Ja... dat zijn bijzonder aardige filmpjes... was ook super weer dit weekend...tweede filmpje... full speed naar mijn smaak toch heel aardig schaal ogend. Vaarbeeld is echt prachtig. Ga je harder... is het eigenlijk weer zonde. Heb je volkomen gelijk in. Zo laten denk ik?
Had je er lood of NiMh in zitten? NiMh toch...
De FL8 heeft 12V 7Ah aan boord... hogere toeren... meer lawaai... Met de Denker is het zo goed te doen. Helemaal Top!
En props in deze maat met deze belasting en schroeftoerentallen rond de 2500 tot 3000 rpm heeft geen serieuze of amper meetbare vervorming.
De 47 mm speedschroeven die ik hier heb liggen zijn gelukkig vrij stijf. Het zou kunnen dat de toppen iets meegeven. Maar de Raboesch kunnen niet tippen aan de efficiëntie in m'n aandrijf conceptje... ogen wel beter aan wal

De oude Graupner 0,5 spoed standaard schroeven zijn een stuk minder stijf... maar als je die overtoert gaan ze onmiddellijk damp slaan... dan mogen ze van mij ook vervormen... hèhèhèhèhèhè
Wel heb een keer zulks een plastieken speedprop per ongeluk afgetopt op een steen aan de waterkant... 'tzat onder water... zsja... ken gebeure... zonde niet?