tamiya df-03 topic

Hallo,

De Diff's kan je vinden:Precies in het midden waar je aandrijsas die in de lengte loopt naar toe gaat.Daar zit een zwart blokje en daar weer in witte tandwielen dacht ik.Die moet je even controleren.zo als Friso zij.

Veel succes.

Justus

Hoi,

Dit is je Diff

In dit geval je achter diff

Die moet je even eruit halen, dat kan door je achterbumpertje lost te schroeven, en waar je achterbumper aanvast zit, ook los schroeven, dan haal je de Diff er voorzichtig uit, zonder de aandrijf assen.

Dan zie je de witte foampjes die je daar in hebt gedaan aan beide kanten, die wip je eruit met een schroevendraaier!

En dan pak je je inbus sleutel en zet je hem strakker vast!

problem solved!

Weet er iemand welke banden + velgen ik het best kan nemen voor mijn DF-03?
Het moet een off-road band zijn die ongeveer evengroot als de gewone van tamiya zijn, moet niet helemaal ongeveer is goed,
en mag niet te snel verslijten maar moet toch ook wat grip hebben.

Net ben ik op de stoep langs de weg af gaan rijden waar een snelheidlimiet van 50km/pu geldt, hier word ook altijd 50 gereden omdat er veel geflitst word.
Ik had verwacht dat ik het verkeer wel zou bijhouden, maar dat viel me toch zwaar tegen, de auto's reden mijn DI zo voorbij.
Aangezien de DI uit de doos 35 zou moeten halen, had ik wel verwacht dat ik het verkeer zou bijhouden.

Er moet toch echt wel wat aan de hand zijn met jou DI. Zelf heb ik ook een standaard DI met een Corally 19-turns motortje erin i.c.m. een Sanyo 2400 RC pack. Hiermee haal ik gemakkelijk 45 km/h. Heb eens een meting gedaan en kwam toen uit op ruim 46 km/h, ik heb dit gemeten door een bepaalde afstand uit te zetten tussen twee pylons en een filmpje gemaakt met een digicam en later op de pc de tijd uitgezocht die de auto nodig heeft voor die afstand. Als je dit een paar keer doet krijgt je een redelijk betrouwbare meting. Misschien moet je dat is proberen en kijken wat er uitkomt. Misschien zit er toch iets niet goed met je motor zelf.

Overigens haalt een standaard DI met 540 motor nooit 35 km/h, ook al wordt dat beweerd door sommige internetshops.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, ik ga straks nog s ff kijken hoe het met mijn diff zit, of die misschien niet te los is aangedraaid. Als het dat niet is dan maar eens een ander motortje proberen. Als je 2 verschillende merken motortjes hebt, die allebei evenveel wikkelingen hebben kan hier dan toch prestatie verschil in zitten ? echt merkbaar bedoel ik dan.
Dat vraag ik me namelijk af.

Ja dat kan,

Een simpel 19 turns motortje of een team orion 19t element, dat scheelt!

mijn volgende vraag: is mijn 15x2 team orion havok een "simpel" motortje ? of toch een wat betere ?

Ik heb zojuist de diff's bekeken. Voor zat hij mooi vast, maar achter zat het nogal los.
Deze wilde ik aandraaien maar het imbussleutelje liet het afweten, dan maar een andere pakken, ook deze liet het afweten. Ze paste er mooi in maar zodra ik wat kracht zet draai ik ze kapot, waardoor ik geen vat meer heb op het schroefje. Wat kan ik hieraan doen ? Ik zal hem toch vast moeten krijgen. En heb nu geen passende imbussleutel meer.
Het is ook alleen mogelijk om vanuit de lange kant van het sleutelje de schroef aan te draaien, de korte kant raakt het schroefje geen eens.
Wat gebruiken jullie om ze aan te draaien ? Of waren mijn sleuteljes van slechte kwaliteit ?

Ik heb gewone inbus sleuteltjes gebruikt!

Je kan eventueel ook een mini tangetje proberen!

