T-rex 600

Hoi,

Je moet alleen een verloopkabel maken ( of meteen meebestellen ) voor je V-Balancer !
De 3700 lipo heeft nog het oude balanceer systeem eraan zitten en past dus niet meteen in de v-balancer .

Ik gebruik de V-balancer al een tijdje en bevalt goed .
Ik kan alleen nergens vinden of je twee van de balancers kunt combineren voor 10S te laden/balanceren .

suc6 ermee .

laurens zei:
Onderbouw dat eens Aldert ;-) Ik ben wel nieuwsgierig naar je mening daar over.

Hey Laurens,
De T-rex is een goede heli, begrijp me niet verkeerd. Echter zowel qua vlieggedrag (met name hoovergedrag) en kwaliteit/ontwerp van de heli schaal ik de Mikado's een niveau hoger. Vooral tijdens bouw merk je al iets verschil, en na de nodige vluchten zie je aanmerkelijk verschil tussen de Mikado's en de Align heli's. De kwaliteit van de gebruikte materialen zijn bij de Mikado's zeker aanzienlijk beter dan bij de Align heli's.
De Mikado blijft gewoon strak en netjes, deze vliegt na véle vluchten net zo als nieuw. De T-rex begint een ander gedrag te vertonen na ca 10 vluchten.

Greetz van Aldert

@ hank, De V-Balancer kun je aan elkaar verbinden (master-slave) dus 10S geen probleem.

@ Aldert, Na 10 vluchten al een verschil? Daar geloof ik niks van. Wel vind ik de kogel lagers van de Aligns aan de slechtere kant, maar vervang die en alles is toppie.

Die van mij is nu 12 vluchten out, nog geen problemen of slijtage gezien, zelfs niet met de originele lagers. Maar eerlijk is eerlijk, ik vlieg er geen keiharde 3D dingen mee en zo.

Ron

Aaalie zei:
De T-rex begint een ander gedrag te vertonen na ca 10 vluchten.

Greetz van Aldert

Aldert, ik ben het niet gauw oneens met je. Maat dit is bullshit. Zoals gezegd, misschien op z'n tijd een lagertje of wat vervangen, maar na ca. 40 vluchten heb ik bij mijn 600CF nog geen verschil bemerkt. Alles is nog even strak, ik heb nog nie eens een lager vervangen.

Hey Ron en Ed,

Na de genoemde 40 vluchten is ook de T-rex nog prima, zeker met mijn vliegstijl. Je hoort ook niet zeggen dat het vlieggedrag slechts is, maar voor mij voelbaar anders als de nieuwe rex!
Ik vroeg me af of jullie wel eens met een Logo hebben gehooverd/gevlogen?

Tevens zal je van mij echt geen negatieve berichten horen (zoals anderen b.v. extreem afgeven op bijvoorbeeld de lagers), bij normaal en heftiger gebruik is het een prima heli, en doen de lagers het ook prima.
Als beoordeling: een goede gemiddelde, helemaal voor het geld. Maar dat het ding geweldig is?? Vlieg dan maar eens een Logo! Je hoeft geen gevorderde vlieger te zijn om dat verschil te vernemen!

Greetz van Aldert

Henk, Ik heb mijn 2 balancers door elkaar gehaald. De V-Balancer kan het inderdaad niet. Ik heb me vergist met de LCB-6C, deze heeft wel een master slave.

Sorry voor dat bericht.

Ron

Aldert,

Ik zou dat verschil graag eens ondervinden en met een Logo vliegen. Ik kan me best wel voorstellen dat dat een stuk betere kwaliteit is, maar er zit dan ook een prijs verschil in.

Met mijn vliegen heb ik echter niet echt veel last van overmatig slijten en is de prijs voor mij ook nog doenbaar.

Dus als ik jou Logo eens mag vliegen, dan maak ik daar gebruik van om eens te kunnen vergelijken.

Ron

Aldert, ik ben het niet gauw oneens met je. Maat dit is bullshit. Zoals gezegd, misschien op z'n tijd een lagertje of wat vervangen, maar na ca. 40 vluchten heb ik bij mijn 600CF nog geen verschil bemerkt. Alles is nog even strak, ik heb nog nie eens een lager vervangen.

Helemaal mee eens, dat is echt ONzin! Zoals ik al eerder aan gaf zijn er maar een paar puntjes die echt "slijten", maar dit zijn onderdelen die op ELKE heli hard slijten (onafhankelijk van het merk!). Een beetje jammer dat je "het gevoel" hebt dat de Logo beter is omdat hij duurder is... :roll:

De puntjes die ik na 75 harde 3D vluchten heb kunnen ontdekken...

