Test: Methanolmotor op benzine

FB_IMG_1541179387489.jpg
Morgen gaat dit 30 jarig toestel weer de lucht in met een brutified saito.
 
Onder de noemer ik was niet tevreden met het originele saito tegendruk potje. Op mijn 15cc saito benzine viertakter. Een 50cc tweekamer demper gemaakt. Ingaand is origineel 9mm inwendig. Uitgaand ook bij de originele saito Pot. Dat is nu 6 mm. Normaliter pak je 60 procent van de ingaande pijp van de demper. Zal nu nog rustiger pruttelen. En boven in iets beter presteren.
IMG_20181105_210017.jpg
 
Net even laten lopen . Ik zeg dikke prima. Het scherpe ploffen is weg, dat is nu een mooie diepe pruttel. Het volgas is nu een mooie doffe roffel . Laat de DB meter maar komen
 
Ja... dat valt over het algemeen reuze mee.... En gezien de plaatsing (parallel aan de cylinder, in de richting van de krukas) komt er ook veel minder kracht op de draad-koppelingen te staan.
 
Ja... dat valt over het algemeen reuze mee.... En gezien de plaatsing (parallel aan de cylinder, in de richting van de krukas) komt er ook veel minder kracht op de draad-koppelingen te staan.
 
Toch wel erg netjes hoor!
Voor mijn 100 heb ik een Herzog demper gevonden. 4 kamer als ik het goed heb. Nog niet getest. Maar als het evenzo beschaaft klinkt als bij jou, kan ik tevreden zijn.
 
De officiële meting gebeurt met een gekeurde meter en toestel en meter op 120cm boven de grond. In 4 windrichtingen gemeten en daar het gemiddelde van .
Vandaar mijn opmerking van 5db omdat ik hem enkelt op de grond gemeten heb en met de wind op me af.
 
Back
Top