Tips en trucs voor High Power modellen

Ja, daar zit je dan. Denk je de vertraging v/d Neu motor er wel even af te schroeven, zitten daar natuurlijk amerikaanse inbus boutjes in. Wie weet waar er goede amerikaanse inbusschroevendraaiers te koop zijn?

Ik zal even voor je kijken. Volgens mij heb ik nog wel wat amerikaanse maatjes liggen.....

Janwillem

Grappig, volgens mij is het gewoon metrisch hoor. Het zijn namelijk M2 schroeven met Hex kop. Wel weer een maatje kleiner dan wat je nodig hebt voor spinners vast maken.

Jos

Behalve voor de Neu gearbox, want daar past mijn 1,5 niet op, moet net iets groter zijn.

laat maar ik zie het al, mijn 1,5 geharde schroevendraaier heb ik blijkbaar een keer misbruikt en is te rond geworden. Net even een nieuw sleuteltje 1,5 gehaald en die past gewoon.

Laatst bewerkt:
Ja, mooi ding!
Wel wat groot (we hebben hem toevallig vorige week even in de handen gehad) en ook prijzig.

Ik ga trouwens volgende week wat Castle BECs bestellen, OK, het is amerikaans dus afwachten of het werkt maar ik hoor er wel goede dingen over.
En ze kosten nog geen kwart van wat de Emcotec kost.

GJ

Ik vlieg in mijn beide modellen met de CC10 bec .
Ik heb daar een 2S-800 mAh lipo aanhangen.
het vorige seizoen heb ik daar al mee gevlogen zonder problemen.

grtz,

Luc

Emcotec en Digiswitch verkopen niets anders, dus die kunnen niet anders dan goed zijn.
Ik heb de mijne wel uit de plastic gehaald voor het gewicht. Die CC zal zeker ook goed zijn, alleen moet je daar nog een schakelaar bij rekenen. deze zit bij de andere switchen al geintegreerd dmv een drukknop met procedure of een magneet.

Val

Ja, dat had ik ook al klaar liggen maar ik vond de spanning nogal varieren tussen belast en onbelast.
Maar inderdaad, het schijnt te werken en kost nog geen 1,50 aan onderdelen.

GJ

Inderdaad, en neemt geen ruimte in..... ;)

Ik heb ook nog een Flighttech FT5AVR 5A Linear volt regulator liggen...
beetje onhandig qua afmeting maar verder ook perfect....

Janwillem

Let op, bij de Flight tec kunnen wel eens soldeerverbindingen loszitten.
Ik heb het ook maar van horen zeggen..

GJ

Ik heb in 2 toestellen het Duitse systeem zitten tot nog toe zonder problemen.De Duitsers zelf vliegen daar reeds geruime tijd mee.
Ik ken er zelf niet veel van maar een diode werkt met silitium endat zou stuk gaan.
Indien dit dan gewoon stroom doorlaat is dat niet zo erg, wanneer het onderbreekt is het wat anders.
Ik ga er gewoon vanuit dat de Duitsers voldoende kennis en ervaring hebben en verder dat alle elektronika ook kan stuk gaan.

Ik heb de emcotec zojuist besteld en wat ander los spul voor de nieuwe surprise. Nu 10 weken wachten :-(
De CCbec bestel ik wel een keer mee als ik weer bij E-flight ga bestellen.

nog tips mbt stijgvlucht? ben aan het oefenen (kan er 12juni weer niet bij zijn, maar daarna wel). Soms lukt het aardig maar vaak kom ik niet lekker uit
- of op z'n kop,
- of draai te ver door,
- of vlieg te ver van mij af
- ben nog schuin omhoog aan het gaan,
- of vlieg ver van de base

Wat is de beste sequence:
Eerst gewoon up (bij voldoende speed over), motor aan, daarna draaien links (voor linker parcours), en daarna met up richting parcours, en daarna terug draaien en vlak leggen, motor uit?

in de video's die ik tot nu toe heb bekeken ziet het er allemaal zo simpel uit. Maar reproduceren valt niet mee

MvG Ronald

Back