Paar aandachtspunten:
- Lagers zijn ZEER slechte kwaliteit (vooral lagers in de staart, op de assen/in de bladhouders)
- Busje van de one-way slijt helemaal in, veel te zacht materiaal (Align is bezig met een hardere versie... onderdeel kost 5 euro, dus vervangen elke 50 vluchten ofzo is geen probleem)
- Busje van de staart (bronzen busje) slijt een beetje uit... net vervangen en alles is weer strak.

Verder heb ik nog geen "slijtage" / "probleempunten" kunnen ontdekken...

Cheers,

Richard

Hey Richard,

Even een pb gequote aan een medeforummer, dat scheelt weer wat tikwerk..

Hey ...,

boven het feit dat het wel erg leuk is om af en toe zo'n draadje eens "op te stoken", meld ik niets wat niet waar is. Mijn vliegen begint met een hoover, eindigt met een hoover (hopelijk :wink: ), en ik vindt het eigenlijk héérlijk om tussendoor ook nog vaak te hooveren.
Het belangrijkste wat ik van de heli verwacht is dat hij super eerlijk is! En dat hij HOOVERT, vooral voor het foto's schieten! . Crashen wil ik liever niet aan denken, en indien ik mezelf in de hand heb (niet overschatten), en het materiaal is goed en deugdelijk, dan crash ik waarschijnlijk ook niet ! De T-rex 600 (die inmiddels is verkocht) is (gelukkig) ook nooit gecrashed.
De Logo 600 kan voor mijn gebruik goedkoper worden neergezet dan de T-rex 600. Akku's is gelijk, je koopt een Logo 600 voor ca.€ 350,- . Hierin komt een (zelf opnieuw gewikkeld) TP motortje van 3 tientjes, en een regelaar van nog geen 4 tientjes.
Indien je wilt gaan 3D-en zal je beslist op een andere setup uitkomen (lees ook duurder). Wel als voordeel is dat dit JOU setup is, en niet een Align setup. Nogmaals (ik treed in herhaling) de Align is niet verkeerd maar:
Ze halen rendement uit een aantal slimme dingen, zoals een hoogtoerige buitenloper die, ook al slecht uitgevoerd, al een redelijk rendement behaalt. Je creëert dan automatisch het nadeel dat je wel een erg lullig tandwieltje moet monteren op de motor... dat sucksss... het blijkt ook wel, de orginele pignon braken af als pisbakijzer. Niet getreurd, ze maken wel een helicalsetje die (eerlijk is eerlijk) véél fijner loopt (dat mocht ook wel :evil: ).
Als oplossing van de motor die eigenlijk te snel in de markt was gezet hebben ze de 600 XL gebouwd. Ook weer die hoogtoerige (zelfs nog méér toeren). Komt eigenlijk goed uit... er waren nou eenmaal een aantal 600L motoren waarbij de as spontaan door midden brak! . (Get the point !)
De ietwat knullig ontworpen hoofdrotorbladhouder was overigens bij mijn set direct vervangen. Echter ik had hem iets te snel om ook de nieuwe tussentandwielas met pouly mee te "krijgen" (euveltje doorslippende pouly's van de staartaandrijving). Leuk voor de after sales... aluminium pouly's.
Vaak ga ik voor standaart... uit de doos moet het goed zijn. Gelukkig dus de aluversie gekocht, want de CF had last van framebreuk (ook goed voor de aftersales ). Op zich niet verkeerd, want dan kon je zelf wat verbouwen zodat ook een normale maat motor tussen het frame past (Dat past bij de Logo in het orginele frame).
Het is een goede gemiddelde heli. Hij is zeker niet top kwaliteit... en als er ruige vliegers mee aan het bashen zijn, is het zelfs een héérlijk ding. Je zal beslist niet een F3C piloot met een T-rex zien vliegen, ze missen het gewoon aan precissie/nauwkeurigheid. Zeker in vergelijk met de Logo (die kon veel nauwkeuriger worden gehooverd dan de T-rex). Ik denk dat als je net dat beetje meer 3D wilt laten zien, het niet gaat lukken met een T-rex. De piloten die met de T-rex willen 3-D'en gaat het waarschijnlijk om het feit dat het er KEIHARD uitziet. Dat voorbeeld wordt overigens met de paplepel ingegoten, kort geleden nog een abnormaal (wel héél knap) 3D vluchtje gezien van zo'n figuur, waarbij het notabene de éérste vlucht van de heli blijkt te zijn (om vertrouwen te creëren hoover ik zelf altijd het eerste vluchtje van een pas opgebouwde heli).
Na flink wat akku's leeggetrokken te hebben word er eens (met dat ruige vliegen) een lagertje verropt (zie het als STUK, KAPOT... niet speling maar echt KAPOT). Onder het mom van "speling" wordt er een leuke inkoopaktie opgezet, vele T-rex vliegers doen mee (mag ook, de lagers zijn idd nieuw best wel goed, echter de tolerantie :? ...).
Oo.. ja, ik had al gemeld dat de T-rex inmiddels een druklagerstaartje had uitgebracht? De orginele gingen stuk! Opzich niet verwonderlijk, de twee lagers orgineel in de staartbladhouder moeten voldoende zijn om ook de axiale krachten op te vangen, maar dan moeten ze wel zorgen dat het grotere lager aan de buitenkant zit (i.p.v. een erg lullig véél kleiner lagertje dan de binnenste :hammer: ). Een goede gemiddelde... Ze maken ook goede gemiddelde motoren, en goede gemiddelde regelaars, en akkus?? eeuuh.. oooja, ook goede gemiddelde stofzuigers!

