclic iets verhoogt,
om eens beter flips te kunnen doen met de 600er.

FB is toch wat anders als FBL, voor al bij wind,
maar tussen door echt heel erg leuk en relaxed.

Mijn oudste heli trouwens, en vliegt nog zo als aan de eerste dag.

Groet
Uwe
 
Dat zag er goed uit Uwe ! Ik heb eventueel wel een lipo voor je die je aan je startmotor kunt maken. (nieuw of licht gebruikt)
 
Bedankt Rene,

het voelde ook goed met vliegen,
alleen boven 10 meter was wel behoorlijk wind
en de bochten liepen dan wat uit, ha ha,

ehmm.. ik heb net van de brommer dealer een nieuwe accu gekregen,
dat is vertrouwd en werkt weer voor 3 of 4 jaar,
en ik hoef niks te veranderen bij de motor,

die vlieg-show moeten wij wel herhalen,
ik wil toch ook nog wat met jou spreken over ...
heb zelf ervaring met gehad (helaas).

Groet
Uwe
 
Dat is goed Uwe, vanmorgen meer met je vrouw geproken dan met jou haha!
Wat een geweldige lieve vrouw heb je trouwens, en zij heeft mij goede adviezen gegeven waar ik wat mee kan. Bedankt !
Eddie is ook weer wat wijzer geworden dus was de meeting geslaagd :D

groetjes, René
 
Nou , lekker veel gevlogen , hahaha .
Servo`tje maar eens uit elkaar halen en hopen dat dat t is .
Ik koop voortaan wel een nieuwe heli enzo , ipv ellende van een ander helaas .
 
echt een goede idee met een nieuwe heli,

mijn 600er vliegt nu al jaren zonder problemen
(trouwens mijn oudste heli)
en die was nieuw

niks met zoeken naar fouten en misschien is het ...
leuk is dat,
wel wat duurder, maar je hebt vertrouwen !!!

Groet
Uwe
 
Super mooi gevlogen

(ik schreef het al in de beslommering)
met loopings en alles wat moet en kan,

alleen een keer de plug verwisselt,
en die zat al meer dan een jaar in,

een vraagje:

hoe ga ik met de motor om,

ik vlieg lichte 3D en snelle rondjes,
de motor staat goed rijk en blijft van temperatuur om de 80 graden,
maar hij heeft nu rond 24 vlieguren,
moet ik die lager verwisselen,
of gerust wachten, tot hij wat geluid maakt en niet meer goed rond loopt,
de motor loopt super goed en rustig voor mijn gevoel.

Het is een OS 55HZ en ik vlieg 10 % nitro (zo weinig, ja!)

bedankt voor commentaar,

Groet
Uwe
 
Back
Top