T-rex 600

Ja dat dacht ik ook. Ik denk niet dat ik meer zou proberen, alhoewel er mensen zijn die ze aan 2 C laden, maar volgens mij komt dat de lipo's niet ten goede.

Je kunt de FP 4900 prima met 2C of zelfs meer laden, als het maar met een goede lader is, zoals een TP1010 met een 210 Balancer. Dan zal de levensduur van de accu er niet noemenswaardig onder lijden. Minstens (en waarschijnlijk nog veel meer) net zo belangrijk voor de levensduur van de accu is tot hoever je hem leegvliegt. Als je steeds max. 80% van de capaciteit verbruikt, zal een FP4900 zeker 200 cycli meegaan.

De fabricant heeft hier een heel andere mening over. Volgens hun kun je de evo 20 wel met 2c laden maar zal dit altijd de levensduur van de accu verkorten. Volgens hun dus alleen doen als tijd erg belangrijk is.
Verder denk ik niet dat er veel verandert is. 106 A contineu en pieken van 245 A. Ik weet niet wat er op de 20C accu staat.

tieske

FP adviseert idd max 1C, de verwachte lifetime zou dan zelfs 170(theoretisch) laadcycli bedragen, laden met 2C 85, laden met 4C......
Dus laden met max 1C als je accu je lief is.

Mijn Trex 600 heeft trouwens het luchtruim gezien in de tussentijd.

Gisteren even gehoovered in de tuim om de afstelling te controleren. Geen trim nodig :-)

Vanavond even op een veldje in de buurt wat circuitjes gemaakt. Wat een heerlijke machine is dit zeg. Heel stabiel en meer dan voldoende power in stock voor mijn vlieg capaciteiten.
Morgen iets beter uitproberen met wat meer ruimte en wat snelheid maken.

Ron

Op de accu staat max 1C 4,9A.

Ik laad ze altijd met bijna 2C (8,25ampere) en heb nog geen nadelige gevolgen kunnen ontdekken, dit mag overigens ook gewoon van FP.

Dus laden met max 1C als je accu je lief is.

Meneer Charlie Wang van ThunderPower heeft test gedaan en is erachter gekomen dat zijn Pro-Lite accu's niks minder worden van het met 3C laden. De enigste "echte" levensduur beperkende factor is de belasting, zoals 90% van de mensen op dit forum vliegen zullen de FP accu's met gemak 250 cycles draaien zonder ernstig verlies van vermogen... 400 cycles is niet onmogelijk, dan zullen ze echter wel al minder geworden zijn.

En met 6 cellen heb je meer dan genoeg vermogen, ik heb (voorlopig) nog geen zin om mijn machine zwaarder te maken... liever lichter en ietsjes minder vermogen. Meeste mensen hebben aan het vermogen van een OS50 + goede uitlaat al genoeg, de T-rex heeft op 6 cellen al meer power... Meer vermogen heb je dus alleen nodig om A) dat je gewoon vermogensgeil bent B) je je stuurfouten wil verbergen met nog meer vermogen :wink:

Cheers,

Richard

ik ben nog aan het vechten met mijn ccpm setup na een 3/4 jaar mijn 9z niet meer vastgehad te hebben ;)

hoop morgen ook de luchtdoop te maken :D

Ben je wel voorzichtig gerard.

Ik moet nog even wachten op de bladen en de lader. Dan gaan er hier ook 2 de lucht in.

tieske

tieske zei:
Ben je wel voorzichtig gerard.

Ik moet nog even wachten op de bladen en de lader. Dan gaan er hier ook 2 de lucht in.

tieske

...toevallig vd week in Waldfeucht geweest???

Mapel, daar ben ik gisteren (zaterdag) nog geweest. Even de nieuwe 22C FP op gehaald. 4 stuks. Wel met 2 man maar dit is toch niet leuk meer.

tieske

Kraaijer was hier vandaag, en ik mocht even met zijn 600 vliegen.

Ik moet zeggen, ik vind het jammer dat hij hem niet vergeten is en gewoon mee naar huis heeft genomen...

Vandaag men geldbeugel nog eens pijn gedaan ,
nopompom.gif
maar aangezien iemand een optie heeft genomen op men X400 hoop ik dat dit gat terug gevuld zal worden. :lol:

Heb men Gyro 401 + servo gaan halen en vroeg me af waar jullie die plaatst...
Via het net vond ik veel T-rexen met de Gyro boven op de staart. (zie foto)

Maar de meeste crashen gebeuren met de tailboom en dan is je dure Gyro ook naar de knoppen. :cry:
Waar plaatsen julie die :?: en waarom...

Bovenop de staart is ok bij de 600. Hij zit daar tussen de frames redelijk beschermd en de paddles moeten wel een heel vreemde hoek maken willen ze de gyro beschadigen in een crash.
Dit is in ieder geval de plek waar ik hem heb.

125d1f9fd4e6e1a647b036a1d1e22d7e.jpg

BarnOwl zei:
Bovenop de staart is ok bij de 600. Hij zit daar tussen de frames redelijk beschermd en de paddles moeten wel een heel vreemde hoek maken willen ze de gyro beschadigen in een crash.
Dit is in ieder geval de plek waar ik hem heb.
En speelt het een rol hoe je hem plaatst :?:
De bedrading van de Gyro naar achter (tail) of naar voren (Canopy)...

deze week voor het eerst mijn rex de lucht in gehad
met een test pakket 6s2p 3600 mah evo 20
ik hoop snel betere pakketten te kopen zodat ik hem vol en langer kan belasten
maar tot nu toe is het een geweldige heli
had in het begin last van dat de heli niet stabiel en stil wou blijven hangen
maar na overleg met remco (van 4rc) de throttle curves omhoog gedaan (boven de 80%)
en toen vloog die geweldig heb er al mee in de winkel van remco gehoeverd (lege ruimte van een garage bedrijf)
zo stabiel voelt deze heli aan
hier een paar foto,s

trex6001ez4.jpg

trex6002cj6.jpg

trex6003vm1.jpg

trex6004yu2.jpg

trex6005dz0.jpg

trex6006ps1.jpg

Back