Afgelopen avond (woensdag) weer eens kunnen vliegen met de orni's, he he lang moeten wachten op dit mooie weer :wink:
De Thunder Roc had een probleem, de tweede vlucht eindigde in een noodlanding :cry: In het veld waar afgelopen jaar 3m hoog mais stond, deelnemers aan de fly-in in Nijmegen wel bekend :cry: , nu is de mais nog maar 5cm hoog, dus no problem.
Het probleem was dat de orni tijdens vliegen steeds meer naar rechts ging afwijken en ik dat niet meer kon bijsturen, op het laatst draaide ie alleen nog maar cirkels naar rechts terwijl ik vol links stuurde, hij kwam dus al draaiend naar beneden, de rest werkte wel, dus kon ik de motor op tijd uitzetten. Het bleek later dat de staart helemaal naar rechts was gedraaid, maar nog wel stuurde, de servo werkte wel, maar was volkomen uit de middenstand weggedraaid.
Thuisgekomen, meteen de zaak onderzocht, probleem geloof ik gevonden, het lijkt in de servo zelf te zitten, de potmeter stond mooi in het midden, maar het tandwiel op de uitgaande as stond volkomen verdraaid, op een of andere manier is dit tandwiel weggedraaid t.o.v. de as, het zou er klem op moeten zitten. As en tandwiel schoongemaakt, secondenlijm en tandwiel weer juist gemonteerd, hopelijk blijft het nu zitten, L/R werkt nu weer normaal.
De rest van de week blijft het mooi weer, weinig wind, dus we gaan het opnieuw proberen :wink: