Omdat ik de laatste tijd steeds meer onder de indruk raak van de power die een goede 12S setup kan bieden, heb ik besloten om één van mijn MP-XL V91
heli's om te bouwen naar een sterke elektro setup.
En omdat dit voor mij nieuw is en ik totaal geen elektro achtergrond heb is elke serieuze input welkom.
Ok, wat wil ik bereiken,
Jan Henseleit vliegt momenteel met een PYRO 30-12 + JIVE 80+HV combo van Kontronik.
Hij draait daar max 2200 toeren mee en heeft een pitch bereik van max 14 graden!! vliegtijden afhankelijk van vliegstijl 5 tot 15 min.
Gewicht besparing t.o.v. Power Jazz / Actro combo, 290 gram.
Bij deze setup heb je dus de beschikking over zo'n 6 a 7 PK!!
Je begrijpt het al, dit wil ik dus ook!!
En hoe ver staat het er tot nu toe voor,
De heli heb ik uiteraard al, en is uitvoerig besproken in deze topics three-dee-mp-xl-v91 en bouw-cq-foto-verslag-three-dee-mp-xl-v91
Verder is de heli ook voorzien van een AC-3X stabilisatie systeem, ook uitvoerig besproken in dit topic ac-3x-stabilisatie-systeem
Hyperion EOS 0610 DUO lader heb ik besteld.
De E-conversion set voor de MP-XL is besteld incl. speciale motor mount voor de PYRO 30-12 en een 13T pinion.
De Pyro 30-12 zoek ik nog voor een voordelige prijs!!??
En omdat er nog wat onduidelijkheden bestaan over de betrouwbaarheid van de BEC van de JIVE 80+HV regelaar staat deze verlopig nog op hold,
ik heb nog wat mails gestuurt naar Jan Henseleit, en in afwachting daarvan
zal ik besluiten.
Wordt vervolgt.
Gr,
Mario
heli's om te bouwen naar een sterke elektro setup.
En omdat dit voor mij nieuw is en ik totaal geen elektro achtergrond heb is elke serieuze input welkom.
Ok, wat wil ik bereiken,
Jan Henseleit vliegt momenteel met een PYRO 30-12 + JIVE 80+HV combo van Kontronik.
Hij draait daar max 2200 toeren mee en heeft een pitch bereik van max 14 graden!! vliegtijden afhankelijk van vliegstijl 5 tot 15 min.
Gewicht besparing t.o.v. Power Jazz / Actro combo, 290 gram.
Bij deze setup heb je dus de beschikking over zo'n 6 a 7 PK!!
Je begrijpt het al, dit wil ik dus ook!!
En hoe ver staat het er tot nu toe voor,
De heli heb ik uiteraard al, en is uitvoerig besproken in deze topics three-dee-mp-xl-v91 en bouw-cq-foto-verslag-three-dee-mp-xl-v91
Verder is de heli ook voorzien van een AC-3X stabilisatie systeem, ook uitvoerig besproken in dit topic ac-3x-stabilisatie-systeem
Hyperion EOS 0610 DUO lader heb ik besteld.
De E-conversion set voor de MP-XL is besteld incl. speciale motor mount voor de PYRO 30-12 en een 13T pinion.
De Pyro 30-12 zoek ik nog voor een voordelige prijs!!??
En omdat er nog wat onduidelijkheden bestaan over de betrouwbaarheid van de BEC van de JIVE 80+HV regelaar staat deze verlopig nog op hold,
ik heb nog wat mails gestuurt naar Jan Henseleit, en in afwachting daarvan
zal ik besluiten.
Wordt vervolgt.
Gr,
Mario
Laatst bewerkt door een moderator: