Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Mooie setup mario :cool:

De Lipo's IN het frame vind ik vooral mooi.
Al met al een clean setup. Ik ben benieuwd hoe het vliegt.

Hey Mario,

Dat krijgt al aardig vorm, mooi werk. :cool:
Die kabels uit de zippy liegen er niet om he?
Hoe heb je de Jive nu gemonteerd?

Gr, Roy

Hoi Mario,

Ik was net te vroeg dan met mijn mail over de stilte hier :-)
Ik begrijp het helemaal dat je gekozen hebt voor Vogell, slim gedaan!

Het lijkt als of een van je tailbraces los is, te zien op de tweede foto van boven en dan de onderste brace, of wel de rechtse. Daar lijkt wat "lucht" te zitten tussen het aluminium eind deel en je frame?

Mischien zit ie bewust nog niet vast, maar ik denk ik meld je het even.

Wat betreft je pakket van Hobby city, dan ben je waarschijnlijk de sigaar als het al zo lang duurt. Bas heeft dit ook een keer gehad, omdat ze 35dollar hadden gezet op een pakket met diverse accu's. Tja die douane weet niet alles maar als het pakket enige omvang en massa heeft en er staat maar 35 dollar op dan krijgen ze argwaan (schrijf je dat zo?) natuurlijk! In dat geval krijg je een brief waarop je de werkelijke waarden of zo moet schrijven en dan krijg je een naheffing. Maar misschien ook niet, mijn Synergy's hebben beide ook een week of anderhalf bij de douane gelegen terwijl hier wel de werkelijke waarde op stond. Dus ook geen naheffing gehad maar het is gewoon irritant dat die lui zo traag zijn terwijl je voor speedpost had gekozen en het al in 2 dagen op Schiphol ligt en je het toch pas 2 weken later thuis hebt.

Het ziet er mooi uit tot nu toe! En we horen het wel weer als er nieuws is.

Greetz,

Michiel.

Hoi Mario,
ziet er mooi uit,
ben erg benieuwd naar je toerental onder belasting.
zou dus met een rondsel van 12 t 2050 toeren halen.
motor Pyro kv 510 in werkelijkheid 529 kv
dus 44x529x12:132=2116 x eff =2050
dus eff =97% !!!! lijkt mij sterk.
ik denk dat 90 % al redelijk hoog is.
dus ben zeer benieuwd
gr Cees

Thanks voor de complimentjes jongens:)

Laatste pakket van H-City binnen, moest €24,08 bij dus dat viel mee, helaas mis ik wel de zwarte silicone kabel, zal wel bij de douane gebeurt zijn:mad: nu kan ik dus alsnog achter kabel aan!! Niemand toevalig een stuk zwart liggen van H-City, de dikste die ze hebben??

Michiel de struts zitten inderdaad nog los omdat de staart er alleen voor de foto's op zat;)

Roy, ik heb een 5mm dik alu plaatje voorzien van m3 tap gaten op de hoeken en vervolgens deze op het koelvlak van de Jive gelijmd met Artic Silver 5min epoxy en dit plaatje zit nu aan de onderste chasis plaat geschroeft met korte imbus boutjes via de bovenzijde met wel nog normale Artic Silver pasta er tussen.
En inderdaad belagelijke dikke kabels aan de lipo's, van mij had dat niet zo dik gehoeven!! schijnt ook problemen te kunnen geven als je er niet voorzichtig mee omgaat, denk ook dat ik ze extra ga verlijmen met smelt lijm waar ze het pack uit komen om contact breuk te voorkomen.

Gr,

Mario

Hoi Mario,
ziet er mooi uit,
ben erg benieuwd naar je toerental onder belasting.
zou dus met een rondsel van 12 t 2050 toeren halen.
motor Pyro kv 510 in werkelijkheid 529 kv
dus 44x529x12:132=2116 x eff =2050
dus eff =97% !!!! lijkt mij sterk.
ik denk dat 90 % al redelijk hoog is.
dus ben zeer benieuwd
gr Cees

Hoi Cees, dit zijn toerentallen die Jan Henseleit daadwerkelijk vliegt met de 12T pinion, uiteraard met de regelaar op 100% dus onder belasting zal dat zeker in gaan storten, meer bedoeld voor speed vliegen waar je zo wie zo weinig pitch voor gebruikt.
Eerdaags zal de Unilog uitsluitsel geven,en zal deze log's hier ook gaan posten.