In grote lijnen is de Logo gewoon aanmerkelijk beter. Een frame uit kunststof, die bij normaal gebruik (ook hard 3D) héél blijft en bovendien nog eens lichter is als het CF frame v.d. Rex. Dat tussenastandwieltje moet je gewoon weglaten! Tevens kan je een schroef normaal vastdraaien in het aanmerkelijk betere kwaliteit kunststof. Hun rotorkop is bewezen erg goed, hieraan is dus ook weinig gewijzigd. Lagers kopen ze in bij een goede kwaliteit fabrikant, niet bij de goedkoopste aanbieder. Schroeven idem. De mensen daar zijn al jaaaren bezig met goede heli's ontwerpen en bouwen. Align heeft een gejat ontwerp (de kleine T-rex) gewoon vergroot. Bij Align zijn ze vooral goed in marketing, en weten ze de juiste mensen naar zich toe te krijgen om hun doel te bereiken... doel is vooral geld verdienen (overigens niets mis mee). De onderdelenvoorziening is voorbeeldig bij Align enz. enz.
Het klopt dat Mikado onderdelen duurder zijn... kwaliteit moet nou eenmaal betaald worden. Moeilijker verkrijgbaar??? Idd prima verkrijgbaar maar nou eenmaal iets minder makkelijk als de Align delen. Maar ja... de Mikado mannen (vrouwen) houden zich vooral bezig met heli's en dat merk je nou eenmaal aan de "bijzaken".
De Logo's zijn heerlijk precieze heli's met een super stuurkarakter. Ook na vele vluchten heeft zelfs het niet gelagerde heveltje minder speling dan de dubbelgelagerde T-rex hevels... (waar er ook nog eens meer van in de rex zitten ook... meer speling)!

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, toch moet je zelf de keuze maken . Mijn keuze moge duidelijk zijn !

Greetz van Aldert

idd... Greetz van Aldert

Ik heb conrectors voor men flightpower, maar vind deze erg kort aan de kant waar de draad in moet.
Als je deze soldeert en daarna de krimpkous overdoet heb ik angst dat ik na 2 keer te gebruiken deze in de ESC zullen blijven steken.
Kan er mij iemand uitleggen via foto's hoe ik deze het best soldeer. (‘t is niet men beste vak :oops: )

Solderen aan de kant waar het gaatje er dwars doorheen gaat Aiki. Vergeet niet de krimpkous er daarna omheen te doen om kortsluiting te voorkomen.

BarnOwl zei:
Aiki zei:
Kan er mij iemand uitleggen via foto's hoe ik deze het best soldeer. (‘t is niet men beste vak :oops: )

http://www.airtoimedia.nl/web/upload/amstel76/soldering_bullets101.wmv

good.gif
good.gif
good.gif

zo mijn blokskes staan er ook op, morgen eens kijken of het iets geworden is allemaal.

blokjes.jpg

ja ongeveer zo, het geheel moet nog in de blanke lak.
weer geen perfecte kap maar lol gehad en veel geleerd.

tot ie weer plat is, dan weer de volgende maken ;)
en een perfecte kap is ook niks, veel te hard huilen als hij plat is hahaha. :D

links.jpg

rechts.jpg

Gerard_nl zei:
ja ongeveer zo, het geheel moet nog in de blanke lak.

Perfecte kap 8) ! (vooral goed zichtbaar 8O :wink: ).

Het is me bekend dat de blanke lak hem doet glimmen, echter hij lijkt nu wel héél erg mat! Zie je dat nog weer na het aflakken?

Greetz van Aldert

Back