Dit kneedt je in een handomdraai na!
Als ik het goed lees, dan is de vraagprijs € 85,-- met aanvullend verzendkosten € 5,--.
Dit is ongeveer de prijs, die ik betaald heb voor de 1 m2 messing plaat, dik 0,4 mm, waaruit ik de romp en bovenbouw van de stoomsleper Dockyard V heb gebouwd.
Voor mij een beetje te kostbaar.
Ja zo moeilijk is dat niet, in hout veel meer werk en zwaarder.
Inderdaad het gewicht zal een probleem kunnen geven.
Er zijn formules voor het grof uitrekenen van het drijfvermogen van modelschepen.
In het Forum is er een Hoofdstuk, dat zich bezig houdt met de berekening van drijf- en aandrijfvermogen, zie eerste inbreng:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelberekeningen-gewicht-snelheid-vermogen.121395/
Hierin wordt aangegeven, dat het drijfvermogen van het model is, de waterverplaatsing van het originele schip gedeeld door de schaal.
Daar ik de waterverplaatsing van het "Tedje" niet weet, heb ik maar weer de formule gebruikt voor het berekenen van het drijfvermogen van mijn Dockyard V.
Hierbij wordt uitgegaan van de modellengte, -breedte en diepgang vermenigvuldigd met een correctie factor.
De correctie factor is voor de rompvorm. Smalle snelle schepen, denk aan containerschepen hebben een lage factor, b.v. 0,5, Schepen met een vollere romp 0,6, binnenvaartschepen met een volle romp, factor 0,7.
Deze factoren heb ik niet bedacht, maar zijn eerder gepubliceerd, maar ik kan het niet terug vinden.
Dus uitgaande van een slanke romp, factor 0,5 : l=250mm x b=80mm x diepgang 25mm x factor 0,5 geeft een drijfvermogen van 0,25 kg.
Ik verwacht, dat het grootste probleem de voeding/accu zal worden.
Maar wegen is weten.