upgrade 5: Spoorbreedte vergroten + meer grip
Oke weer een beetje verder upgraden.
Met een brushless setje en originele wielen en banden gaat er veel vermogen verloren in geslip en gespin. Zonde natuurlijk van al die power. Nu ben ik een straatrijder en vind ik vooral hoge snelheid en wegligging belangrijk dus ben ik op zoek gegaan naar mogelijkheden om meer grip en wegligging in de bochten te krijgen. In eerste instantie heb ik het setje velgen dat ook aan Scaler zijn
voorgesteld gemonteerd, zelfs de bandjes waren de zelfde. Hiermee heb je uiteraard een verbetering ten opzichte van de originele spikes. Echter zo`n brushlessetje (in ieder geval de mijne) trekt die velgjes en bandjes geheel aan flarden.
Dan maar gezocht naar iets stevigers:
Goed zichtbaar het verschil in grootte.
Goed zichtbaar het verschil in breedte
De banden zijn van het type V-groove van HPI met inlay`s verkrijgbaar vanaf circa 14 dollar via ebay. De velgen kosten ongeveer 20 dollar per 4 stuks.
Het effect is verbluffend!!!
Het verschil met voorheen,.. voor een deel veroorzaakt omdat de grote beadlock`s een grote offset hebben kun je hieronder zien.
De originele wielen staan hier op de plek waar ze zouden zitten als ze op de normale manier zouden zijn gemonteerd.
Het effect is dat wanneer er nu gas gegeven wordt in de bochten de wagen niet een draai om zijn eigen as maakt en vervolgens dus achterstevoren staat maar dat je ziet dat in een linkerbocht het rechter voorwiel van de straat komt en in een bocht naar rechter bocht het linker.
Doordat het beadlock wielen zijn kun je nu voor in het terrein andere banden monteren zonder te hoeven verlijmen.