tamiya df-03 topic

Hallo,

Ziet er mooi uit!!Komen er ook nog stikker op de body?

Justus

Defty zei:
Ziet er vet uit met die dikke banden erop!
Ik ben ook benieuwd naar je mambamax 5700, misschien dat je een filmpje kunt maken wanneer je het erin hebt zitten.
Ben benieuwd hoe dat rijd.

Ik wilde een slipper clutch gaan bestellen, maar omdat ik me pas heb aangemeld bij paypal, moest ik wachten tot het geld was overgeschreven van mijn rek. naar de paypal rek.
Toen het geld uiteindelijk op mijn paypal rek. gestort was, wilde ik de slipper clutch meteen gaan bestellen, maar helaas ik kan er geen meer vinden op ebay.

Waar kan ik nog meer kijken voor een slipper clutch ?

mvgr tim
Filmpje zal er zeker komen :D
Kan je alvast een ding zeggen het rijd abnormaal hard :P vriend van me heeft in beide DF03's van hem een MambaMax5700 erin zitten. alleen heeft ie nogal wat problemen met diff's en spurs :(

Mijn spul komt van rcmart.com vandaan maar zie dat de slipper clutch tijdelijk daar uitverkocht is.

justusdw zei:
Hallo,

Ziet er mooi uit!!Komen er ook nog stikker op de body?

Justus
Thnx :oops:

Stickers zitten er inmiddels wel op maar was vergeten dat er op die foto nog geen zaten :P

Defty zei:
Ziet er vet uit met die dikke banden erop!
Ik ben ook benieuwd naar je mambamax 5700, misschien dat je een filmpje kunt maken wanneer je het erin hebt zitten.
Ben benieuwd hoe dat rijd.

Ik wilde een slipper clutch gaan bestellen, maar omdat ik me pas heb aangemeld bij paypal, moest ik wachten tot het geld was overgeschreven van mijn rek. naar de paypal rek.
Toen het geld uiteindelijk op mijn paypal rek. gestort was, wilde ik de slipper clutch meteen gaan bestellen, maar helaas ik kan er geen meer vinden op ebay.

Waar kan ik nog meer kijken voor een slipper clutch ?

mvgr tim

Je kan de slipper hier ook bestellen: Vellrip
Deze winkel leverd ook zeer snel. Ik heb hier al meerdere malen besteld!

ik heb een probleem met het sturen van mijn di
als ik de auto oppak en stuur krijgt de servo de wielen niet in beweging, zodra ik hem neer zet gaat het al beter en als ik de auto dan bij de voorvering licht naar de grond druk stuurt hij perfekt.
Ik heb de schroefjes aan de onderkant al eens wat losser gedraaid maar dan verloor ik de schroefjes telkens en hoe vast/los ik ze ook draai ik krijg het niet verholpen. dan verlies ik of de schroefjes na enkele minuten rijden of hij stuurd heel moeilijk.
iemand bekend met dit probleem ?

mvgr tim

Waarschijnlijk komt de E-clip die de voorwielophanging op z'n plek houdt tegen de stuur inrichting aan.. Er zit daar namelijk nogal wat ruimte op.

Hallo,

Sorry dat ik even tussen door kom....

Maar,Zou de Tamiya DI een 10t motor aankunnen?of rij ik dan alles kapot.Ik rij er alleen mee op straat.1/30 keer mischien op wat gras maar eigelijk alleen straat.

Justus

moet kunnen. en al helemaal omdat je alleen op de weg rijd.

op internet zag ik laatst een filmpje van iemand die al een half jaar met brushless erin rond reed, terwijl de rest nog helemaal standaard was.

ik heb een probleempje met mijn keen hawk en ik vond het wat dom om hier vragen over te stellen:
Sinds dinsdag heb ik een super stock RZ motortje en een 3800 mAh intellect batterij.
auto gaat lekker snel, en alles voor 5 min oké, maar dan, wanneer de batterij nog heel goed is, valt mijn keen hawk heel vaak stil, zo opeens.Weet er iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit kan vorkomen?
Alvast bedankt!

Ik heb momenteel een 15x2 team orion in mijn DI zitten.
Optrekken gaat perfekt, maar de snelheid valt me steeds meer tegen.(ook in het begin viel het eigenlijk al tegen)
Vooral als ik filmpjes op youtube kijk van dark impacts die ook met 15x2 rijden, lijken deze veel sneller te gaan dan de mijne.
Ik gebruik nieuwe accu's van vapextech 4300mah, en een voltcraft 2500 lader. Voorheen laden ik de accu's met een adapter.
Ik merk wel duidelijk verschil in prestatie maar had meer verwacht.