Ik heb dat probleem gehad met vooraan.
Gelukkig had mijn vader nog wat schroeven liggen met dezelfde draad en daar een stukje vanafgezaagd :p

BTW: nog iemand die advies heeft over welke banden ik moet kiezen??

ik heb de diff achter helemaal uit elkaar gehaald, opnieuw in elkaar gezet, en de schroef zo vast mogelijk gedraaid.
als ik de voorste diff met 2 handen vast pak aan de uiteindes en ik draai ze tegen elkaar in dan gaat dit vrij stroef, wanneer ik dit bij de achterste doe gaat dit heel soepel.
Kan dat kwaad ?
Beide schroeven krijg ik niet vaster gedraaid dan dat ze al zitten.

Defty zei:
mijn volgende vraag: is mijn 15x2 team orion havok een "simpel" motortje ? of toch een wat betere ?

Ik heb zojuist de diff's bekeken. Voor zat hij mooi vast, maar achter zat het nogal los.
Deze wilde ik aandraaien maar het imbussleutelje liet het afweten, dan maar een andere pakken, ook deze liet het afweten. Ze paste er mooi in maar zodra ik wat kracht zet draai ik ze kapot, waardoor ik geen vat meer heb op het schroefje. Wat kan ik hieraan doen ? Ik zal hem toch vast moeten krijgen. En heb nu geen passende imbussleutel meer.
Het is ook alleen mogelijk om vanuit de lange kant van het sleutelje de schroef aan te draaien, de korte kant raakt het schroefje geen eens.
Wat gebruiken jullie om ze aan te draaien ? Of waren mijn sleuteljes van slechte kwaliteit ?

Het kan bij off road anders zijn hoor, maar volgens mij horen diff's als je ze tegen elkaar indraait mooi soepel te lopen, en heeft het verder aandraaien enkel een kapot diff tot gevolg.

de diff's zitten nu goed, heb ze zo aangedraaid dat ze net niet gaan slippen.

Heb vandaag de slipper clutch ontvangen en meteen gemonteerd, maar nu fluit de auto als ik ermee rij, waardoor komt dit ? of hoort dat zo bij een slipper clutch ?
Ik heb hem op de standaard instelling staan (1mm van de as zichtbaar).
Voorheen had ik wielspin op asfalt met optrekken, nu doet hij dat niet meer dus hij werkt wel, ik vraag me alleen af welke instelling het beste is voor optimale werking.

Joris R. zei:
Weet er iemand welke banden + velgen ik het best kan nemen voor mijn DF-03?
Het moet een off-road band zijn die ongeveer evengroot als de gewone van tamiya zijn, moet niet helemaal ongeveer is goed,
en mag niet te snel verslijten maar moet toch ook wat grip hebben.
http://www.pro-lineracing.com/products/?p=viewproduct&id=12
http://www.pro-lineracing.com/products/?p=viewproduct&id=10

Vriend van me heeft deze op zijn DF03 met brushless en ze slijten echt heel weinig (als in zie je niet :P )
Heb de achterbanden ook op mijn Rc10B4 zitten en ga ze zometeen ff in het bos testen :D
Op straat hebben ze iniedergeval genoeg grip!

[Edit]
Net terug uit het bos en de Dirt Hawgs hebben abnormaal veel grip! :twisted:
Als je achter de auto blijft staan als ie weg rijd, zit je helemaal onder het zand :P

ik sta op het punt een MTRONIKS GENESIS BRUSHLESS SPORT PLUS COMBO set te kopen.
De motor is 480 size, maar er zit een adapterplaat bij voor 540.

heeft iemand hier ervaring mee ? Ik wil het setje in mijn DI stoppen.

Heey,

Dank voor de info, lag idd daaraan.. Heb de diff aangedraaid en rijdt nu prima. Moet nu alleen het sturen nog wat onder de knie krijgen. Ben namelijk al een aantal keer hard tegen iets omhoog geknald en nu is een van de drive shafts voor verbogen.
Weet iemand waar ik die kan kopen/bestellen en of daarvan ook betere versies zijn, tuning versies.

Gisteren nog even gereden in het bos, en ineens hoorde ik een vreemd geluid, heb ook maar niet meer verder gereden want ik vertrouwde het niet.
Het geluid komt uit het motortje, als ik de auto vooruit duw met de hand hoor je telkens een tik. Toen ik het motortje eruit had gehaald en de auto weer met de hand duwde was de tik weg.
Als ik het motorje onbelast laat draaien lijkt er iets los te zitten, alleen bij volgas loopt het motortje mooi.
Wat kan dit zijn ?

Back