Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ondertussen, in Indonesië....
kreeg ik zojuist dit filmpje opgestuurd:
De originele voering en zuiger bleken aan het eind van de inlooptijd zwaar gekrast te zijn, en de motor trok het toestel, maar met moeite.
Na een nieuwe zuiger+veer en voering geplaatst te hebben, en een korte (45 minuten) inloop, draait de motor 8000 toeren met een (kopie) APC 12 x 6.
Komt qua vermogen redelijk overeen met wat ik ongeveer zag toen de mijne vers nieuw uit de doos op de testbank stond.
Verwachting is dat daar na een beetje dóórvliegen (uren maken) nog ongeveer 15% vermogen bij komt.
Hij is er happy mee, en maakt al druk plannen om zijn OS Alpha 56 ook om te gaan bouwen...
Iemand in de states heeft zo'n ding op peut lopen en is er superhappy mee....Zou ook een leuk benzine "tufje" kunnen worden...![]()
Ondertussen, vanmorgen bijna letterlijk tussen koffie en koekjes door, "effe snel" de motor van clubgenoot KlaasPieter gebrutificeerd.
Motor was door eigenaar al voorzien van een Morris Mini Motor kitje, erg mooi spul, maar helaas bestaat die kit uitsluitend uit ontsteking en montagebeugeltje.
Het belangrijkste, de "Brutificatie", is niet inbegrepen.
Wat is er gedaan: De scherpe rand van de uitlaatklep is afgerond om de neiging tot detoneren wat te onderdrukken, carburateur en spruitstuk zijn thermisch geïsoleerd van de rest van de motor, de groef in de gasklep is aangepast, en er ligt een iets sterkere veer onder de gasklep.
Helaas had ik geen headshims meer liggen, anders had ik ook even een extra ring onder de kop gelegd.
Maar....
Niet ontevreden....