TF P51

Robart kun je bij Hobby-Inn bestellen, of bij Robart.

Nog mooiere retracts zijn weer een stuk duurder . . . :?

Wat zoek je? :?

'Beste koop' of 'beste keus voor een redelijke prijs'?

jan.

Nou maakt eigenlijk niet zoveel uit, Robart wordt aanbevolen voor deze bouwdoos... maar welke kan ik nog meer halen?

Hee Gary,

de TF kits gebruiken altijd de Robarts omdat die "betaalbaar" zijn tov van de vele andere modellen.
De Robarts zijn verder ook wel goed al zijn er betere maar ook duurdere modellen.

Je hebt bijv. ook nog:
Rom-Air
Spring-Air
Einziehfahrwerk

en waarschijnlijk nog wel meer :-)

Ben weer eens begonnen, heb nu eindelijk de financien voor retracts...

romp1.JPG

Zijkant van de romp gelijmd en met magneten vastgezet
romp2.JPG

Heb er meer nodig...
romp3.JPG

En sterkere (als zgn gewicht, moet ook nog van die 3-hoeken regelen)
romp4.JPG

De "crutch" (zie handleiding) past niet helemaal op de tekening en dan met name het achterste deel... maja heb in andere draadjes gelezen dat dat weleens kan met Top Flite
romp5.JPG

romp6.JPG

Ga in de toekomst een grotere plaat nemen, alle formers passen er maar net op
romp7.JPG

1 zijkant erop
romp8.JPG

2e...
romp10.JPG

Klemmen!!!
romp12.JPG

Het volgende heb ik op mijn lijst staan:

Great Planes Tail Wheel 1-1/4"
Sullivan Semiflex Gold-N-Rod w/Gold-N-Clevises 48"
Robart 310 Super Hinge Point 3/16" (15)
Robart 165 3/8" Air Cylinder 1" Stroke
Robart 121 Scale Retractable Tail Wheel
Robart 605HD 90 Degree Mains w/3/16" Wire (gaat de "wire" eraf en gaan de struts erop??)
Robart 653R RH RoboStrut 3-3 1/4" Wheel 3/8"
Robart 653L LH RoboStrut 3-3 1/4" Wheel 3/8"
Robart Scale Wheels 3-3/4"
Robart 188VRX Standard Deluxe Air Control Kit (hoef ik niets extras te halen??)
Robart 164G 100 PSI Hand Pump & Gauge

Moet ik voor iig het retract gedeelte nog wat halen?

Laatst bewerkt:
Hee Gary,

je bent weer goed bezig :thumbsup:

Als staartwiel heb ik ook nog wel een mooie voor je:
p40-6.jpg

Als je interesse hebt heb ik er ook nog wel 1 liggen voor je.

En omdat je ook je tailwheel intrekbaar gaat maken zou ik een extra stukje slang nemen (dat is zowiezo nooit weg) en een aantal extra aansluitingen (zowel recht als T).

Voor deze kist ga ik alles nieuw halen.. sorry.. MAAAAR ik heb nog een romp en ben niet van plan om die met allemaal nieuwe dingen uit te rusten.. als ik geld van de bestelling geld over hou wil ik het zeker van je overnemen!!! Hoeveel wil je ervoor?

Is dit ook handig...?
Robart 650DB Gear Door Mount Bracket 3/8 Strut

En die koppelingen, welke zijn dat op de foto?
En waar is het zwarte en zilverkleurige ding voor?
robq2307.jpg

De romp voor die andere (halfgebouwde P51) is gebouwd voor het standaard staartwiel (niet intrekbaar). Hoe kan ik het hout (op de tekening naast F8) waaraan het moet worden bevestigd weer zonder veel schade eruit slopen?

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit hoor.

Heb nog 2 of 3 van die wielen liggen en gebruiken zal ik ze zeker wel eens ;-)

Als je deuren gaat toepassen is dat zeker een optie.

Hoi Cary.

Even inhaken.
Zie dat handpompje, maar die kun je beter van je lijste halen.
Voor het zelfde geld of nog minder heb je van die oplaadbare comprossorgevalletjes.
Heb er zelf ook 1.
Het handpompje is verledentijd.
Rn je moet nogal pompen hoor, voordat je voldoende lucht hebt.
Dan ben je alle energie om tevliegen al kwijt.

Succes verder met bouwen.

Han.

Rn je moet nogal pompen hoor, voordat je voldoende lucht hebt.
Dan ben je alle energie om tevliegen al kwijt.
Pffff, dat valt nu ook wel were mee hoor.........

Maar klopt je hebt tegenwoordig van die mooie electrische pompjes die perfect werken.

DM31!

Als je wilt heb ik nog een

- luchtfles (nieuw, ongebruikt)

- valve (idem)

- gauge (idem, zo'n meter om de druk aan te geven?)

voor je.

Scheelt weer! :D

jan.

Bedankt voor de reacties, ik heet trouwens Gary... ga een andere account maken...

Jan, ik moet toch het hele pakket bestellen anders moet ik alles los en apart halen, voor mijn 2e P51 zou ik het wel willen hebben maar daar geld hetzelfde voor als met het staartwiel... Hoeveel wil je ervoor hebben Jan?

En heeft Tower Hobbies ook zo een elektro pomp? En van welk merk zijn die, dan kan ik het Googelen...

Maar moet ik extra nemen van die zwart/rode T stukken en extra van die witte (op de foto)?

Laatst bewerkt:
Heeft iemand misschien een voorbeeld van hoe de retracts en de struts gemonteerd moeten worden of wijst dat zichzelf?
Moeten de draadpoten eraf en kunnen de struts er zo op?

De draadpoten haal je eruit en je monteert de Robostruts dmv een stuk staaf met dezelfde diameter als de draadpoot in de retracts.

Als je ze eenmaal hebt wijst het zich vanzelf.

Mooie luchtpompjes hebben ze bij de Gamma.
Zien eruit als een accuboor, rood.

Zou je dat wiel wel zo neer zetten? Het wiel van een P-51 trekt naar voren in. Als je naar voren laat klappen heb je ook meer ruimte.
En volgens mij zit het wiel volgens de foto die je laat zien te ver naar achteren. Ach ja, een klein detail, maar wel typerend voor de P-51, dat ver naar voren geplaatste staartwiel.
ALs je toch nog moet beginnen is het een kleine moeite om het anders te maken.

Voor deze maat is de robostrut 653 een goede oplossing, daar ga je veel plezier van hebben.
Mij P-51 is een maatje groter en zwaarder, en daar hebben de 653's het net iets te zwaar. Maar de kunstof 85 graden mechanieken hebben mij werkelijk verbaasd, metalen mechanieken waren allang verbogen geweest, maar de Robart vezelgevulde mechanieken zijn werkelijk super taai. (zwart)

Hee Robke,

de foto met dat Robart staartwiel is van mijn P-40 en niet de P-51 van Gary ;-)

Tuurlijk moet het staartwiel van de P51 veel verder naar voren,
hier zat ie op mijn P51:
P-51d%206.jpg

Voor iedereen die denkt hij doet nix:
Ik heb een "wish list" gemaakt bij Tower maar de struts (LH/RH) zijn niet "in stock" net als het staartwiel (maar die worden heb ik gemerkt veel aangeboden in goede staat dus dat is het probleem niet) ik kan deze items "back orderen" dan komt het later maar dan moet ik 2x verzendkosten betalen en maak ik geen winst meer!

Vraag is: heeft iemand nieuwe Robart 653 LH/RH struts liggen die die voor niet meer dan $40 (€25) per stuk kwijt wil?

Back