Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Furious Jay zei:
Je wisselt de ontvangerstekkers om van de servo en de ESC en dan is ineens je servo stuk??? Dat is heel erg vaag, wat voor spullen heb je erin??? Zat de accu nog aangesloten en stond het systeem in zijn geheel nog aan???

Alles zat aangesloten, vooruit ging prima alleen het sturen was wat minder. Thuis een andere servo erin gezet en ik kan weer sturen:S Ik heb het ook al wel eerder gehad dat ik per ongeluk de stekkers had omgewisseld en toen was het geen probleem.

ik zou het niet durven zeggen... hoop hem iedergeval eind volgende week in huis te hebben. ik zet de regelaar en motor over van me TT01D
-ANSMANN SNELH.REGEL. 12 TURNS
-Corally Competition Black Serie 15 Triple

Voor de TT01D heb ik een Tamiya SuperStock TZ gekocht. goed genoeg om mee te driften ;)

Hallo,
TA-05 member meld zich :lol:

Ik heb via marktplaats een 2e hands TA-05 je op de kop getikt. Er zit een LRP no limit regelaar, Orion V2 10x1 turns motor in. Er zit ook nog een race kap bij (ik meen dat het een mazda 6 kap was) En nog wat andere leuke hopups. Ik ben van plan om er is een keer op een circuit er mee te gaan rijden :D. Zijn er nog andere nodige hopups voor een TA-05. ?

1 HELE goeie optie heb ik al veel voorbij horen komen, tamiya TRF dampers, Maar er zitten al alu shockdempers op, ik weet niet welk merk het is en ik ben een beginner dus ik wacht daar nog wel even mee.

En een van de eerste upgrades dat ik wil gaan doen sparen voor wat accupakketjes :D:D.. ik krijg er nu eentje bij van 3600mAh, Gehoord dat ik daar ongeveer een dikke 5 min mee kan rijden met mijn setup (10x1 turns)... Ik denk dat ik ook nog een low budget 19 turns ofzo ga kopen, dan kan ik er wat langer mee rijden, en is niet zo belachelijk snel. ;)

Liu

Die auto die je gekocht hebt heb ik zien staat op marktplaats. Mooie auto met goede electronica(die motor kost eits van 89 euro 8) )
Ik ben nu ook aan het overwegen een ta 05 aan te schaffen (2de hands of nieuw moet ik nog uitmaken) want de plaatselijke rc club rijd elke zaterdagmiddag op 200m van mijn huis :D .

Ik zou wel eenw willen weten hoe snel zo'n 10t motortje loopt... (hint hint--> filmpje?)

Nog veel succes met je auto.

Zorg maar dat je tegen die snelheid geen 'verkeerd geplaatst' object raakt, anders mag je bijna een nieuwe auto kopen :lol:

Ik ga alleen op dieren af(paar baby's kunnen ook nog);) zachte landing :D

Neej maar ik ga denk ik nog een tijd met stock motor of 17~19 turns motor rijden. Dat is het makkelijke van een No - limit reglaar :D.

Ik had eerst ook interesse in deze auto. En als een regelaar een 10t aankan kan hij zeker een 17t aan he :wink: . Ik had op de site van LRP gekeken en daar stond dat die ook nog reverse had(stond in zijn naam) En ik ken niet veel no-limit regelaars met reverse. Personlijk zou ik een forward only regelaar genomen hebben.(lagere weerstand)

Zijn er voor de TA-05 eigenlijk nog kleine MODS die je zelf simpel kan uitvoeren? voor een beter rijgedrag oid?

Ik ben op google al aan het zoeken maar ik vind niet veel.

Liu

rc-ownd zei:
En een van de eerste upgrades dat ik wil gaan doen sparen voor wat accupakketjes :D:D.. ik krijg er nu eentje bij van 3600mAh, Gehoord dat ik daar ongeveer een dikke 5 min mee kan rijden met mijn setup (10x1 turns)... Ik denk dat ik ook nog een low budget 19 turns ofzo ga kopen,

Haal die 10 turns er maar gelijk uit,
als je er een verkeerd tandwiel op hebt ( afhankelijk waar je rijd )
is hij na een accu echt stuk.

Die low budget 19 turns is een heeeeeel goed idee.
Die gaat ook erg goed met de standaard tandwielverhouding van de TA05 ( zie boekje )
Je kunt dan ook ruim 10 minuten rijden met een 3600 mah pakket.

Verder je demper olie controleren ( mag geen lucht of vuil in zitten )
Rijhoogte afstellen ( 5 en 5,5 mm ) met je dempers ( dus niet met je stop down schroeven ! )

Als je betere accus gaat kopen, besef dan altijd dat daar ook een betere lader bij hoort,
anders haal je die extra power er niet of maar een of twee keer uit.

Succes!

Ik krijg hem als het goed is zo binnen.

welke kleur springs hebben jullie? (hardheden)

Dan weet ik na even kijken wel wat er in zit denk ik.

Met dat het kapot gaat, bedoel je dat de motor, of tandwielen? en hoe kan het kapot gaan dan? te zware/ licht vertanding?

Ik heb zelf al een TLP expro snellader (0.5A tot 5.5A met delta peak afslag) dus dat zit volgens mij wel snor.

