T-rex 600

Hoi,

Ik was op de zaterdag avond begonnen aan de bouw van mijn T-Rex 600 (de kop had ik een stukje op vrijdag avond in elkaar gezet). De volgende dag heeft de T-Rex al zijn eerste vluchtje gemaakt. Dus ik had hem gebouwd in minder dan 1 dag.

Groeten,

John.

jvsjvs zei:
Hoi,

Ik was op de zaterdag avond begonnen aan de bouw van mijn T-Rex 600 (de kop had ik een stukje op vrijdag avond in elkaar gezet). De volgende dag heeft de T-Rex al zijn eerste vluchtje gemaakt. Dus ik had hem gebouwd in minder dan 1 dag.

Groeten,

John.

Chapeau :worship:

Da's jammer voor je John, heb je maar weinig plezier beleefd aan het bouwen :)

Maar dat is wel snel ja... Maar met mijn ervaring doe ik het liever iets rustiger aan, anders gaat er gegarandeerd wat fout.

Ben benieuwd naar je bevindingen van de rex 600, die van mij gaat dit weekend voor eerst het lucht ruim kiezen :-)

Ron

Hoi,

Ik kan nog weinig zeggen van hoe het vliegt. Ik heb enkel 2 vluchtjes wat gehovered. In het weekeinde zal ik wat meer gaan testen wat ik er van vind.

Groeten,

John.

Raptor Rulezzz zei:
Wat voor setup heb je aangeschaft John? (accu's? motor? electronica?)

Cheers,

Richard

alles op mijn aanraden, dus oke ;)

9252's , gy611 met servo, originele motor/regelaar, fp evo 20's 4900's
metalen pullies voor en achter, helicals met 12 pignon

rest stock

Gerard_nl zei:
Raptor Rulezzz zei:
Wat voor setup heb je aangeschaft John? (accu's? motor? electronica?)

Cheers,

Richard

alles op mijn aanraden, dus oke ;)

9252's , gy611 met servo, originele motor/regelaar, fp evo 20's 4900's

rest stock

Gerard zou jij een link kunnen plaatsen waar die pignon's te krijgen zijn, schijnt een serieus probleem te zijn na een vluchtje of 20 gemiddeld(heb ook ergens gelezen dat de pignon's van de logo 10 gebruikt worden?).

Dus nu nog een Torque Tube en een 600XL motor and he is ready to roll! :wink:

Overigens heb ik mijn 12t pinion gewoon bij 4rc.nl gekocht, weet niet of ze nog op voorraad zijn.. maar was toendertijd geen probleem.

Gerard zou jij een link kunnen plaatsen waar die pignon's te krijgen zijn, schijnt een serieus probleem te zijn na een vluchtje of 20 gemiddeld(heb ook ergens gelezen dat de pignon's van de logo 10 gebruikt worden?).

Dat is met de standaard 10t rechte pinion, gerard bedoelt de 12t helical pinion die doet het perfect.

Ik hoop over een maandje of 2 misschien de FP EVO 22C accu's te gaan proberen, kijken of ze nog beter zijn :mrgreen:

Cheers,

Richard

ik heb de pignons van www.mfis.net

en over de torque tube, ik vind die upgrade nog te prijzig, ik ga voorlopig "belten"

werkt ook meer dan prima.

2C extra, ik heb zo een vermoeden dat je daar geen r**t van merkt. Hooguit in je datalogger files ofzo.

Hoi,

Ik heb inderdaad de setup zoals Gerard beschrijft met een standaard motor. Wat gaat mij die 600 XL motor brengen?

Groeten,

John.

Wat gaat mij die 600 XL motor brengen?

Nog meer FUN!

De 600XL geeft met 188/11T ongeveer evenveel vermogen als de 600L op 188/12, dit wel met iets minder RPM op de kop (2050rpm).
Je kan met deze verhouding makkelijk 5 minuten 3D vliegen, zonder dat er iets warm wordt.

De 600XL met 188/12T geeft een pak meer vermogen dan de 600L op 188/12. De headspeed ligt hier iets te hoog volgens mij, alhoewel ze zich daar in Vegas niets van aan trekken (2400-2500rpm op de kop), dus moet je hem met de ESC afregelen. Het nadeel van deze setup zijn de korte vliegtijden 3.5min - 4 min.

De 600XL met 188/12T geeft een pak meer vermogen dan de 600L op 188/12. De headspeed ligt hier iets te hoog volgens mij, alhoewel ze zich daar in Vegas niets van aan trekken (2400-2500rpm op de kop), dus moet je hem met de ESC afregelen. Het nadeel van deze setup zijn de korte vliegtijden 3.5min - 4 min.

Zeker, wel uitkijken met max. pitch geven (+/-14 graden) omdat je dan met GEMAK 120 ampere trekt... dat trekt de regelaar met GEMAK, alleen niet erg lang... ik ben bang als je dat ff te lang doet dat er een rookwolkje af komt :wink:

Ik ben ook zeker fan van de 600XL, iets meer toeren, iets meer kracht en constanter toerental. Ik vlieg hem 100% gas en mijn accu's zijn in 4 minuten leeg.... wel 4 erg leuke minuten :wink:

Cheers,

Richard

ik stook eerst de originele motor effe op, en dan moet ik echt naar 10 cellekes ;)

Als mijn lipo's in het zand bijten ga ik naar 8S 3700, NEU 1910/1Y met Jazz op 188/13T of 170/13

Maar ze doen het nog steeds goed die lipos, na 90 cycles :evil:

Back