Tip van de week

nog een tip van mij: van de gamma kreeg je vorige week in de folder bonnen voor 20% korting op een artikel naar keuze. Deze bonnen moet je gebruiken icm je klantenpas.

je koopt nu dus een elektrische figuurzaag ipv voor 89 euro voor 71 euro!

Verlichtingsgaten in depron maken. Dit niet gaan doen met een aluminium buis die scherp gemaakt is aan het eind. Er zijn schuursteentjes verkrijgbaar voor dremel,roze van kleur. Zo krijg je een net rond gat zonder rafels.
Het zijn geen verlichtings gaten...
Gaatjes?

Je bedoeld de "aerodynamic boundery layer directional cross feed trajectories for maximum deflection control response enhancement"?

mbf%20%282%29.JPG

Als het goed gedaan is heb je met de scherpe ronde buis geen ravels. (zoals hierboven)

(bron: mijn-yak-bouwverslagje )

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik voor het lijmen van Depron nooit geen dure UHU Por meer, maar Cre-ation alles lijm van de Action.
2124a8d0e66bf419.jpg

Hij is veel vloeibaarder, en werkt op dezelfde manier. en het mooie van het hele verhaal..hij kost maar 89 cent :D

gr Gert

Hoi Gert.

Lang geleden dat we mekaar spraken. Dat van die re-action, waar kan je die kopen?

Hans.

Hans, de lijm komt van de action (Gerst schreef '' deaction''), Het merk is cre-ation. Zelf nog nooit gebruikt voor depron, maar ik ga het zeker eens proberen.

Ze hebben bij de action nu nieuwe kleuren in het assortiment. Eerst hadden ze alleen zwart, wit, goud en zilver. Maar nu zijn ook rood, blauw, groen en oranje daarbij (of nog meer?) voor 2 of 2.20 euro per fles. Heb gisteren mijn fiets in vrolijke kleurtjes gespoten voor op het station (makkelijk te vinden, minder aantrekkelijk om te jatten).

Verder weet ik niet of het al verteld is, maar bij de action hebben ze ook geniale snij matten voor een paar euro. Ik heb er een stuk of 4-5, dat werkt echt handig!

Bij de Aldi heb ik nu een 'namaak - dremel' van Topcraft gekocht (ong 25 euro), en misschien zal een ander het niet goed vinden, maar ik ben er erg tevreden mee:p Werkt gewoon goed, inclusief een 100 stuks assortiment in een koffertje

dremlke.gif

Alleen een ander kleurtje)

Groet,
Robert

hm
ik had hier pas een reactie gezet aleen vlak voor het eind viel de pc uit:(
kort:
ik gebruik voor de stuurkabels van mijn F-16 pusher gewoon oude versnelings kabels van een fiets(ook uit de zak) en ik heb de laatste tijd belachelijk veel rietjes gebruikt!
ik vind het een uitvinding, licht en een leuk kleurtje, en nog sterk ook, scheurt niet zomaar uit als er een ijzerdraadje doorheen zit!

als je er sidewiders van maakt en ze vol propt met melkpoerder heb je rook voor een demo toestel (HANS, hind hind:D)
had ik hier al verteld van crap papier aan de wingtips voor een smoke efect?
ziet er heel grappig uit

T91YAkDJEgQ[/media] - Hamish - Indoor Flying Streamers

ik heb een keer een mooiere gezien
maar als je een pusher hebt weet ik nog niet of het zo handig is:D

grts Jan Willem

Ik kom net bij de Action vandaan, ff wat dingen gehaald uit dit topic.

Bij de Acion een iets kleinere bus voor 2 euro.
Het verschil is dat het iets agressiever is, maar voor grote opp.
Gehaald, spray't mooi, niet zoals een ander merk dat ik ooit had, maar mooi gelijkmatig.

Ik gebruik het ook om schuurpapier op een houtje te lijmen.
Ik gebruik voor het lijmen van Depron nooit geen dure UHU Por meer, maar Cre-ation alles lijm van de Action

Hij is veel vloeibaarder, en werkt op dezelfde manier. en het mooie van het hele verhaal..hij kost maar 89 cent :D
85Cent!
En het lijk idd heel erg veel op uhu, 'veel' vloeibaarder wil ik het niet noemen, het zit tussen het spul van HC en uhu in, maar het lijmt snel en goed, en onzichtbaar!

