Test: Methanolmotor op benzine

Gelijk heb je... eerst maar eens vliegen.

Voorlopig loopt hij (voor zover ik dat van afstand aan het geluid kan beoordelen) gewoon betrouwbaar, en wat hij ook zal doen, hij zal niet afslaan (technische mankementen daargelaten uiteraard).

Goeie prop er op, en vliegen met dat ding!

Heb nu een 11 x10, 5 er op die is qua propload iets minder als een 14x7. Loopt hier prima op . Kan de motor met de hand starten. Vanavond verder pruttelen op de bouwavond van rc wings in klarenbeek

Nou, dan knip-en-plak ik ook maar even van feesboek…

Dat klinkt heel positief... bijna alsof je een 13 x 7 of een 14 x 6 nodig hebt. Handstarten is goed! Betekent dat zowel ontsteking als mengsel behoorlijk goed zijn.

Nu rap dat vliegtuig er achter knopen :D :D :D Ben héél benieuwd.

IMG_20181018_195432.jpg

Mooi....

Heb je gaatjes in het lagerhuis geboord en daar draad in getapt, Serge?

Dubbeldekker? Mooi grote prop met lage spoed gebruiken.... 14 x 5 of zo...

Wat draai de Saito bij 11 x 10?
Smering... big end voornamelijk... en zuigerveer... teflon is prima op klepgeleiders en lagering van de tuimelaars.

(Vroege series Saito hadden nog brons met chroom. Geperst of matrijs ingegoten. Later chroom direct op alu)

Mijn Rotorstar Apache (GO GH56) heeft dat ook, maar ik blijf dat een tikkeltje "eng" vinden, zeker met de legering die ASP gebruikt. Dus ik blijf bij mijn oude vertrouwde tie-rapjes….

SUPER! Ben héél benieuwd!

Goed observeren wat hij doet bij de verschillende gasstanden (effe goed luisteren, en even écht naar je stick kijken hoe het gas staat, of desnoods even een helper vragen dat te "noteren") zodat je gericht nog eventueel wat aan die groef kunt doen.

Je gaat hoe dan ook na de landing verbaasd zijn over wat er nog in de tank zit :D :D :D

Was al fervent Saito FG36 vlieger op de Veenstra Piper (1:3.6) waarbij regelmatig 45 min. op 500 ml met nog plenty reserve (125 ml) in de tank.[emoji16]

Trouwens, Bert en Serge, komen jullie ook naar het schaal treffen 2018 10 november, dan kunnen we een mooie demo geven.[emoji12]

Het gaat vooral om een gezellig samen zijn van model vlieg bouwers onderling waarbij in een informele sfeer kennis wordt gedeelt over van alles en nog wat.

Trouwens, Bert en Serge, komen jullie ook naar het schaal treffen 2018 10 november, dan kunnen we een mooie demo geven.
emoji12.png
Ikke niet, vanwege A) geen echte schaalkist en B) zit ik dan halverwege mijn term op zee...

Veenstra Piper (1:3.6)
Is dat een van die Pipers die door de heren Veenstra en Feenstra uit Friesland gebouwd zijn?

Back