Volgende stap: het frame.
In verschillende berichten wordt aangeraden om de batterij rail te lijmen met CA. Ik heb een randje CA op da rail gedaan zodat het tussen de rail en het frame kan sijpelen en zich zetten.
Intussen heb ik de main gears eens bekeken en ontdekte dat ze toch wel heel erg slingerden. Losgemaakt van de hub om te ondekken dat er veel en ongelijk verdeelde loctite op de hub zat. Dat moet eraf.
1 schone hub. Vervolgens de maingears weer gemonteerd. Ik krijg helaas 1 maingear niet goed, die blijft slingeren. Het andere is mooi vlak. Er is een spare maingear onderweg dus ik hoop dat die wel mooi vlak is.
Verder met het frame.
Op de bodemplaat moeten een paar blokjes gemonteerd worden in het midden.
Om niet al te veel loctite op de boutjes te krijgen doe ik er eerst een kloddertje op, smeer het daarna met mijn vinger uit rondom,
En dan zit er precies genoeg op.
Bij het vastzetten van de blokjes even de ruimte eruit duwen, anders is er een kans dat het iets scheef gaat zitten waardoor de zijplaten er niet mooi meer op passen.
De 2 andere blokjes moeten op de zijplaten gemonteerd worden. Ook hier weer de ruimte eruit drukken.
De opbouw van het frame gaat in tweeen ; eerst alle onderdelen op 1 helft monteren, daarbij alle onderdelen die ook nog aan de andere helft gemonteerd moeten worden (bijv de lagerblokken) handvast zetten, ook nog geen loctite gebruiken.
De ESC houder zit los in het frame geklemd in uitsparingen van het frame.
Misschien lijm ik het later nog vast met CA als dat nodig is.
Op deze plek komt later het landingsgestel, maar voor de gemak zet ik de bodemplaat tijdelijk vast, totdat het hele frame af is.
Eerst even passen of de tweede helft goed in de passingen valt.
Dan de tweede helft monteren (nog zonder loctite en handvast !).
De volgende stap is het frame haaks en definitief vastzetten,
dat de volgende keer.
Rob