T-rex 600

kraaijer zei:
Het is de Graupner Ultra duo plus 30
Was de Graupner UltraMat 25 te min :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ben er over aan het nadenken of ik men ARK X400 compleet met lipo en ontvanger servo'd zou verkopen.
Zodat er geld vrij komt voor onderdelen voor van men T-rex 600, zoals Gyro of lipo. :roll:
Maar de 2dehands site staat al zo vol dat ik denk dat ik er mee zal blijf zitten. :cry:

kraaijer zei:

Heb ik vandaag ook in handen gehad maar als alternatief denk ik nog na over de Robbe Peak Fun Duo(12v/220v) maar deze is blijkbaar nog te nieuw.Zonder duo bestond ie natuurlijk al langer.(verwacht dat ie tussen 70-99,- gaat kosten, moet dan wel nog een balancer bij want die ik heb gaat maar tot 5-cellen...).Verder zijn er natuurlijk nog de Schulze en tp1010@210 etc maar ik wil ook weer niet overdrijven.

Aiki zei:
kraaijer zei:
Was de Graupner UltraMat 25 te min :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ben er over aan het nadenken of ik men ARK X400 compleet met lipo en ontvanger servo'd zou verkopen.

hoeveel zou je daar voor vragen?

Wat vinden jullie hiervan, doen of niet doen.Bij deze verkoper heb ik ook mijn 600 vandaan.Het grootste gedeelte van de rc-onderdelen moet ik komende week nog kopen, de Futaba 149 DP heb ik wel al, restten dus eigenlijk gyro-staartservo en 3x cyclic-servo en natuurlijk nog de lipo('s).Met in gedachte dat de FP-lipo ookal zo'n kleine 350,- kost krijg ik bij deze meneer onderstaande set voor 417,- hierkomen wel nog ongeveer 40,- verzendkosten bij(en evt. invoerrechten als je pech hebt maar je kan ook geluk hebben).Ervan uitgaande dat deze set me uiteindelijk netto 500,- kost thuis afgeleverd dan is dat maar 150,- euro's meer dan een FP-lipo.O.K. je hebt danwel 2 Align lipo's, gy-401 met 9254 en 3 cyclic-servo's en een extra Rx-lipo.

T-Rex 600 Li-po 22.2v 4600mA 20C + GY401 w S9254 + more

Package Includes : (All items are Brand New)

2x Align Li-Po Battery 22.2v 4600mA 20C,
1x Futaba GY401 w S9254 Digital Servo
3x JR ES-539 Ballraced Servos,
1x JR Receiver Battery 1100mA,
1x K10345A 6 Cell Balance Connector with TP Adapter,

Packed in JR Plastic TX case

Duur is dat niet, een gy401 plus 9254 kost al iets meer dan 200 euro. De Align lipos zijn ongeveer 250 per pack. De 539 servos ken ik niet.

Lijkt dus de moeite waar.

Die van mij is in de tussentijd ook klaar op de elctronica na. Misschien dat ik die vanavond nog inbouw.

Dan rest mij nog een batterij te kopen en de heli af te regelen en dan de maiden.

Ging veel sneller dan verwacht, hele makkelijke heli om te bouwen.

Ben benieuwd.

En ik dacht dat het frame het moeilijkste was :?

Met de servo's en links heb ik weer lekker zitten knoeien :lol:
Maar het is uit eindelijk me toch gelukt.
Volgens de handleiding moest de ball links op de servo's naar buiten, maar dan had ik een te groot verschil.
Daarom heb ik Bob White zijn video gevolgd.

Heb je de set-up van deze servo's ookal gedaan of alleen mechanisch?

Tailservo en gyro op later tijdstip? :wink:

Helemaal gelijk Aiki, die handleiding trekt op niets, daarom gebruik ik hem ook alleen voor algemene waardes (lengtes van de armpjes en zo).

In de handleiding staan ze ook aan de binnenkant van de frame gemonteerd, vandaar dat je de ball links aan de buitenkant ziet staan. Maar met standaard servos past dat niet.

Verder ben ik het eens dat het er beter uit ziet met de servo kabels binnen in het frame.

Succes ermee verder, ik ben benieuwd.

