the Wings Nistelrode , verzameltopic

Heli vliegen

Hooi allemaal

Heb vanavond 3 vluchten gemaakt bij Delta, ik vondt risico op een bui te groot om naar Nistelrode af te reizen.
(Het viel gelukkig mee, twee spetters).
Hoop op een volgende woensdagavond, dat het afreizen de moeite waard is.

Groetjes JF

GGGGRRRRRRR Ik ben nu al een paar uur bezig geweest een Multiplex stekkertje te solderen voor m'n rolroeren maar het wil maar niet blijven zitten.:bad-words:
De tin hecht gewoon niet wat ik ook probeer.

Wie heeft er nog een tip voor me want ik weet het even niet meer.:confused:

Hoe was het trouwens in Weert?

Wie heeft er nog een tip voor me want ik weet het even niet meer.:confused:

Hoe was het trouwens in Weert?

Even langskomen Frank .

In Weert was het goed heb ik al gehoort , zelf was ik in Belgie bij de Stunters in Vorselaar , veel grote modellen gezien , pipers van 6 meter .

Mvg Johan

In Weert was het prima geregeld zelf het weer werkte daar aan mee met een afnemende wind kon er prima worden gevlogen en zijn alle beertjes weer bij hun eigenaar terug, wel een met natte voeten na een duik in de plomp van het vliegtuig waarin deze ongelukkige beer werd vervoerd.
Op de site van de vliegclub Weert staan de foto,s.

gisteren kwam de buurvrouw bij ons thuis; ze had een pakketje onder haar arm en dat was voor mij. de postbode had die dus bij haar bezorgd, omdat wij niet thuis waren. ik wist al wat er in het pakketje zat: ALL THE WAY FROM THE USA, HERE WAS MY EXHAUST. mijn uitlaat voor mij piper dus.
ik had van Jan K. een uitlaat gekregen voor mijn 10cc. deze zou ik in de kap weg kunnen werken. de originele uitlaat van Super Tiger kon met geen mogelijkheid in de kap en zelfs niet in de romp, maar dat hadden jullie allemaal wel gezien/begrepen denk ik.
de uitlaat van Jan was een stuk kleiner en dikker, maar toch kon die niet in de kap weggewerkt worden.
toen ben ik heel veel gaan meten en rekenen en uittekenen en opnieuw meten en weer rekenen. en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn uitlaat (demper) maar 40mm onder het spruitstuk van de motor uit mocht komen (motor ligt op z'n kantje).
"ah, dan bestel je toch ééntje van de gerenomeerde leveranciers?" nou, nee dus. de gerenomeerde leveranciers hebben de hartafstanden van de tapgaten natuurlijk net anders zitten dan bij mijn ST'tje. op zoek dus naar een demper (pitt's style, evenwijdig aan cilinder) van max. 40mm onder spruitstuk.
zoeken, zoeken en TATAAA bij Tower Hobbies in Illinois hadden ze 'm het goedkoopst (en héél belangrijk: ze stuurden ook post naar Europa!!!)

meteen toen de buurvrouw weg was de uitlaat gemonteerd en even gekeken of het allemaal werkte. niet te geloven. hoe slecht mijn ST eerst presteerde in middengebied, zo goed presteerd ie er nou. afstelling hoefde maar weinig anders gezet te worden, slechts een klein beetje rijker voor een goede loop.
er is alleen één nadeel en dat had ik ook al gelezen op internet. de motor wordt warm. nou nee, die wordt héét. hij zal dus nog rijker afgesteld moeten worden, of één van de twee uitlaat-tuutjes moet afgestopt worden. schijnbaar helpt dat ook (kan ik ook best goed geloven, ook) eerst even een paar keer vliegen met het nieuwe uitlaatje en daarna kan ik de kap erop passend maken.

tsjonge-jonge, wat een lang verhaal over zo'n k*t-uitlaatje

@Jeron:
Proficiat met je aankoop. Foto?

Vanavond even gecombat met Thom.
Mid-air gehad en beide wings zijn gehavend maar veilig geland.
Thom had de minste schade: wingletje los
Ik ben een prop en een accu kwijt. Door de botsing is mijn accu losgeschoten en tussen de prop gekomen. Het ging zo snel dat ik niet meer weet hoe het precies ging maar ik geloof dat Thom de overwinning op zijn naam mag schrijven.
Proficiat Thom!

proficiat Thom!!

@ Eric, liep je motor nog dan toen de accu losschoot. of waren de accu-stekkertjes al los en ijlde de motor alleen nog maar na?

dankjewel erik en jeron.

zijn er nog mensen die vanavond nog komen vliegen??

@erik
volgende keer beter, dan heb ik schade:p

mvg thom

Ja, de accu hing overboord over de voorlijst.
Ik kon dus nog wel sturen maar hij werd extreem neuslastig.
Kon nog een gecontroleerde buitenlanding op de hei maken.
Propje heb ik nog liggen, accu heb ik nu nog twee over.
klodder lijm voor de motorsteun. Daarna kan hij weer vliegen.
Moet nog wel wat supervuller halen om het gat in mijn ego te dichten.

Back