Edit:

Auto is binne, ik ben nu aan het afstellen,( camber enzo, beetje op het blote ook) ik zal er nog wat foto's van maken.

rc-ownd zei:
welke kleur springs hebben jullie? (hardheden)

Met dat het kapot gaat, bedoel je dat de motor, of tandwielen? en hoe kan het kapot gaan dan? te zware/ licht vertanding?

ik zal er nog wat foto's van maken.

Voor witte veren achter gele

een 10 turns motor trekt bij het wegrijden 40 tot 50 ampere,
dat staat dus zo in de fik.

Verder na 5 a 6 accus nieuwe koolborstels er in en het anker afdraaien.
Begin in elk geval met een te klein tandwiel op je motor,
en dan steeds voelen hoe heet hij word.
En ook niet als je meer accus hebt, er drie achter elkaar leeg rijden.

Foto's ? Jaaaaaa Foto's !!

Foto's ga ik nu maken, alleen er is een klein probleemje, althans dat denk ik.

Het lijkt erop dat mijn wagen scherper naar rechts kan draaien dan naar links. Ik weet het niet echt 100% zeker, maar ik weet wel zeker dat het IETS scheelt. Hoe kan ik dit het best checken??

En stabilisatoren, welke dikheden moeten aan de voorkant en achterkan?

En over die 10T, lijkt mij niet een simpel klusje, FF koolborstels+ anker slijpen...

Wat voor motor raden julie aan om te kopen? ik wil wel een aardig snelheidje hebben
17t?

En wat is het verschil tussen bijv 17x1 of 17x2, 19x1 of 19x2

Achja ik vraag wel veel, ben ook maar een beginner :D moet nog val alles leren ;)

Liu

Elke elektromotor heeft een bepaald aantal turns (wikkelingen). Meer turn betekent meer draadwikkelingen op het anker. Motoren met veel wikkelingen hebben minder stroom (A) nodig en hebben een lager toerental. Motoren met minder turns daarentegen hebben meer stroom nodig, terwijl het toerental overeenkomstig hoger wordt.

Opgelet! Hoe minder turns de motor heeft, hoe meer de mechanische of elektronische snelheidsregelaar wordt belast. Als men de motor vervangt moet er gelet worden op de specificaties van de rijregelaar, nl. de gegeven permantente maximale stroomsterkte dat door de regelaar mag verwerkt worden, mag absoluut niet overschreden worden.

Bij de gegevens van de turns (12x2) duidt de tweede waarde op de wikkeling, hier dubbel gewikkeld. Voorbeeld: 15x3 betekent vijftien wikkelingen, drie keer gewikkeld rond het anker. Een dubbele wikkeling zorgt voor hetzelfde aantal turns voor meer koppel dan bvb. drie keer gewikkeld.

rc-ownd zei:
Foto's ga ik nu maken, alleen er is een klein probleemje, althans dat denk ik.

Het lijkt erop dat mijn wagen scherper naar rechts kan draaien dan naar links. Ik weet het niet echt 100% zeker, maar ik weet wel zeker dat het IETS scheelt. Hoe kan ik dit het best checken??

En stabilisatoren, welke dikheden moeten aan de voorkant en achterkan?
Liu

Kijk even goed in de bouwhandleiding,
de servosaver moet in de neutraalpositie niet recht staan,
word vrij duidelijk uitgelegd in de handleiding.

Stabilisator is een kwestie van rijstijl.
een dikke voor is algemeen wel gebruikelijk.

@Superdaantje bedankt!
@Oscar Servosaver heb ik inderdaad niet recht gezet in neutraal stand. Maar iets van 10 graden schuin.

Ik heb net een accutje leeg gereden, leuke snelheid. Hele buurt kwam gelijk kijken :lol:

Ik ga ong over 2 weken naar een ander motortje kijken, voor die tijd ga ik toch niet rijden. Dit omdat ik het nog moet leren.

Ik heb een LRP Bullet no limit zie hier : klik .En dan de onderste van de LRP A.I. Automatic Reverse digital line serie's, ik mag max 225A hebben, best veel toch hier kom je niet aan ofwel?

En hoe warm mag een motortje, regelaar trouwens worden?

Kep nu zo alles afgesteld:
-Rijhoogte= 5.3mm voor en achter (gemeten met een digitale schuifmaat)
- Veren voor: wit
- Veren achter: geel
-Stabilisator (zaten er zo al op): dun
-camber: ietwat negatief ( zo dus: /-\

Hier de beloofde foto's zitten een paar lelijke's tussen maraja wat verwacht je van een camera van 50 euro...:
Zender is van me eigen, xs-6 synt, maar ik gebruik gewoon kristallen
PHTO0014.jpg

Kap is trouwens gifgroen met paars, maar mijn camera geeft de kleuren ietwat vaag aan.
PHTO0019-1.jpg

PHTO0018-1.jpg

PHTO0017-1.jpg

PHTO0016-1.jpg

Mooi beginner's autotje toch :D

Bedankt ! :D

Weet iemand misschien welk merk schokdempers ik misschien heb?, die gozer waarvan i khet had gekocht weet het zelf niet :lol: . Lijkt niet op die van 3racing oid.. Standaard zaten op die schocks van die fel fluorizerend gele veertjes.

En hoe hard ga je ongeveer met een 17 of 19 turns motortje? en nog een voorkeur van merk? Deze "langzamere" motoren moeten die ook zo erg onderhouden worden?

Liu

Back