Team Associated B4 factory kit

Ik was vandaag voor de allereerste keer op het circuit wezen rijden op mvb met me FT B4 :D, eerst dacht ik dat ik het heel gaar en sloom deed omdat ik niet volgas de bochten uit kon komen enz. en dat het toch moeilijk is om volgas te houden op het rechte stuk omdat ik dat allemaal zo gewend ben bij onroad :D, maar uiteindelijk deed ik het eigenlijk heel goed voor de eerste keer rijden........ ik had wel behoorlijke moeite met die 5 bulten en sommige bochten gingen niet lekker omdat ik het een beetje de onroad manier wou doen :P.
Heel apart maar wel heel erg leuk offroad rijden :D :P.

Greetz Florian

Dat merkte ik ook toen ik met coop zijn B4 reed, het is heel anders, maar echt aangeven wat er nu veranderd moet worden aan je rijstijl zou ik niet durven zeggen. Jij tips Floor?

Groet Robert

Ik ben natuurlijk niet de expert meteen, mijn ervaring zijn : je moet gewoon rustig de bochten door nooit in 1 keer vol gas ook op het rechte stuk want dan spint die out off control :wink: en je kan heel miss wel volgas een bocht in (heb ik vandaag niet geprobeerd) maar dan zou een groter circuit moeten hebben denk ik, maar ik kon niet een bocht volgas uit !!!, en de 5 bulten gingen soms goed en soms ook niet :P, die blijven toch moeilijk :D.

En een belg is niks zonder ze pattatekes :wink:

For Real Know, Wat ik merkte is dat die 2wd's voor geen meter de bocht in gaan. Bocht uit is het probleem niet zo heel erg, daar moet je met onroad ook niet direct vol gas zitten. En niet meteen volgas het rechte stuk op, vondt ik persoonlijk nog al mee vallen. En sja die hobbels... Als onroad rijder houdt ik daar me mond maar over :mrgreen:

Groet Robert

Volgas over het rechte stuk denderen was geen probleem met de DI (heb wel ff de olie moeten wisselen in de de dempers). Maar hoe neem je die jumps eigenlijk met een 4WD? in 2,3 of 5 keer?

Ik denk gewoon het zelfde als een 2wd 2 1 2, en je kan niet er 3 in 1 keer nemen :wink:. Dat had ik ook opgemerkt dat 4wd wel vanuit de bocht volgas kon (sommige he) , maar ik met me B4 kon dat echt niet (komt ook miss omdat me eerste keer was), en robert je kan best wel meteen volgas doen op het rechte stuk maar je kan niet van die hobbel af komen en er dan al volgas op doen, zoals ik en jij gewend zijn bij gouda, en persoonlijk vond ik het ook moeilijk om de auto onder controle te houden als op het rechte stuk kwam van die bocht en dan meteen je vinger naar achteren slaat.

Greetz Florian

Met de BJ4 was het ook totaal geen moeite om volgas te gaan op het rechte stuk en dat ging echt hard met de GTB en 5.5r motor erin. Maar ja 4WD is dan ook veel makkelijker te rijden je geeft soms wat extra gas bij en de auto gaat vanzelf goed. Met een 2WD buggy offroad is toch wat lastiger en moet je eerder van je gas af dan dat je bij geeft.

njah hangt er vanaf hoe het rechte stuk erbij ligt natuurlijk! op het BNK gaf je beter geen vol gas op't rechte stuk, nergens eigenlijk....

Hallo allen,

Ik zag dat er wat vragen waren van de diverse clubleden van MVB over de manier van rijden op een droge MVB baan.
Met name de schansen lijken sommigen toch nog erg lastig te vinden.
Er zijn 2 manieren om die schansen te nemen (en die manieren kunnen beide met elk type auto, 2WD, 4WD en truck).
de eerste is 2 1 2 dit is de veiligste manier
De tweede is een aardige manier om iemand in te halen mits je direct na de tweede landing je lijn aanpast om je gewonnen positie te verdedigen.
De tweede manier is 2 2 1, een stuk moeilijker maar het kan de moeite waard zijn.
Verder is het gewoon mogelijk om met een gladde baan volgas te rijden op het rechte stuk, je moet alleen zeer vloeiend accelereren als je met een 2WD auto aan het rijden bent, en hij moet goed liggen maar dat spreekt voor zich!
Je kunt niet net zoals met een tourwagen gewoon in 1 keer de kraan open draaien. Tenzij je met een 4WD rijdt want dan gaat dat prima.
Tot binnenkort voor de mensen die actief zijn bij MVB of plannen die kant op hebben!

Groeten

Hans

Laten we dan eerst maar de 2 1 2 goed onder de knie krijgen en als dat lekker gaat kunnen we de 2 2 1 gaan doen :)

ik denk wel dat 't ook fel afhangt van welke richting je rijdt.... als ik in't BJ topic lees dat er soms wordt gewisseld, maar vooral oefening hé jongens ;)

Vandaag voor de 2de keer gereden met me B4 FT :D :D, het ging echt fantastisch ik heb die 5 bobbels nu wel onder de knie, het gaat natuurlijk soms wel is mis.
Gelukkig alleen maar een ballstud gebroken :D verder echt heel veel gereden want ik kan wel 15 min rijden met die 4200 cellen !!!!! met een 12t
waar ik wel erg verstelt stond staan want met onroad zijn ze zo op :lol:.
Aanstaande zondag de eerste CW bij mvb voor mij.
En robert_k ging voor de eerste keer offroad rijden met de xxx-t van pasqual :D waar ik verder geen commentaar op heb :wink:, maar op een gegeven moment brak die een draagarm en zo had die dat opgelost ->

cmg.sized.jpg

cmh.sized.jpg

Hij had eerst het gewoon gelijmt en zoals u ziet een battery bone/bar erop gelijmt & met ty-wraps vast !!!.

Wat wil je met een Graphite draagarmen die tegen een metalen paal aan komt van 10cm dik. Die geeft niet echt mee hoor en dan een lekkere kraak die er uit de auto komt.

Maar Robert heeft de rest van de dag nog aardig kunnen rijden aan het einde van de dag was ie weer kapot.

Ik was gelukkig niet de enige met schade, He Florian en Pasqual :wink: Maar de draagarm heeft het bijna de hele dag gehouden.

Voor mij een erg enerverende dag. Voor het eerst Offroad. Omdat ik dat naast het onroad gebeuren erbij wil gaan rijden. Ik startte met de XXXT van Pasqual, mijn god wat is dat anders dan toerwagen. Om even kort door de bocht te zijn, met Toerwagen moet je goed sturen, hier moet je goed met je gas spelen. Maar erg gaaf. En die hobbels, heeeel vreemd :mrgreen:

Daarna ook nog even met een BrushLess B4 gereden, WOW dat gaat hard, maar ik moet zeggen dat voor mijn gevoel een B4 makkelijker te rijden was dan een XXXT. Daarna nog even met Florian zijn B4 gereden, deze was gewoon brushed, ging ook niet geheel verkeerd.

Even later nog even met de XXXT gereden en deze wat geprobeerd af te stellen. Nu kreeg ik het geheel onder de knie en ging het stukken beter. Erg mooi allemaal. Ook de sfeer was erg goed.

Er komt binnenkort een Offroad of dat een Buggy of Truggy wordt weet ik nog niet.

Groet Robert

Back