Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Hoi,

Ik heb het vermoeden dat iedereen het anders berekend .
Van degene die de T-rex 700 kit levert kreeg ik het volgende door :

pinion x aantal cellen x 3,3 V x KV motor / main gear = RPM kop

Dit blijkt met 80 % openning van de regelaar redelijk te kloppen .

Henk

Michiel, zo snel verlies ik mijn vertrouwen in Jan niet hoor;)

Roy, ik denk dat je het verschil moet zoeken in de nominale spanning waar jij mee rekent, Jan vliegt met de nieuwe Kokam lipo's, en die schijnen een erg hoge spanning te geven.

Je zal zien dat ik eerdaags (zeker meer als een week!!) op heel andere waardes uit ga komen, het interessante aan deze curves is dat ik daar wel mee kan vergelijken hoe de Zippy's het doen tov de Kokam cellen.

Gr,

Mario

Iemand enig idee waar ik deze connectoren kan kopen, heb ze nodig voor de lipo saver?
Pin Spacing 2,5mm

Gr,

Mario

Ze lijken op de connectoren gebruikt aan een SLS ZX pack, maar zo vergroot weet ik het niet precies. EIs erg lastig te zeggen zo via de foto.

Even een vraagje over je MP, moet je het voorste frame in elkaar lijmen? (Zeg maar de accudrager)

Greetz,

Michiel.

Het is een 6S Female JST XH 7PIN 152mm Balancing Connector With Wire.

Klopt de carbon op carbon verbindingen moeten verlijmd worden, is bij de brandstof versie ook zo.

Gr,

Mario

Hoi Mario,
de pyro motor is vlg cat 510 kv, maar heb op een Duitse site gelezen dat ie in werkelijkheid 530 is! motoren zijn niet altijd wat ze schrijven.
ik denk dat de scorpion 560 ook meer is
gr Cees

Hoi Mario, en vliegt hij al ...... ;-)

Ik ben erg benieuwd naar je zippy-r lipo's . Ik ben momenteel aan het twijfelen welk merk ik zal gaan nemen. Zippy-r is meer dan de helft goedkoper dan SLS ZX.
Ik vlieg niet mee in de top en zal dat niveau nooit bereiken dus tja, voor recreatief rondvliegen zijn de zippy's wellicht goed genoeg.
Enig ' probleem' zie ik in de levensduur, want wie zal zeggen hoeveel cycli ze meegaan ? Datzelfde geld natuurlijk voor de SLS . Dat weten we volgend jaar pas als er meerdere mensen meer dan 150cycli op hebben zitten.
Stel dat de zippy's maar half zo lang meegaan als de SLS dan maakt het qua kosten niet uit, DAN zou ik liever de SLS hebben, want volgens Cees presteren ze echt goed. Aangezien hij veel vliegt en ook wedstrijden hecht ik veel waarde aan zijn ervaringen.

Ik heb enkele malen gelezen dat de zippy's nogal uit balans kunnen raken, doordat er een of meerder cellen slecht(er) zijn geworden. In dat geval zou je natuurlijk die ene cel kunnen vervangen, dat is niet duur.
Maar ja, zitten we daar op te wachten ..... de tijd zal het leren welke de beste keuze is ....

Bas

Hoi Bas,

Er moet nogal wat binnen komen:( dus het gaat zeker nog wel ff duren.

Zippy-R 4800 heb ik binnen, en zien er goed uit, 770gram en €82,50 p. st. dus het prijsverschil is +/- 2,5x tov SLS, (€230 voor de 5000mAh) de draden zijn wel verschrikkelijk dik!! ader 5mm doorsnee en de mantel 7.5mm dik, wel mooi fijnaderig zoepel draad.
Ik heb nu 6x de 6S 4800 gekocht voor €495,00, de SLS zou dan op €1380,00 voor 6x uitkomen!!

Gr,

Mario

Mario, wat zitten er voor connectoren op de zippy's dan ? Zijn die compatibel met de 5.5mm connectoren die je ook bij hobbycity hebt besteld ?

