Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Diep Diep triest wat daar gebeurd is tien jaar geleden, ik weet het nog als de dag van gisteren, ik zat echt met open mond te kijken die dag. Er gebeuren elke dag idd hele erge dingen in de wereld, en daar hoor je weinig of niks over. :(

Heb je die linkjes al kunnen bestellen? En ga je het modje toepassen?

Ik had wat speling bij de featheringshaft, en heb daar ook twee halve grommits tussen de kop en de koperen ringetjes gedaan, geen speling meer.

Is sowieso de grootste terroristische aanslag uit de menselijke geschiedenis maar het is wel duidelijk dat het hele 9/11 circus ondertss gewoon een propaganda hulpstuk geworden is. Sympathie winnen van de modale burger om zo hun acties in het Midden-Oosten te blijven rechtvaardigen onder het moto van "de strijd tegen het terrorisme" terwijl dat sowieso niet het geval is. (lees: olie) Die dingen zijn al langer bekend.

En extremebb, heb je dan zoveel stukken al moeten vervangen op je mcpx? Ik lees nochtans overal dat dat ding ongelofelijk sterk is?

Als ik even mag reageren op de vraag of hij sterk is. Ik heb hem nu al een paar dagen, en wat vette crashes gehad. Onderdelen gaan niet zo snel stuk, het vervelende is dat veel onderdelen een beetje speling krijgen, en dan gaat hij heel erg shaken door het fbl systeem. Je moet allerlei modjes toepassen om het weer goed te krijgen.

Weet niet hoor. Mijn mcpx heeft al heel wat te verduren gehad maar heb geen mods hoeven doen..

Weet niet hoor. Mijn mcpx heeft al heel wat te verduren gehad maar heb geen mods hoeven doen..

Ik had bijna bij de eerste crash er al last van. Op diverse forums wordt er veel over geklaagd. Je zal wel geluk hebben, of je moet hem eens een keer echt de grond in boren. :rolleyes: :nooo:

Ik heb dat ding echt tegen muren aangevlogen en dan hoefde ik alleen de maingear aan te drukken :D

Ik heb dat ding echt tegen muren aangevlogen en dan hoefde ik alleen de maingear aan te drukken :D

Er gaat idd niks stuk aan dat ding, wat je er ook mee doet. Ik moet wel enorm wennen aan die rate, in de DX4. Je kan het uitzetten, maar dan wordt hij wel heel kalm in de knoppen.

Waar ik wel van baal is dat als je hem verliest dat ie dan echt wild wordt op de sticks.. Dus als je gewoon vliegt is het ok maar bij sterkere inputs gaat ie los..

Je kan hem een hele tijd rustig houden, tot hij idd even buiten je envelop gaat, en dan ga je over-corrigeren, en dan ben je hem kwijt.

Met de 450 kan ik best aardig inv hooveren, dat gaat voorspelbaar, en daar kan je redelijk rustig op corrigeren. Die Mcpx gaat zo snel, je moet zo snel reageren dat het al snel fout gaat. Ik denk als je de Mcpx goed in de hand kan houden, dan is een 450 of groter een eitje. :eek:

Heb ik ook. Mijn 450 is best voorspelbaar over de hele lengte van de stick. De mcpx is ook ok maar als hij weg is dan wordt ie wild in het terugbrengen naar hover..

Een van de modjes die ik gelezen heb, is dat ze de helft van de bladen in de lengte, er af halen. Je krijgt dan wat meer op schaal lijkende bladen, en er is minder verlies in vermogen met wat hardere collective input. Ik heb een extra setje bladen besteld, en ik ga die oude ook zo inkorten.

Ik vindt dat wel leuk, dat modden. Ik heb nog een E-sky 800Mah 3s liggen, die ga ik uit elkaar halen, en 3 x 1s 800 Mah celletjes van maken. Maar voorlopig ga ik eerst m'n best doen om het beestje te temmen, tot ik er een beetje aardig mee kan vliegen. Het enige wat nu belangrijk is, is dat hij niet zo gaat schudden, en dat is gelukt.

Een van de modjes die ik gelezen heb, is dat ze de helft van de bladen in de lengte, er af halen. Je krijgt dan wat meer op schaal lijkende bladen, en er is minder verlies in vermogen met wat hardere collective input. Ik heb een extra setje bladen besteld, en ik ga die oude ook zo inkorten.

Heb dat geprobeerd, het zou het inkakken van het toerental verminderen. Bij mij hielp het niks en ik vond hem er alleen maar slechter van vliegen.

Heb nu noodgedwongen die bladen zonder de "uitsteeksels" en vind dat niet super. Doe mij maar gewoon de standaard bladen met "uitsteeksels"...

Groet, Bert

Tijn G.... vanaf heden zijn wij GEEN vriendjes meer. Jij kostte me zonet 170 euro'tjes!

Was al lang aan het twijfelen voor een Trex250 voor indoor maar heb toch maar een mCPX besteld bij Hobbymaniac. Trex250 toch maar even uitstellen en me wat focussen op de Atom eerst. Wou de Trex250 met een minijazz, hi-tec servo's, beastx, ... dus ga mezelf minder schuldig voelen als ik dat nog even kan uitstellen :) (Ken jezelf, komt er sowieso nog)

Chow, hebben we weer iets om over te keuvelen ;)

Ik heb mijn eerste schade aan mijn 2e rapid,

Uploaded with ImageShack.us

Wou dat ik het gefilmd had want ik vloog de heli in de ventilator :banana:
enkel een blad eraf :cool:

je kan werkelijk gooien met deze heli's ...

Lol dat was idd mooi geweest op de film! vlieg je hem der straks nog een keer d oor heen? met film?
:lol:

Dat is precies waar ik al aan zat te denken heb toch nog een hoop extra bladen,
maar ben bang dat het dit keer niet zo goed afloopt ,

is namelijk altijd zo als je met opzet de heli laat crashen....
ga wel nog een youtube filmpje maken van het vlieg gedrag want voor 10 (20 zonder afdingen) euro per stuk !,

is dit werkelijk een heerlijk heli'tje ....

Back