Net ben ik op de stoep langs de weg af gaan rijden waar een snelheidlimiet van 50km/pu geldt, hier word ook altijd 50 gereden omdat er veel geflitst word.
Ik had verwacht dat ik het verkeer wel zou bijhouden, maar dat viel me toch zwaar tegen, de auto's reden mijn DI zo voorbij.
Aangezien de DI uit de doos 35 zou moeten halen, had ik wel verwacht dat ik het verkeer zou bijhouden.

Liggen mijn verwachtingen te hoog ? of heb ik een ander probleem ?

de DI is verder helemaal standaard.

mvgr tim

Heey,

Chek eens op alles nog soepel loopt,en of er niet iets tussen je tandwielen diff zit.Het is stofdicht maar er wil wel eens wat tussendoor komen.Een keer uit elkaar halen scheeld ook veel,even alles schoon maken.

En niet iedereen houdt zich daar aan meestal wordt er wel 60 gereden,maar hij zou harder moeten gaan...

Kan je regelaar het motortje wel aan?Een laadt je lader je accu wel helemaal op?

Ik zou gewoon even alles langs gaan.

Justus

justusdw zei:
Heey,

Chek eens op alles nog soepel loopt,en of er niet iets tussen je tandwielen diff zit.Het is stofdicht maar er wil wel eens wat tussendoor komen.Een keer uit elkaar halen scheeld ook veel,even alles schoon maken.

En niet iedereen houdt zich daar aan meestal wordt er wel 60 gereden,maar hij zou harder moeten gaan...

Kan je regelaar het motortje wel aan?Een laadt je lader je accu wel helemaal op?

Ik zou gewoon even alles langs gaan.

Justus

Mijn stock is 23 turns, en mijn regelaar kan er max 15 aan dus daar licht het niet aan.
Ik heb daarnet met mijn oude batterij gereden, en die kon ik probleemloos helemaal uitrijden, dus aan tandwielen steekt het ook niet...
Het zou misschien kunnen dat mijn lader mijn batterij niet heel oplaadt, maar als ik na zo'n storing terug op gang ben, rijdt ie nog steeds snel hoor...
BTW: rijdt zo'n super stock RZ motortje 60 denk je? =0 is wel veel, ik kan zoiets niet echt schatten.

60 haal je niet met een Tamiya RZ, tenzij op een heel lang recht stuk, grote pinion, goede vertiming, soepele aandrijflijn en krachtige accu's.

accu's zijn helemaal goed opgeladen.
diff's zien er mooi schoon uit, goed gesmeerd.
Wielen draaien zoals ze horen te draaien, dus ik zou echt niet weten wat het kan zijn.
Ik ga het standaard motortje eens proberen om het verschil te zien, ik heb namelijk nooit gereden met goed geladen accus + standaardmotor.

kan het ook zijn dat ik de tandwielen de dicht op elkaar plaats ?
als ik met het standaard motortje erin de wagen vooruit duw gaat dit soepel
Doe ik ditzelfde met de 15x2 team orion, dan gaat dit niet zo soepel.

Heb de auto al voor de helft uit elkaar gehad, nog eens alle kogellagers voorzien van wat vet, de diff's zagen er nog goed uit, niets loopt aan, maar het wil allemaal niet helpen

de regelaar kan max 10t aan dus daar ligt het ook niet aan, het is overgens een hitec regelaar.

met het standaard motortje rijd de auto bijna even hard als met de 15x2, heel erg vreemd, alleen met optrekken merk je duidelijk verschil.
die 15x2 was niet helemaal nieuw, was 2x meer gereden dus er zal niets versleten zijn bij het motortje lijkt mij.

Ok,

Hij is eindelijk binnen mijn Dark Impact. Of ja al een aantal dagen maar heb niet eerder tijd gehad. Heb er nu even een goedkope accu van conrad bij en als zenderset heb ik de Acoms Technisport VI 40mhz fm gekocht.

Eergister rustig alles bekeken en geinstalleerd en zowaar het loopt. Echter hard komt de DI niet vooruit. Het lijkt net alsof hij doorslipt, of er niet genoeg grip is. Kan het aan de tandwielen liggen ?

Ben een compleet NOOB.... dus vandaar de vraag.

Ps foto's volgen nog

Euhm... heb vandaag alles zo een beetje open gehad en heb dus echt niks kunnen vinden.
De tandwielen zagen er nog goed uit en lopen prima, echter het lijkt alsof de helft van de mogelijke kracht maar omgezet
wordt naar de banden.

Diff's hoe kan ik die beter aandraaien ? En misschien nog beter waar kan ik ze vinden?

Sorry voor deze "domme" vragen..

Back