Ik zou dan sls zx 4500 met zippy-r 4800 vergelijken, die zijn 192euro resp. 82euro . De sls 5000 vind ik dan namelijk weer te zwaar.
Maar goed, dan nog kom je voor 6packs uit op 1152euro resp. 492euro !
Niet normaal he, wat een prijsverschil !

Hoe lang duurde het trouwens voordat je de spullen in huis had ? Ik heb wisselende ervaringen met hobbycity.

Mijn scorpion HK4035-560 heb ik gisteren ontvangen, ziet er ook heel degelijk uit !

Bas

Hoi Bas,

Helaas heb ik de 6mm connectoren nog niet binnen, zitten nog bij 1 van de drie bestellingen die ik twee weken geleden heb gedaan, andere twee bestellingen zijn wel binnen.

Waar ik me overigens erg aan stoor is dat de Kontronik combo ook twee weken geleden besteld is in Duitsland en er nog steeds niks binnen is, die gasten ( Vogel Modellsport) willen wel verkopen maar achteraf blijken ze gewoon niks op voorraad te hebben:mad:

Gr,

Mario

Ik wil er niks mee suggereren maar ik vindt dit wel opvallend!!

Zippy-R 6S 4800mAh,

gewicht tussen de 768 en 770 gram (zelf gewogen)
LxBxH 164x43x57mm (zelf gemeten)
Zeer dikke silicone kabel

SLS ZX 6S 5000mAh,

-Gewicht: ca. 769 Gramm
-Maße: ca. LxBxH 164x43x57mm
-Hochstrom Silikonkabel

Gr,

Mario

Laatst bewerkt:
nou, niet helemaal .......

SLS ZX 5000mAh 6S1P 22,2V 25C/50C

Technische Daten:
-Spannung: 22,2V
-Ausführung: 6S1P
-Kapazität: 5000mAh
-Dauerentladestrom: max. 25C (125,0)
-Kurzzeitiger Entladestrom: max. 50C (250,0)
-Ladestrom max. 1C (5,0A)
-Gewicht: ca. 760 Gramm
-Maße: ca. LxBxH 166x46x57mm
-Balanceranschluss: EHR /(Graupner/Robbe)
-Hochstrom Silikonkabel

R-spec ZIPPY packs, made in Korea!
The solid C rating and long life put the ZIPPY-Rs performance and value for money combination in a category of its own.

Spec.
Minimum Capacity: 4800mAh
Configuration: 6S1P / 22.2v / 6Cell
Constant Discharge: 25C (Minimum)
Peak Discharge (10sec): 35C
Pack Weight: 742g
Pack Size: 170x51x45mm
Charge Plug: JST-XH

Hoi Mario,

Waarom heb je de regelaar en motor bij Vogell besteld en niet bij Roke?
Die zijn toch goedkoper? Regelaar scheelt 20 Euro de motor kan ik niet vinden op Vogell site maar dat zal toch geen 20 Euro in de min schelen?

Maar eh het is hier wel stil geworden :-) Hopelijk komt het snel binnen en zien we snel resultaten! :-) Ik ben erg benieuwd hoe de Zippy accu's zich gaan houden, ik heb dit nog nergens uit betrouwbare bron kunnen vernemen dus jij wordt de eerste :-)

Greetz,

Michiel.

Hi Michiel,

Vogell had mij een voorstel gedaan van 570 euro incl. progcard 2 en gratis verzending, en Roke had ik een mail gestuurd waar ik nu nog antwoord op moet krijgen, keus was vrij makelijk dus.

Momenteel wel het meeste binnen, wacht alleen nog op de lader en mijn eerste bestelling bij Hobby-City waar nu de Duane mee aan het spelen is:hammer:
daar zitten dus de 6mm stekkers silicone kabel en 4 lipo's in.

Wel al de motor en regelaar gemonteerd, maar kan nu niet verder vanwege de stekkers en kabel.

Gr,

Mario

Back