De schade door het delamineren van de scheg heb ik ondertussen opgelost. Hierbij heb ik in grote lijnen de adviezen opgevolgd van
@k-k en
@H.B.Busking.
Ik heb de scheg zoveel mogelijk geopend en hierin 2 Componenten epoxy lijm van Bison geperst.
Na onder klemmen verharden van de lijm heb ik de voorgestelde matjes aangebracht.
Alleen niet in glasvezel of ander keperweefsel, maar gewoon uit stukjes van een nylon kousje van mijn vrouw.
Eerst insmeren, stukje nylon kousje aanbrengen, en weer insmeren met 2 componenten lijm.
Na verharden, eerst insmeren met de 2 C lijm, tweede laag aanbrengen en deze ook afsmeren met de rest van de lijm.
Zie onderstaande foto, mooi gelijkmatig, na opschuren met een Bosch Delta schuurmachine.
In mijn geval heb ik het gehele schip voorzien van een 2 lagen polyester lagen versterkt met afgedankte nylon panties van mijn vrouw.
Na plamuren en schuren ziet de romp er als volgt uit.
Nu nog de juiste kleur rood terug vinden, ligt ergens op de Modelbouw Vereniging Voorne, te Brielle.
Vandaag verder gegaan met de aandrijving van de verstelling van de dokdeur, Heckklappe.
Op de onderstaande foto de nieuwe aandrijving met reductie motor.
De koppeling tussen de motor en de aandrijfspindel is een flexibele siliconen slang.
Goed te zien is, dat alle onderdelen op een printplaat zijn vastgesoldeerd.
Op de printplaat de schakelaars voor de bediening van de dokdeur en uitschuiven van de helling voor de lancering van het "Tedje".
Op het eerste gezicht, ziet het er uit, dat door de vast gesoldeerde lagerstoelen, de spindel niet te demonteren is.
De onderstaande foto toont het losnemen van de spindel tussen de lagerstoelen. Het verschil in lengte tussen de aandrijfspindel en de lagering geeft voldoende lengte om deze te kunnen demonteren.