Ondertussen ook bezig met de ombouw van een Saito 15cc fa viertakt.
Ik hoorde zoiets van Merlijn... Saito's zijn ERG geschikt, vanwege dat kop en cylinder uit één stuk bestaan, en de bovenkamer dus veel makkelijker via geleiding zijn warmte kwijtraakt. De ASP's die ik gebruik, daar moet de kop zijn warmte kwijt via geleiding met de stalen bus (slechtere warmtegeleider dan Aluminium) en die bus moet zijn warmte weer kwijt via geleiding naar het cartergietstuk. Dat is goed merkbaar.
Ondertussen heb ik het lek boven qua warmte in die .90, ik kan het nog een stuk mooier maken (en beter) maar dit functioneert totaal afdoende. Vanmiddag een aantal minuten met 8000 toeren (nog geen volgas, maar absoluut "sportief") rondgesjeesd en de boel stabiliseerde op een heel acceptabele 115 graden. Zou nog 10 graden mooier mogen, maar technisch gezien absoluut en volledig acceptabel. Wat ik nog niet geprobeerd heb, is constant volgas.