T-rex 600

...en nog wat nitro fotootjes:

BTW: let op de volle asbak en je weet meteen waarom dit nitro-fans zijn :lol:

Tja, die Align lipo's, je hoort er zoveel over. Ik heb 2 Align lipo's van 4600 Mah en ik heb op beide al meer dan 20 cycles en ik moet zeggen ze voldoen voor mijn vliegkunsten.

Ze zijn lekker goedkoop en ik heb 2 voor de prijs van 1 TP of FP lipo.

Ik hou mij aan de 80% regel en laadt mijn lipo's met de combo TP1010 en TP210 balancer.

Over de lipo's kan je blijven praten, ik ben momenteel super tevreden met mijn Aligns, ik moet wel zeggen dat ik nog geen FP lipo heb kunnen testen (heb die wel in mijn TREX 450). Als ik er het budget voor heb ga ik mij wel 1 of 2 FP lipo's aanschaffen. Maar momenteel gaat mijn budget aan de kant voor TREX 600 Nitro die er aan zit te komen :)

Grtz,
Dirk

Wellicht nog niet bij iedereen bekend maar in de UK is er ook een interressant Trex600 forum welke ik al een tijdje volg:als je regelmatig op helifreak rondkijkt en het modelbouwforum zul je ook hier een aantal bekende namen tegenkomen...

http://www.thetrex600forum.com/index.php

mapel zei:
Wellicht nog niet bij iedereen bekend maar in de UK is er ook een interressant Trex600 forum welke ik al een tijdje volg:als je regelmatig op helifreak rondkijkt en het modelbouwforum zul je ook hier een aantal bekende namen tegenkomen...

http://www.thetrex600forum.com/index.php
Ken ik al een tijdje
Icon%20whistle.gif
:wink:

En Aiki, is jouw TRex nu al klaar voor de maiden, of heb ik jou en Marc ingehaald met het bouwen...?

Ik ga die van mij komend weekend invliegen.

kraaijer zei:
En Aiki, is jouw TRex nu al klaar voor de maiden, of heb ik jou en Marc ingehaald met het bouwen...?

58.gif
Je mij ingehaald, als ik geen budget probleem had was die al lang afgeweest. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Veel plezier er mee, en laat ons iets weten wat je er van vond. :wink:

kraaijer zei:

We hebben er toch geen wedstrijd van gemaakt voor wie hem het eerst klaar heeft? :?

Dan hebben we alledrie verloren, zie onderstaand draadje:

Samengevat : een 600 bouwen uit de doos en vliegend hebben binnen 12 uur, jawel U leest het goed 12 uur! :worship:

http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=32636

ik ben al 3 maanden bezig hahaha.
en mijn vliegmaat john (jvsjvs) heeft hem ook in kort bestek klaar en vliegend al.

Natuurlijk is het geen wedstrijd :-)

Kon gewoon niet stoppen met bouwen... :P
Ik heb nog steeds geen lipo trouwens... Ik hoop dat ik daar morgen de tijd voor heb om er een te halen.
Vanavond heb ik alles nog eens gecontroleerd. Nog wat dingetjes verandert, zoals de elevator servo aan de binnenkant van het frame gezet.
Ik heb -11 +11 graden, ruim voldoende. 6 graden initieel op de cyclic.
Ik moest de ball links van de aileron en pitch servo iets inkorten aan de servo kant, want met hoge en lage pitch gemixed met cyclic kwam die tegen de lever aan... Jullie daar ook last van gehad? Moet wel zeggen dat de armpjes eigenlijk net iets tekort zijn van die Futaba's. Als die 30 mm waren was het waarschijnlijk geen probleem geweest. Dat is zeker iets wat ik nog ga veranderen.

Maar ik kan zo wel vliegen dus... Lipo kopen en invliegen :-)

(nu alleen nog mooi weer)

Groeten,

Ron

kraaijer zei:
Natuurlijk is het geen wedstrijd :-)

Kon gewoon niet stoppen met bouwen... :P
Ik heb nog steeds geen lipo trouwens... Ik hoop dat ik daar morgen de tijd voor heb om er een te halen.
Vanavond heb ik alles nog eens gecontroleerd. Nog wat dingetjes verandert, zoals de elevator servo aan de binnenkant van het frame gezet.
Ik heb -11 +11 graden, ruim voldoende. 6 graden initieel op de cyclic.
Ik moest de ball links van de aileron en pitch servo iets inkorten aan de servo kant, want met hoge en lage pitch gemixed met cyclic kwam die tegen de lever aan... Jullie daar ook last van gehad? Moet wel zeggen dat de armpjes eigenlijk net iets tekort zijn van die Futaba's. Als die 30 mm waren was het waarschijnlijk geen probleem geweest. Dat is zeker iets wat ik nog ga veranderen.

Maar ik kan zo wel vliegen dus... Lipo kopen en invliegen :-)

(nu alleen nog mooi weer)

Groeten,

Ron
Tja Geen probleem met Graupner servo's, die armpjes waren perfect 30 mm :roll: :lol:

En euh.... waar blijven die foto's :roll:

Aiki, kijk op rcvliegshopforum.nl voor foto's. Ik heb nog geen foto's genomen van het huidige stadium...

Marc, idd de 31352.

Gebruiken jullie een FP Balancer voor jullie Li-Po's :?:
Of anders gezegd heeft het zin om zo'n Balancer te gebruiken, wat zijn de voor en nadelen van zo'n Balancer...

Balancer heb je absoluut nodig met lipos (niet die kleine van je BEC).

Als de lipos niet op hetzelfde niveau (spanning) zitten riskeer je dat een cek teveel wordt ontladen, of geladen met alle gevolgen van dien...

Ron,

Heb net je verslag zitten lezen op vliegschool.nl(wist niet dat je daar een draadje had lopen over de 600).Je schrijft daar onder andere dat in jouw doos extra blade-grips zaten.Dit is echter een issue van vorig jaar en bij verdere bestudering zie ik dat in je CF-frame nog 2 strap-slots zitten(de sleufjes om je straps doorheen te doen om je lipo vasttezetten), 2 boven en 2 onder.Dit is imiddels gemodificeerd door Align omdat het frame door deze extra slots te kwetsbaar zou zijn.Niet dat je daar druk over moet maken maar die kit heeft dus al een hele tijd bij je dealer gelegen.Dit verklaart dan ook dat die 2 extra blade grips erin zaten, Align heeft ze nl kostenloos ter beschikking gesteld vorig jaar aan de kopers en de dealers.

Aiki zei:
Gebruiken jullie een FP Balancer voor jullie Li-Po's :?:
Of anders gezegd heeft het zin om zo'n Balancer te gebruiken, wat zijn de voor en nadelen van zo'n Balancer...

...en een balancer voor 6S hoeft niet meer te kosten dan 30,-
Het is overigens niet altijd noodzakelijk om bij iedere laadcyclus die balancer te gebruiken, maar omdat die meestal toch in serie staat met je lader gebruik je hem altijd want kwaad kan het niet.

Back