Micropuller
Forum veteraan
hear, hear.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik bevond me in een totaal normaal milieu.... Was namelijk gewoon op m'n werk 1 van de collega's GEEN collegasportschutter :!::!: , geen vage donkere kroeg of sportschool met foute types te bekennen....
Van mij was bekend dat ik sportschutter was dus de link werd snel gelegd....
Maar laat in een willekeurig cafe de juiste woorden vallen en voor je het weet kan het uitzoeken beginnen... Via via gaat het als een lopend vuurtje en voor je het weet sta je uit te zoeken...
Integenstelling tot wat de meeste mensen denken is het echt zo makkelijk :!::!: om er illegaal aan te komen...
Nee , is echt geen l*lkoek of grootspraak en ja meen het echt serieus :!:
En het is ook echt niks nieuws in de wereld.... Handel in illegaal spul is al zo oud als de weg naar Kralingen... Dus met die zorgen zou je toch al te laat wezen
Waar normale sportschutters precies op slaat weet ik niet, maar heb me altijd gewoon keurig aan de regeltjes gehouden hoor... Inclusief de (half) jaarlijkse controle's , verlengingen en de hele mikmak... Heb er ook nooit om gevraagd maar het werdt me aangeboden.
Moreel gezien heb je volledig gelijk. Praktisch gezien is een ieder voor de wet onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Aangeven zal dus niets uithalen omdat de politie niet in kan grijpen omdat iemand de mogelijkheid heeft om iets illegaals te doen of zonder enig bewijs beschuldigd wordt. De politie kan pas ingrijpen wanneer er een daadwerkelijk een overtreding of een misdrijf wordt geconstateerd of is begaan.Dan heb jij volgens mij de plicht om die persoon aan te geven.
En breng jij je mede mens ernstig in gevaar.
En ben je als die persoon een delict pleegt mede verantwoordelijk.
Aangeven zal dus niets uithalen omdat de politie niet in kan grijpen omdat iemand de mogelijkheid heeft om iets illegaals te doen of zonder enig bewijs beschuldigd wordt. De politie kan pas ingrijpen wanneer er een daadwerkelijk een overtreding of een misdrijf wordt geconstateerd of is begaan.
Afgezien van het onderwerp hier erger ik me vreselijk aan de volgende mogelijke regel golf. Nu weer de schietsport. Het probleem is veel breder namelijk dat de maatschappij streeft of soms eist dat alles voorkomen moet worden, alles geregeld of verboden moet worden om maar 100% veilig te zijn. Scouts mogen zeker straks niet meer met een dropping mee? Vrachtwagens krijgen nog meer spiegels? Verkeersdrempels worden weer hoger, chemie bedrijven mogen alleen nog waar niemand woont....waar dan?? Noem maar op. Willen we dit echt nou? Wat levert het op? In ieder geval geen 100% veiligheid, Sterker nog minder! Kinderen leren niet meer uit te kijken, de chauffeur heeft toch spiegels, auto's zijn toch altijd fout??, Waarom op voetgangers letten, scouts mogen na zonsondergang toch niet meer buiten..... etc etc.. Niemand let meer op, alles is geregeld toch. We hoeven mensen ook niet meer in de gaten te houden, wapens zijn op de club..... erg benauwende maatschappij die vertrouwd op regels, die niet meer te handhaven zijn en als het fout gaat moet er iemand opstappen en alles is weer goed.
Iemand al op het idee gekomen dat deze maatschappij misschien de oorzaak is dat er iets knapt in iemand... en dat dat vaker gaat gebeuren? Dat niemand meer let op anderen, daar zijn toch organisaties voor en regels. Intuitie, instinct, voorgevoel, onderbuik gevoelens.... wie heeft dat niet een keer... hier klopt iets niet. Meld je dat vang je bot....... er is nog geen REGEL overtreden we kunnen niets doen... klinkt bekend?? Conclusie is meer menselijkheid en betrokken zijn bij je omgeving! Maar ja dat is niet een "regelbaar" instrument... dus dat doen we niet... Mens eigen?? Hoeveel mensen hebben boter op het hoofd als er iets mis gaat, maar ja we hebben de regels nageleeft, dus je bent weer veilig.............
Om bij dit geval te blijven, vraag ik me af hoeveel mensen wisten dat deze knaap ontspoorde?, hoeveel mensen iets hadden van mmmmm spoort niet?, hoeveel mensen dachten dat anderen daar wel mee aan de slag gingen?. Hoeveel mensen hebben het genegeerd?. Hoeveel moeite bij instanties is er gedaan?, op hoeveel bureaucratie zijn ze gestoten? Werd een langere periode in de inrichting niet vergoed soms? (oh ja factor geld) Hadden de doktoren gedacht, mmm nog niet erg genoeg voor behandeling (factor geld) De politie die moet naleven zaten op 50% van de controle op vergunningen en de V zit in de tweede helft van het ABC..... etc etc.
Bij veel van dit soort gebeurtenissen gaan er voorafgaand tientallen dingen fout, één daarvan wegnemen en je voorkomt een boel ellende. Het wapen was één van de laatste in de keten en om daar nu de nadruk op te leggen is een beetje te makkelijk.
Men mag dus gerust zeggen dat wij "allen" als in maatschappij de schuld hebben. De eigen straat schoonvegen door het op de schietsport te schuiven is wel heel makkelijk om weer de schijn van veiligheid hoog te houden. Een andere maatschappij is geen makkelijke opgave, dus geen optie............nee doe maar meer regels... goed plan. Elke verantwoordelijkheid gevat in wetten en regels.
Eigenlijk laten we iemand geestelijk naar de kl*te gaan maar zorgen ervoor dat ie niet meerbij wapens kan?????
Ieder zijn mening, en het neemt niets af aan de gevoelens, maar een breder plaatje is wel op zijn plaats!
Wat weer het (zieke) brein heeft bedacht, en opdracht voor heeft gegeven.. Hup cirkeltje is weer rond....En het is de vinger die de trekker overhaalt...
Dus het is nog altijd de MENS die het wapen gevaarlijk/dodelijk maakt....