Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Postbode is langs geweest met de Walkera Genius CP en Devo 7 tx.. Slechte nieuws is dat na de zender 3 keer aan en uit te hebben gehad het LCD geen info meer geeft. Die is dus of kapot of ik heb iets ingedrukt wat niet zou moeten. Daarover dus meer zodra ik dat weet.
Goede nieuws is dat ik er wel mee kan vliegen. Ik heb eerst de 6 assen modus geprobeerd. Dat is de beginners modus en dan zou hij als een coax moeten vliegen. En dat klopt ook voor een deel. Alleen ik was daar na 1 lipo al klaar mee en dus de 3 assen modus aangezet. En dan de lucht in en kijken hoe hij zich verhoud met de mcpx. Tsja, ik kan maar 1 ding zeggen. Het vliegt beter. Veel stabieler en rustiger out of the box. Uiteraard kun je in de zender van alles instellen (mits de lcd werkt) maar het is een verademing voor binnen in de woonkamer.
Helaas kan ik nu dus niet in de zender zelf kijken.. Maar goed. Dat wordt ongetwijfeld opgelost..

LCD geeft wel licht.. Alleen de letters ontbreken.. Oh well. Dat wordt wel opgelost neem ik aan..
Goed de eerste slechte foto's..

6243118393_d0650421dd_z.jpg

De Devo 7 naast de KDS zender toen het LCD het nog deed..

6243637586_9201e6d3ca_z.jpg

@ chow: ik denk dat er toch meer mis mee is dan alleen een kapot stekkertje.
die zender is voor 85% gelijk aan de mijne (2801 pro), en het scherm zit geloof ik rechtstreeks op de printplaat (heb de mijne een tijd terug open gehad).

laat er naar kijken, en anders een nieuwe proberen te krijgen...

suc6!
Tomos19

Yep, ik heb al een email gestuurd. Ik wacht op antwoord. De zender doet het gewoon. Net nog gevlogen. Dus dat is het probleem niet.
Net had ik even half beeld op het LCD scherm. Daarna weer niks.. We gaan het zien en beleven.

Yep, ik heb al een email gestuurd. Ik wacht op antwoord. De zender doet het gewoon. Net nog gevlogen. Dus dat is het probleem niet.
Net had ik even half beeld op het LCD scherm. Daarna weer niks.. We gaan het zien en beleven.

Probeer eens met je vinger het schermpje wat te "verschuiven" (niet wrijven, maar zijdelingse kracht erop uit te oefenen.

Schijnt iets met het polarisatie filter of zoiets te maken te hebben. Hoe en wat weet ik ook niet, verder geen verstand van.

Dat moet ik met mijn stokouwe Nokia ook doen om de SMS-jes te kunnen lezen (ben gewoon te lui en te gierig om een andere GSM te kopen:p)

Groet, Bert

Nope. Maar er zit ook een plastic scherm voor.. Er valt dus niks te schuiven..

**Edit**

Ik gok op een los contact. Maar er zit een garantiezegel op de zender dus die gaat niet eerder open voordat ik contact heb gehad met de leverancier..

Laatst bewerkt:
Dat plastic scherm zit er ook voor mijn Nokia (zit vastgelijmd aan de behuizing) en toch helpt het. Moet wel wat kracht zetten, maar als ik dat doe, word het anders volledig blanco display opeens weer leesbaar. Heel gek.

Uiteraard, als er een zegel op zit, moet je niks open maken, éérst garantie claimen want het hoort niet....

Groet, Bert

Oh well ik kan wel vliegen. Alleen ben ik bang dat ze zullen vragen de zender terug te sturen. Dan zit ik weer weken te wachten.. Da's dan wel even jammer..

Hoe vind je de heli vliegen tov de mcp x?

