“Welkom, bij klein maar fijn.”, zei Jan Versteeg. En ik dacht, waar is Lex. Die gaat dit programma met gemak winnen!
Dank voor 't compliment! Ik heb ook zitten kijken, maar die kandidaten maken fantastische dingen! Ook een vak apart, die poppenhuizen, maar ik heb meer met beweging en techniek.
Ondertussen is vandaag het werk aan de Citroen 2CV klaar. Alles zit er op en aan, de Arduino sketch is aangepast naar hoe ik het wou, en ze rijdt!
Blik in het interrieur
en twee doorkijkjes
Mademoiselle la chaufeuse heeft al een stukje rond gereden en is ook tevreden
Kijkjes op de techniek
De motorkap haakt onder de voorruit vast, en zit met een schroefje voor geborgd. Achter is een magneetsluiting, die moet ook steeds open voor het laden en aanzetten.
Ik ben zeer tevreden over hoe het geworden is, en het dingetje rijdt ook nog erg leuk! Video volgt. Technisch heeft de 2CV nu de volgende specs:
- Besturing op voor-achteruit, en sturing
- Voorwielaandrijving en onafhankelijk afgeveerde wielen, veerconfiguratie als origineel
- Stuuruitslag proportioneel afhankelijk van snelheid, volgas is 70%, langzaam 100%
- Gas bouwt langzaam op en af, niet abrupt voluit
- Volledige verlichting
- Richtingaanwijzers doen het alleen in vooruit, en bij minder dan half gas
- Remlichten branden bij verminderen van snelheid, gas hoeft niet in achteruit
- Achterlichten PWM gestuurd, in combi met remlichten
Enig punt van zorg; de spiegeltjes. Die zijn wel heeeeel fragiel, voorzichtig rijden maar!