Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja... sound of music! Wat voor een prop draai je hierop?
@brutus... Ogar? Zwevert met duw prop... maar dan toch wel met startmotor?
Gr Bas
Zou wel supermooi zijn, he? Maar dat is maar een droom... denk niet dat ik ooit zo'n prachtig machientje op de kop zal tikken...@brutus... Ogar? Zwevert met duw prop... maar dan toch wel met startmotor?![]()
In principe niet veel meer of minder. APC is niet heilig, en er zijn omstandigheden te bedenken waaronder een 12 x 6 Master beter presteert dan een 12 x 6 APC op dezelfde motor, dat hangt een beetje af van waar je in de vermogenscurve van de motor zit. APC is wat stiller, is wat stijver (wat op zich enigszins het rendement verhoogt) maar die verschillen zijn echt niet zo heel miraculeus groot.Wat zou een APC doen?
Dat gebeurt hoofdzakelijk bij hoogtoerige tweetakten. Met viertakten heb ik het nog niet kunnen merken. Dus zonder te willen beweren dat je ongelijk hebt, is het in deze situatie gewoon vrijwel niet van toepassing.Ik merk wel verschil. Als je met een 11x7 ma vliegt of apc. De ma vervormt naar minder spoed op toeren en gilt. Vliegsnelheid ligt dan lager als met een apc welke veel minder vervormd.
Met normaal vliegen zul je het niet echt merken
Klopt daar refereer ik ook naar eigenlijk.Dat gebeurt hoofdzakelijk bij hoogtoerige tweetakten. Met viertakten heb ik het nog niet kunnen merken. Dus zonder te willen beweren dat je ongelijk hebt, is het in deze situatie gewoon vrijwel niet van toepassing.
Kijk...APC is wat stiller, is wat stijver (wat op zich enigszins het rendement verhoogt) maar die verschillen zijn echt niet zo heel miraculeus groot.
Ik merk wel verschil. Als je met een 11x7 ma vliegt of apc. De ma vervormt naar minder spoed op toeren en gilt. Vliegsnelheid ligt dan lager als met een apc welke veel minder vervormd.
Met normaal vliegen zul je het niet echt merken
Je wilt niet weten wat er allemaal vervormt onder operationele omstandigheden. Dat is geen reden iets niet meer te gebruiken, want geloof me, een APC vervormt ook, en houten props ook...Zal best dat je er niets van merkt maar ik vind dat vervormen niet goed en gebruik hem dus niet meer.
Vanavond de motor laten lopen na een open hard operatie [emoji23]. Kreeg hem niet gestart na de prat de benzine kwa weer uit de carb sputteren toen ging er de. Lampje branden. De motor heb ik twee de hans gekocht ( geschiedenis niet bekend wat er met de motor is gebeurd). De motor op de werk band en een kijken wat er mis is. En ja hoor de zuiger komt om hoog en de inlaat klep haar open in de op gaande slag. De nokken gedemonstreerd en weer op de juiste tijd tijd gezet. Alles weer ge monteerde. De benzine in de tank starter op de spinner dop en daar kwamen de eerste geluiden. Na wat draaien aan de naalden liep die redelijk goed. Hier het resultaat. Zo te zien moet de motor nog helemaal inlopen want na de 2 run was de piek toeren 6500 rpm.
Heb begrepen dat er nog wat afstellinkjes niet helemaal tip top waren, maar dat de motor nu geheel volgens verwachting een mooie 0,5 pk draait (MA 12 x 6 @ 9200 RPM). Rob zal vast wel een paar mooie filmpjes tevoorschijn kunnen toveren.