Gr,

Mario

Ho Mario,
ben benieuwd, ik moet ook nog een logger aanschaffen.
als je op 100 % gaat zal je toerental wel veel varieren.
mijne staat op 80% en houd het toerental goed vast , dan heb je over om bij te regelen.
gr Cees

....
mijne staat op 80% en houd het toerental goed vast , dan heb je over om bij te regelen.
gr Cees

Cees,
je bedoelt dat jouw regelaar in governor mode staat

Verder is het uiteindelijke toerental afhankelijk van de kwaliteit (inwendige weerstand, Ri) van je lipo's. De zippy r lipo's zouden goed moeten presteren.

Mario,
als het goed is zijn je lipo's ca. 60% volgegeladen bij je aangekomen.
Aangezien jij een hyperion duo plus hebt zou je de packs eens even op kunnen laden en ons laten weten wat de inwendige weerstand, van het totale 6s pack is, die de lader aangeeft.
Als we dat door 6 delen weten we de Ri van 1 cel en die kunnen we dan vergelijken met de Ri van de SLS ZX van Cees, ben erg benieuwd !

Cees,
hoeveel mOhm is jouw SLS 5s 6000 pack ? Dat delen door 5 voor de Ri van 1 cel.

Bas

hoi Bas,
mijne staat in governer mode op 80%.
de Zippys hebben een lagere spanning als de SLS.
de Sls weerstand is 21mohm bij 5 cellen gemeten met de duo
gr Cees

Hoi Mario,
op de Duitse site is er een update van Kontronik Jive 80 HV
software versie 5,'
kan ja gratis opsturen
gr Cees

....
de Zippys hebben een lagere spanning als de SLS.
de Sls weerstand is 21mohm bij 5 cellen gemeten met de duo
gr Cees

Aha, dus de Ri van 1 cel is dus ca. 4mOhm.
Een beetje oneerlijk om deze direct met zippy-r van 4800mAh te vergelijken (want andere capaciteit), maar ben desondanks toch benieuwd naar wat Mario gaat meten op zijn lader.

Grappig dat er zo van die enorm dikke draden op de zippy's zitten, ik neem wel aan dat dit draad toch wel gewoon een siliconenmantel heeft ?

Bas

Bas de kabel van de Zippy is inderdaad silicone.
Helaas is de lader nog niet binnen, maar als hij binnen is zal ik eens meten.

Cees, als het goed is zit de laatste software in de Jive, speciaal naar gevraagd, zou alleen niet weten hoe ik dat kan controleren:confused:
Maar waar staat die nieuwe update, kan bij Kontronik niks vinden?

Gr,

Mario

Hoi Mario,
de laatste versie is een 5, dus moet er 5 op staan, bij jouw zag ik 8i4 staan dacht ik
dit staat op het duitse forum bij electro antrieb van vrijdag.
ik kan dit niet doorsturen ,maar Bas weet wel hoe dat moet, die heb ik daar ook gezien met al die zessen
gr Cees

Vindt het wel een raar verhaal dat je bij Kontronik niks leest over een update, heb ze wel een mail gestuurd, ff wachten wat daar uitkomt.

Gr,

Mario

Schijn de update niet nodig te hebben met mijn combo;) Maar best wel rauw dat je een regelaar 1 week in huis hebt en er dan achter komen dat er een nieuwe update is:?

Gr,

Mario

Vraagje,

Op de Jive zitten twee BEC uitgangen, en die wil ik ook beide gebruiken, maar er zit maar één BEC kabeltje bij met een ferriet kern, kan ik de twee BEC aansluitingen om die ene mee geleverde ferriet kern wikkelen, of moet er per aansluiting één ferriet kern gebruikt worden:confused:

Gr,

Mario

Back