Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat waren niet de beste motoren.
Wij hebben er op de helischool precies eentje gehad, een .50 (geloof ik) en die liep inderdaad met een goed seizoen in elkaar. De Rossi's waren goed voor 8 seizoenen tegen plm 100 draaiuren per seizoen.Ik bedoel de webra helimotoren.
Haal je bij het voorste lager eerst het vet eruit om er een soepeler vet in te doen, of laat je ze ongemoeid ??De kosten voor de lagers vielen reuze mee, €15,55 ex verzend (incl BTW) voor een volle set lagers, met de hoofdlagers nog SKF ook.
Had nog iets goedkoper gekund als ik voor FAG of zo gekozen had, maar dat had hooguit 45 cent gescheeld.
De nog goedkopere lagers durf ik niet aan, dan kom je gelijk in de chinese peperkoek-lagers uit.
En aangezien ik nog zo'n motor heb liggen, gelijk maar dubbel besteld, dan kan ik de verzendkosten met Damien delen, en komt de rekening op 17,85 per motor.
Dat vind ik toch echt niet verkeerd voor een "volle revisie".
Ik heb, zoals ik bij al mijn eigen motoren ook doe, gekozen voor 2RS als voorste lager, ofwel dubbel seal, en dat resulteert meestal in kurkdroge motoren tegen de acceptabele prijs van mischien 100 toeren...
Nee.. Ik laat het voorste lager ongemoeid. Dat vet wast er op den duur vanzelf uit, want ook die seals zijn niet 100% vloeistofdicht. Maar ik draai met mijn 5 cc-tje (en die heeft in tegenstelling tot de 8,5 cc die onderwerp van operatie is, GEEN krukas-labyrinth) al een jaar of drie a vier met zo'n 2RS lager als enige afdichting, en die motor blijft al die jaren tamelijk kurkdroog.Haal je bij het voorste lager eerst het vet eruit om er een soepeler vet in te doen, of laat je ze ongemoeid ??
Nee, daar gebruik ik gewoon een open C3 lager voor, en als ik die niet kan vinden, zoals in dit geval (kon deze maat alleen in 2RS vinden voor deze prijs) haal ik die seals of schilden gewoon weg. Het vet laat ik zitten, dat spoelt vanzelf weg.Het achterlager, neem je daar een laager met aan 1 zijde een metalen seal en de andere zijde open of beide zijden open ??
Ik gebruik tegenwoordig OF www.lagerboer.nl, OF www.lagertechniek.nl. Heb ook wel eens bij www.aandrijfshop.besteld, maar die gebruik ik de laatste tijd niet meer.15,55 voor een set skf lagers is idd goedkoop... waar haal jij ze altijd vandaan als ik vragen mag ??
Die smering is sowiso wel gegarandeerd.... Wat moet er mee gebeuren dan?Voorop kunststofschild, 1 seal weg. Het garandeert smering bij de viertakt.
op een of andere manier trekt het mij om het spul wat een ander minder goed beoordeeld juist goed werkend te krijgen, pas een nieuwe CRRC pro 45i in handen gekregen, hier las ik veel negatieve verhalen over, de motor draaide ook best zwaar rond...
Ik heb gewoon mijn "trekkertje" in het lager vastgezet, en daarna het carter in de oven gelegd op 150 graden. Daarna trok ik het lager er met een punttangetje zo met het handje uit, kostte nagenoeg geen kracht., Mijn trekkertje haakt niet, klemt alleen maar.Met een verlengde moer kon de bewerkte bout verlengd worden, en met een stapeling van een dop en wat ringen kon er goed gestut worden om het lager te trekken met een moer en twee steeksleutels 10mm