Die van mij is inmiddels helemaal klaar :-) Alleen nog een lipootje

Aiki,

Het zal waarschijnlijk technisch niets uitmaken, maar je hebt het ALIGN embleem op de swashplaat aan de zijkant zitten, ipv aan de voorkant. Of heb je daar een reden voor?

Ik zag trouwens ook dat je de 10T pinion van Align hebt gemonteerd. Ik raad je aan deze te vervangen door de Helical 11T of een stalen pinion van een ander merk. Lees DIT DRAADJE maar eens

mapel zei:
Heb je de set-up van deze servo's ookal gedaan of alleen mechanisch?

Tailservo en gyro op later tijdstip? :wink:

Yep, :wink: maar of dat ze goed zijn is een ander verhaal. :lol:
:evil: yes, Tailservo en gyro op later tijdstip? :lol: :lol: :lol: :lol:
Als ik van men ARK X400 afgeraak heb ik dit misschien wel sneller. :wink: (HINT Voor koper: zie Te koop: Helikopters)
Icon%20whistle.gif

HeliEdje zei:
Aiki,

Het zal waarschijnlijk technisch niets uitmaken, maar je hebt het ALIGN embleem op de swashplaat aan de zijkant zitten, ipv aan de voorkant. Of heb je daar een reden voor?

Ik zag trouwens ook dat je de 10T pinion van Align hebt gemonteerd. Ik raad je aan deze te vervangen door de Helical 11T of een stalen pinion van een ander merk. Lees DIT DRAADJE maar eens
Euh... vergeef het me ik ben Blond :lol:
Zij toch dat die handleiding op niets trekt.
Icon%20whistle.gif

mapel zei:
Wat vinden jullie hiervan, doen of niet doen.Bij deze verkoper heb ik ook mijn 600 vandaan.Het grootste gedeelte van de rc-onderdelen moet ik komende week nog kopen, de Futaba 149 DP heb ik wel al, restten dus eigenlijk gyro-staartservo en 3x cyclic-servo en natuurlijk nog de lipo('s).Met in gedachte dat de FP-lipo ookal zo'n kleine 350,- kost krijg ik bij deze meneer onderstaande set voor 417,- hierkomen wel nog ongeveer 40,- verzendkosten bij(en evt. invoerrechten als je pech hebt maar je kan ook geluk hebben).Ervan uitgaande dat deze set me uiteindelijk netto 500,- kost thuis afgeleverd dan is dat maar 150,- euro's meer dan een FP-lipo.O.K. je hebt danwel 2 Align lipo's, gy-401 met 9254 en 3 cyclic-servo's en een extra Rx-lipo.

mapel, op bv helifreak.com huilen ze tranen om de prestaties en levensduur van de align lipo pakketten.
ik zou ze laten liggen.

velen kappen er na 10 vluchten al mee :(

Gerard_nl zei:
mapel zei:

mapel, op bv helifreak.com huilen ze tranen om de prestaties en levensduur van de align lipo pakketten.
ik zou ze laten liggen.

velen kappen er na 10 vluchten al mee :(

Ja daar ben ik inmiddels achter en zie er dan ook vanaf, het schijnt dat deze packs zeer gevoelig voor te ver leegraken.Nu geldt dat in principe voor iedere lipo maar voor die van Align in het bijzonder...of zoals de Amerikanen zeggen "Buy cheap...buy twice :wink:

Neuhneuh, ik ga toch maar voor de TP!

Als je goed zoekt vind je ook meerdere posts van mensen die TP5000 accu's hadden gekocht en dat 1 cel binnen 10 vluchten kapot was, bij FP heb ik dat nog niet gehoord dus ik zou daar eerder voor gaan. Duur zijn ze niet via helikraft.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:

Als je goed zoekt vind je ook meerdere posts van mensen die TP5000 accu's hadden gekocht en dat 1 cel binnen 10 vluchten kapot was, bij FP heb ik dat nog niet gehoord dus ik zou daar eerder voor gaan. Duur zijn ze niet via helikraft.

Cheers,

Richard

Excuse me ...slip off the pen..ik bedoelde natuurlijk ook de FP EVO20 6S1P4900

Back