Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Oh en wat betreft alu staartbuis en kunststof bladhouders, dat is echt geen nadeel hoor, dat is gewoon een kostenbesparende oplossing wat betreft de buis en een technische oplossing (en geen hype oplossing zoals bij "de andere") wat betreft de bladhouders.

Greetz,

Michiel.

er zitten wel aardig wat onderdelen aan van de mp serie , bladhouders , lagerblokken , complete staart en skids .
henseleit heeft uiterlijk altyd ondergeschikt gemaakt aan functie . dat alleen al maakt het mooi vind ik . het gaat waarschijnlijk weer heeel lang duren voordat er ook maar 1 fabrikant in de buurt gaat komen :]
'beauty is in the eye of the beholder '
de nt is uiteraard nog steeds de mooiste heli gemaakt .
mvg ferry

Zal als er weer een wedstrijd weekend is mijn dekbed meenemen, en nee ik leen hem niet uit:mrgreen:

Ben benieuwd Michiel waar jij mee gaat komen!!

Gr,

Mario

de nt is bijna 10 jaar oud , en is lichter dan een trex 700 als ik t goed heb .
dat is wel erg veel verschil tov de concurentie . als de rigid het gaat waarmaken , en daar twijfel ik niet aan , dan ligt er dus toch wel erg veel ruimte voor ontwikkelingen en vooruitgang , iets wat normaal gesproken niet goed is te noemen .

Jan zijn heli's zijn uit liefde voor de hobby geboren, dat zie je in elk ontwerp terug.
Dit zal je bij de grote commerciële merken nooit tegen komen omdat die zo'n groot mogelijke marge willen draaien;)

Laatst bewerkt:
Toch vind ik de MP XLE meer henseleit achtig dan de rigid. Soort als een door ontwikkelde NT. Laag zwaartepunt, compact.

De rigid lijkt me duurder qua crash kosten ( als je het vergelijkt met een stabi mp xle ). De kap vind ik behoorlijk geslaagd daarintegen. Maar voor 888 euro is dit natuurlijk niet te verslaan. Wie weet komt er hier ook wel een rigid bij ;) ipv. ESP.

Ben wel benieuwd naar de normale vlucht eigenschappen, los van zn henseleit voorwaartse snelheid. De NT en MP zijn alles-kunners, hoop dat de rigid dat ook is.

edit: wat is nou het precieze voordeel van het nieuwe aandrijf systeem bij de rigid? Duurzamer? Efficienter?

ik denk dat het de heli smaller maakt .
bij de mp xl had je een behoorlijk groot hoofdtandwiel waar zelfs in de canopy een uitsparing voor nodig was .

edit: wat is nou het precieze voordeel van het nieuwe aandrijf systeem bij de rigid? Duurzamer? Efficienter?

Het voordeel is kosten en gewicht, omdat de vrijloop in de eerste trap zit (minder koppel) is deze een stuk kleiner uitgevoerd, en het scheelt ook een aardig stukje delrin, en de slankheid is een mooie extra bonus.

Zeer waarschijnlijk is ook het rendement van de aandrijving verhoogt. Want het is namelijk zo dat je in princiepe geen overbrengingsverhoudingen groter dan 4 "mag" toepassen, dit geldt voor de meeste aandrijvingen. Dit heeft bij tandwielen te maken met ingrijping, tandvorm en dus rendement. Wat betreft de mechanische wetten is deze aandrijving dus beter, iets wat ik dus zelf (als mechatronisch ingenieur) ook al had bedacht maar die verrekte :-) Henseleit is me dus mooi voor! Mooi voor de Henseleit fans dat ie weer iets moois heeft gemaakt, maar voor mij was het zien van de foto's ook een telleurstelling: al mijn ideeën zijn al verwezenlijkt in deze heli :-( Dus ik moet nu nog langer gaan zitten om met iets revolutionairs te komen, want ik ga niet iets wat er al is kopieren. Goed ik zal jullie niet verder lastig vallen met mijn telleurstelling cq frustraties ;-)

Greetz,

Michiel.

Wat een prachtig geluid als die machine voorbij raast :D

"spaarpot pakt en omkeert"

[URL="
- trailer rigid "the story"[/URL]

Ik sta nog altijd te genieten als de XLE lekker laag voorbij komt geknald, je de weerkaatsingen van het geluid via het clubgebouwtje hoort, en dan denkt: Sjit dit gaat echt hard...
Vervolgens een mooie lange bocht naar rechts, met de reflecterende stickertjes op de bladen: schijf des doos... Goed gevoel ;)

GAS voor een rigid.. ( of moet ik dat hier HAS noemen? )

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bedoel je clean!!!

rigid03_new.jpg

De antirotatie van de tuimelschijf is een erg mooi (clean zoals het al zo mooi is verwoord ;) ) idee. Hij is idd erg mooi. Jan Henseleit zou eigenlijk moeten beschikken over een goede spuitgietmachine.
Super ideen, werkelijk een erg mooie heli! Het geluidje van het langsracen, byzonder! Ik zou bijna van mijn Mikado geloof afstappen ;) .

Greetz, Aldert

Inderdaad, clean! Henseleit heeft er wederom een enorm "opgeruimd" mechaniek van gemaakt, eenvoud, eliminatie van onderdelen, en functie zijn hem zeker toevertrouwt.
De canopy vind ik persoonlijk niet zo'n verbetering maar dat mag de pret niet drukken, techniek gaat voor ;-)

Gr, Roy

Voor een Pot boom ontwerp houd ik ook van compact, efficient en strak.
En dit ontwerp valt daar zeker onder!, erg indrukwekkend allemaal.

Er is namelijk geen andere manier om het gewicht zo laag mogelijk te houden.
De voorsprong die ze hebben, hebben ze m.i. omdat er enorm veel tijd gestopt wordt in engineering en gebruik maken van hoogwaardige materialen en fabricage methodes.
De kwaliteit van elk onderdeel is dan ook waarschijnlijk gegarandeerd.
Ik ben ook een fan van hoogwaardig spuitgietwerk, het kan je nog meer vrijheden geven om bepaalde delen op vorm en functie te verfijnen.
Gaat de heli trouwens alleen hard of zijn er ook nog andere kwaliteiten?

er zullen ook nog filmpjes komen van vluchten van robert sixt , die meer op 3d georienteerd is dan jan h , die zelf vooral hard wil gaan dus dan zullen we het zien .

Back