Tips en trucs voor High Power modellen

Nog een tip na uitbreken van een motorspant.

Leg je unilog achterin dan spint deze niet mee met je regelaar als hij voor in ligt.

Dat is absoluut waar, waarschijnlijk vliegt men er zelfs beneden z'n verwachting mee. Maar leuk blijft het wel om je aan al dat moois te verlekkeren. Ik krijg er zo'n "als klein jongentje door de graupner/multiplex/robbe heen bladerend" gevoel bij.

Die tijd ken ik nog zeer goed. Sterker nog, ik heb ze nog ergens liggen van de jaren 1990 enzo. Wat een tijd, wat is F5B ver gekomen, het is echt Formule 1 nu.

Ik bestel ook niet meteen een RW4, laat ze eerst maar uitvinden wat slecht en goed is en kijken hoe Wolf het afgaat in Muncie als hij er al mee vliegt.

Tot dat je elke vlucht 40 rakken vliegt heb je niet meer dan een Alex/Enigma nodig. Is een hele leuke kist en ik wou dat ik die had gekocht/ had kunnen kopen toen ik begon. Ook een Surpise S14 is een prima kist om echt goed mee te worden.

evo, enigma, spider (12w levertijd!) of alex, lijken nergens in stock te zijn. of het is in Amerika of bij eflight(hotwing), maar bij de laatste is hij te duur.

Gr

Val

12 WEKEN, Duurt wel echt lang als er niets anders voorhanden is.
En we leven in 2010 dan mogen de levertijden best wat omlaag!

Gr Frank

Ok ik heb wel geduld, maar 12 weken. en dat ze overal uit stock zijn. getuigd volgens mij dat ze een slechte marktstrategie hebben bij tun models(de fabrikant) GJ konden ze over zoveel tijd ook al niet leveren. En dit voor zo'n geprezen model.

Val

Het is allemaal handwerk.
Misschien hebben ze 4-5 mallen maar dan kunnen ze er maximaal 10 per week bouwen, als ze niets anders te doen hebben.
Het spul moet gelamineerd worden, gevacumeerd, weer de helften koppelen, uitharden.
Voor 1 model ben je zo 3 dagen verder.

GJ

Klopt, en je hebt geen idee hoeveel modellen die jongens wel niet verkopen, juist omdat het zo een populair model is!

Jos

Nou... pas de laatste maanden gaat het fout met RFM.
Daarvoor sloopte jij ze al, dat lag mijns insziens niet helemaal aan de props.

Maar je bent welkom in Nederland hoor, ik zal de vreemdelingendienst even bellen dat ze je weer toe moeten laten ;-)

GJ

Mailtje van NEU gehad. Rotorupgrade v/d nieuwe motor is $75, reparatie van de gecrashte is $145 (rotor/bearing/gear housing). Valt allemaal nog wel mee eigenlijk, ik had al een totale vervanging v/d gecrashte motor verwacht. Upgrade v/d nieuwe is niet echt nodig, maar voor de zekerheid laat ik het toch maar doen. Nog een week of 4 en dan heb ik ze nodig :D

Mooi Johan , een persoonlijke meevaller.

ff een vraagje, hoe gaat de betaling daar in de usa.
Met creditcard of paypal ?
Of moet je ze ook nog een kopie van je paspoort faxen?

Gr Frank

Laatst ook mailtje van Neu gehad. De geplofte Neu1509/1Y wordt onder garantie gerepareerd. We zullen zien, ik geloof het pas als hij op de deurmat ligt.
Mede met dank aan Jos, die met Neu over deze motor gemaild heeft.

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Back