Nou, even een update;
Gisteren weer voor het eerst gevlogen met de logo en de " korte bladen" . Alles werkte weer perfect, er hoefde niets getrimd of afgesteld te worden. Je kunt zeggen wat je wilt, een Mikado heli kost wat maar dan heb je ook wat !
Maar goed, er stond erg veel wind en dat was wel te merken, vooral tijdens hooveren was hij gevoelig op pitch, maar toch wel minder dan met de 550mm bladen.
2 packs rustig gevlogen. Tijdens een looping waaide hij flink uit positie, maar gewoon rustig blijven en de looping afmaken.
Vanavond nog even het toerental in de "hoover-stand" omlaag gebracht, gewoon op gevoel, zonder te meten. Inderdaad wordt de heli wat goedmoediger, reageert wat minder snel op cyclic en op pitch.
Toch had ik er nog -5/+10 pitch op staan. Dat is net veranderd in -3/+7 en dat wordt morgen getest.
De bedoeling hiervan is namelijk dat ik heel precies kan hooveren tijdens de laatste wedstrijd. Voorheen had ik erg veel last van wind en moest ik erg veel met de pitch spelen om hem op de plaats te houden en omdat het bereik groot was ging ik dus overcompenseren.
Ik ga dat morgen even voor de deur op het veld uitproberen.
Wat me trouwens nog positief opviel aan de jazz 80-6-18 regelaar is dat als ik schakel tussen laag en hoog toerental de rpm altijd gelijk is, of ik dat nu doe tijdens neutraal pitch op de grond of al hooverend in de lucht.
Ik heb ook een mini titan met de standaard bijgeleverde regelaar en die doet dat dus niet, daar is de rpm steeds verschillend, dat moet echt bij neutraal pitch gebeuren. Maar goed die regelaar kost dan ook geen drol ....
In ieder geval ben ik bijna klaar voor de laatste wedstrijd op zondag , nog wat fine-tuning en dan kan het jaar mooi afgesloten worden !
En volgend jaar ga ik dan een andere heli gebruiken voor de wedstrijden ; een miniature aircraft ION-X2 , zie ook mijn draadje :
90-size-elektro-heli
wordt vervolgd ....