Werkt prima op depron.
Ze hebben bij de action nu nieuwe kleuren in het assortiment. Eerst hadden ze alleen zwart, wit, goud en zilver. Maar nu zijn ook rood, blauw, groen en oranje daarbij (of nog meer?) voor 2 of 2.20 euro per fles.
Jep, 2 of 2,2€/fles afhankelijk van kleur. Alleen zwart hadden ze niet, ik zag ook geen kaartje van zwart... :(
Nog niet gespoten maar voor deze prijs...

Die depron safe spuitbussen van graupner komen er iig niet meer in, veeeeel te snel leeg. (en daarom te duur)

Ik heb ook getest net de verf van de action.
De bussen met "kwast"verf zijn prima maar het is wel matte verf.
De spuitbussen acryl van de action branden grote gaten in depron!
Ook Elapor van Mutiplex krijgt een "bobbelhuidje" van deze spuitbussen, wat ook na 24 uur niet weggetrokken is.

Ik denk erover het volgende te testen:
Spuiten met de airbrush, eerst alles wit.
Daarop de kleuren.
Dan blanke lak voor de sterkte en glans.
Dit zal alleen wel zwaar worden.....
En ik moet nog testen wat de reaktie is op de blanke lak.

Groeten Willem

(moet dit trouwens niet in een ander subforum?? Evt. het modelbouwcafe, oid?

Ik ben begonnen met tips i.v.m. elektro vliegen, dat er intussen wat anders tussen komt is natuurlijk niet te voorkomen.
Maar zo kom je mooi aan een paar leuke tips.

Hans.

Jep, 2 of 2,2€/fles afhankelijk van kleur. Alleen zwart hadden ze niet, ik zag ook geen kaartje van zwart... :(
Nog niet gespoten maar voor deze prijs...

Die depron safe spuitbussen van graupner komen er iig niet meer in, veeeeel te snel leeg. (en daarom te duur)

Hier hebben ze wel zwart. Staat ook op de foto van de website. http://www.action.nl/pages/OfferPage.aspx?type=month&nr=7

De website (www.action.nl) kijk ik trouwens regelmatig op voor de aanbiedingen of nieuwe producten. (ook een tipje!)

Ik heb ook getest net de verf van de action.
De bussen met "kwast"verf zijn prima maar het is wel matte verf.
De spuitbussen acryl van de action branden grote gaten in depron!
Ook Elapor van Mutiplex krijgt een "bobbelhuidje" van deze spuitbussen, wat ook na 24 uur niet weggetrokken is.
Hier ging ik al vanuit, maar nevelen kan wel en dat is gelijk de methode om het super licht te houden, een shocky spuiten kost enkele grammen zo. (ipv 4g+)

Wat betreft de Cre-ation lijm van de Action: wij hebben geen Action in de buurt, dus ik heb een proefje gedaan met de hobbylijm van de HEMA, en.... Geweldig! Twee testplakjes 6 mm Depron zitten muurvast.
Verwerking: een kant insmeren, andere kant er even tegenaan wrijven om de lijm te verdelen, uit elkaar trekken, 2 minuutjes laten drogen, en dan weer op elkaar met een verzwaring - 10 minuten later muurvast.

jammer dat ik niet eerder kon waarschuwen!
ik heb ook een keer een zwarte spuitbus geprobeerd op depron! en ik was begonnen aan de wingtips
nu licht dat toestel mooi voor de sier alsof hij is neergestort want het egeeft een beetje een efect alsof hij uitgebrand is.

grts Jan Willem

Ik vind het vreemd, bij mij was er niks aan de hand met de spuitbussen(grondverf en zwart) van de Action. Ik had eerst een paar laagjes grondverf gespoten op de romp en toen zwart, geen gaten. Bij de vleugel had ik gelijk zwart gespoten, ook geen gaten. Misschien komende gaten door dat de spuitbus te dicht op het depron staat tijdens het spuiten ivm agressief drijfgas.

ja dat zou heel hoed kuunnen
want als ik hem hoger hield dan kreeg je een efect dat er allen roet op zit
en dus gewoon goed
maar ik waag me er niet meer aan denk ikl
als je iets te dicht bij komt ben je er geweest en is het gaatjes depron

grts jan willem

Het is niet de verf maar de verdunner die in de spuitbus zit die de depron oplost.
Dus als je dun en vanaf afstand spuit is er minder risico.
Maar wil je (zoals ik) hoogglans spuiten dan moet je wel dikker spuiten.
Wil ik dun en mat spuiten, dan gebruik ik de kwastverf van de Action, verdunnen met water en in de airbrush.
Nog veel goedkoper als de spuitbussen maar wel altijd mat dus.

Groeten Willem

Back