Joop, ik wou dat ik die gegevens had. Maar helaas heb ik geen dynometer om mijn motoren te testen of N100 gegevens over RFM propellors in combinatie met een roerental tijdens de vlucht. Ik zou zeggen, waarom doen we dat niet met een groepje?!
Wat ik wel heb zijn log files van F5B vluchten waarbij ik een SM snelheids sensor op het model heb zitten. Hiermee kun je dus ideal setups vergelijken want je ziet welke sneller of hoger binnenkomt voor de verstookte energy.
Betreffende de efficiency van de motor. Als die zoals GJ zegt zo laag zou zijn dan zou de motor al lang zijn gesmolten lijkt mij zo.
Er vanaf gezien dat ik gemiddeld zo'n 160-170 ampair trek over een klim vlucht met 21 volt (6S). Dat valt dus allemaal nog wel mee dan. Het zijn de maximaal waardes die soms nergens meer op slaan. Vaak omdat de propellor ook nog overtrokken is in het begin.
Zelfs voor de peak belasting ziet het in de calculator er nog steeds zo uit;
http://www.f5b.co.uk/sites/default/files/images/1512-1.5D-6.7.preview.JPG
Dat is de setup waarmee ik morgen ga vliegen op de Nationals.
Gr, Jos
Wat ik wel heb zijn log files van F5B vluchten waarbij ik een SM snelheids sensor op het model heb zitten. Hiermee kun je dus ideal setups vergelijken want je ziet welke sneller of hoger binnenkomt voor de verstookte energy.
Betreffende de efficiency van de motor. Als die zoals GJ zegt zo laag zou zijn dan zou de motor al lang zijn gesmolten lijkt mij zo.
Er vanaf gezien dat ik gemiddeld zo'n 160-170 ampair trek over een klim vlucht met 21 volt (6S). Dat valt dus allemaal nog wel mee dan. Het zijn de maximaal waardes die soms nergens meer op slaan. Vaak omdat de propellor ook nog overtrokken is in het begin.
Zelfs voor de peak belasting ziet het in de calculator er nog steeds zo uit;
http://www.f5b.co.uk/sites/default/files/images/1512-1.5D-6.7.preview.JPG
Dat is de setup waarmee ik morgen ga vliegen op de Nationals.
Gr, Jos