Test: Methanolmotor op benzine

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door brutus, 28 mei 2016.

1. serge pot

serge pot

Lid geworden:
    20 feb 2009
    BTW er zit in dit toestel een tank van 500cc dat is dus genoeg voor een dag vliegen

2. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Joah… doar kunn'ie wel eemn meej voaruut….

3. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Zojuist bevestiging... Meneer vliegt maar en vliegt maar, en raakt zijn geld maar niet kwijt aan brandstof, dus heeft hij een ontsteking erbij gekocht voor de tweede motor. De ombouw is al klaar, zegt ie: hij heeft gewoon even de ontsteking van bovenstaande kist geleend.
    Volgens de berichten blijft het bruikbare vermogen van die ASP nog steeds langzaam toenemen.

Leuk, zulke positieve ervaringen.

H.B.Busking en AHoogendijk vinden dit leuk.
  4. serge pot

serge pot

Lid geworden:
    20 feb 2009
    En dan draai je het draad in de kop naar zijn gallemiezen voor de bougie .. Grrrrrrrrrr.
    Twee avonden zoeken, lees 3 uur ongeveer op goochel En een helicoil setje gevonden Natuurlijk vol enthousiasme op bestellen geklikt. 30 euro is goedkope dan een nieuwe cilinder.
    Setje aangekomen na twee dagen, bestaande uit een boor, inzetstuk, tap en een 12 helicoil.
    Helicoil eerst op lengte geknipt door 3 wikkelingen te verwijderen welke anders boven de kop zou komen of in de cilinder..
    De procedure is dus boren tappen en helicoil met rode locktite plaatsen. Hierop de cilinder uitspoelen met overvloedig remmen reiniger.
    Bougie geplaatst en perfect zitten. Voor de test blies ik op de cilinder en bleek hij lucht te lekken langs de kleppen Deze waren mooi schoon ........ De zittingen ook. Drijver gepakt en hamer. Drijver recht in lijn geplaatst met de klep steel pp de schotel en wat klapjes gegeven. Hee werkt klep sluit 100 procent. Dit dus ook op de inlaat klep gedaan . Motor dicht gebouwd . En meer compressie . Kon zelfs de gastrim verder dicht zetten voor beter stationair.

H.B.Busking vindt dit leuk.
  5. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Och klote! En Saito's zijn de lastigsten om te doen met dat scheve gat en de cylinder en kop uit een stuk.
    30 Euro is een mooi prijsje... Ik heb heel wat meer betaald voor mijn setje. (maar ik heb wel een stuk of 50 inserts)

serge pot vindt dit leuk.
  6. Rene Neefe

Rene Neefe The First Aviators

Lid geworden:
    15 feb 2008
    He Serge, heb je een linkje voor ons? :bye:
    Heb ook wel eens gezocht naar helicoil t.b.v. plug tapgat, echter nooit gevonden.:hammer:
    Heb nog een Saito T90 liggen waarvan 1 cilinder de draad verk#@%^t is.
    Gebaseerd op 2x F-45, zo oud dat de koppen nog los van de cilinder kunnen, c.q. nergens meer te krijgen.:confused:
    Zou ook een leuk benzine "tufje" kunnen worden...:banana:
    B.v.d. ReNe.

7. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Iemand in de states heeft zo'n ding op peut lopen en is er superhappy mee....

8. Rene Neefe

Rene Neefe The First Aviators

Lid geworden:
    15 feb 2008
  9. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Oh, was daar ook een "odd fire" uitvoering van? Dat wist ik niet.

Deel Deze Pagina