T-rex 600

Aiki zei:
@ Mapel en kraaijer
Welke Giro gebruiken jullie de Futaba GY611 w/S9256 of de GY401 w/S9254
Of gebruiken jullie andere servers.

En weet iemand wat de verschillen zijn van deze 2 Gyro's :?:

Mijn keuze is nog niet definitief maar voorlopig ziet het erzo uit:

3x Hitec HS-635MG servo's
1x GY-401+S9254
Rx:Futaba R146iP
Accu:nog geen keuze maar waarschijnlijk de Flight Power(4900).

Ik maak reeds gebruik van een FX-18

Laadstation & Balancer : werkelijk nog geen idee...(suggesties hiervoor meer dan welkom!)

Commentaar welkom :wink:

laurens zei:
Zou je die ontvanger niet veranderen? Ik dacht dat de 146IP geen full range was.

Verklaar je nader Laurens:....(de 146iP is ook nog niet definitief begon wel te twijfelen nav het andere draadje PPM/PCM.)

Laurens heeft gelijk, de 146IP is niet geschikt voor de Trex600, het is een "short" range ontvanger voor helies zoals de 450...

Betere keus is het grotere broertje de 149, maar die is een stukje duurder...

Dus de 146ip NIET DOEN!!!

groeten,

Ron

kraaijer zei:
Laurens heeft gelijk, de 146IP is niet geschikt voor de Trex600, het is een "short" range ontvanger voor helies zoals de 450...

groeten,

Ron

Dan blijft die zitten waar die nu zit, in de 450SE, zoals je weet Ron :wink: .

Welke main blades gebruiken julllie voor je T-rex 600.
Als beginner wil ik geen te dure 3D blades aankopen, maar wel kwaliteit goede blades.
Deze dienen enkel om het hoveren te leren en wat achtjes te maken. :P :lol:

Als je niet duur en redelijke CF bladen wilt, kun je voor zo'n 38 Euro de TT 600mm 2e keus CF bladen nemen.
Ikzelf heb goede ervaringen met Radix en de nieuwe Align CF 600a, maar die zijn minstens 2x zo duur.
Het is me wel opgevallen dat een blad met een dikkere airfoil (Helitec, SAB, Blattschmiet) wel wat stabieler is, maar zeker een minuut aan vluchttijd minder geeft. Je kunt dit ook duidelijk "horen" aan het geluid dat ze maken op deze hoogtoerige heli: De dikkere bladen klappen veel meer dan de dunne Radix en Align's.

laurens zei:
Edje, met glasbladen bedoel ik fiberglass ;-)

Ietsje zwaarder = ietsje stabieler = veel goedkoper.

Sorry Laurens, was in een melige bui.. kon het niet laten. Komt ervan als het zolang van dat pleuresweer is, en ik al zeker anderhalve week niet gevlogen heb...... :cry:

kraaijer zei:

groeten,

Ron

Vandaag dus de Futaba 149DP gehaald.

Yeah baby!

Weer een hoop euros armer :-)

Ik heb vandaag SAB blades gekocht en 3 Futaba 3152 digitale servos. Oh en ook een lader, want mijn Triton lader kon geen 6 cellen aan.

Wanneer is ie af Marc?

kraaijer zei:
Yeah baby!

Weer een hoop euros armer :-) Om precies te zijn 109,95

Ik heb vandaag SAB blades gekocht en 3 Futaba 3152 digitale servos. Oh en ook een lader, want mijn Triton lader kon geen 6 cellen aan.

Wanneer is ie af Marc?Nog geen idee, er is natuurlijk een verschil tussen af(lees:ARF) en RTF :wink:

BTW Ron, welke lader is het geworden...?

Ik heb vandaag het frame volledig gemonteerd. Pffff. bende schroefjes, locktite etc....

Maar tjong wat is dat mooi zeg :-)

Back