Ik kan daar natuurlijk pas echt wat over zeggen als ik hem zelf met de zender kan finetunen. Maar eerste indruk is echt heel goed. Stock is hij stabieler dan de mcpx. Gemoedelijker dus. Maar vergis je niet. Daardoor wordt je snel overmoedig en ik heb dus al een plakbandje op de canopy zitten :mrgreen:
Hij is kleiner en maakt veel minder geluid. In hover hangt hij veel rustiger. Maar ook voor deze gaat op, weg is weg en dan hou je hem niet meer.
Het verder gemoedelijke karakter en de iets kleinere maat maakt hem wel geschikter voor de woonkamer vind ik persoonlijk..
Verder komt hij inderdaad steviger over.. Zwakke punten zijn de canopy en de tailrotor. Daar kun je er wel gelijk een paar van meebestellen..

Als ik zou moeten kiezen tussen de twee is het moeilijk. Ik denk dat ze beiden hun sterke kanten hebben. Maar ik wil zodra dat met die zender is geregeld de heli wat feller afstellen. En dan opnieuw kijken hoe hij het dan doet t.o.v. de mcpx..

Het frame en de tail zijn zeker steviger. Ik denk zelf dat je hem echt fullspeed tegen een muur moet vliegen om daar wat stuk aan te krijgen. Wat ik al zei. De tailrotor is van hard plastic. Niet dat zachte als de mcpx. Die sneuveld dus sneller.. I know ;)
De canopy is ook van hard materiaal wat snel versplinterd. Ik hoop dat daar een extreme versie van uitkomt. En anders maar af en toe een nieuwe kopen.

Hij is een centimeter korter dan de mcpx en ook grofweg een cm lager. Dat lijkt weinig maar in een kleine ruimte is dat best een verschil.

Ik ga binnenkort ook een micro cp kopen. Maar ik ga toch voor de mcpx gaan. 1) Hij staat te koop in de modelbouw winkel in de buurt 2) Hij heeft zich al bewezen 3) De onderdelen zijn veel makkelijker verkrijgbaar en 4) Alle mods enz zijn al uitbundig besproken.

Lijkt me erg leuk om flips te doen in de garage als het buiten hard waait/regent/sneeuwt ;) En zeker dat hij niet direct kapot is bij een crash ! :D
En geen stress dat hij perfect afgesteld moet zijn 8)

Mmm, steeds weer besluiten om de Genius weg te leggen en dan toch nog een lipo vliegen.. Heerlijk ding.. Tussendoor de mcpx pakken.. Da's ook leuk maar wat wilder..
Wel voor de Genius extra tailblades besteld en een nieuwe canopy. Hij crashed nu niet meer omdat ik even een stapje terug heb gedaan maar man o man wat vraagt die heli erom. Gevaarlijk ding als je van de mcpx komt. Lijkt zo tam maar heeft opeens zoveel pit..

Dat zou ik uit moeten zoeken. De batterytray is erg klein en de lipo's ook. Echter zou er 1 lipo bij de set zitten. Ik had dus een extra lipo besteld en bij Helipal hebben ze vergeten hun test lipo eruit te halen. Heb er nu dus drie. Is zat. Ze laden echt razendsnel op..

Het is dus niet de zelfde maat? Hoe lang vlieg je op een accuutje? "edit" ---je was mij voor---
Wel het zelfde stekkertje dus,..

Wel geluk, met de extra accu. :D

Ik heb vandaag de HK2 even getest, en dat ding vliegt een stuk stabieler dan de andere. Ik moet nog wel een andere staart servo monteren, deze was iets beter, maar nog niet optimaal. Ik heb hem morgen binnen denk ik.

Helaas heb ik bij de landing een graspolletje weggeslagen. :eek: Ineens een windvlaag, en een klein stuurfoutje (overcorrectie), en pats daar lag hij op z'n kant. Gelukkig had ik het gas al dicht. Op het eerste oog geen schade, wel een klein beetje bladspoor, dus ik heb vanavond de featheringshaft, en de mainshaft voor de zekerheid maar vervangen.

Balen,.. :rolleyes:

Shit happens. Mijn mooie Genius canopy zit ook al in het verband.. Ik wilde even Szabo nadoen en dat lukte gek genoeg niet. Hij vliegt verder wel hoor :mrgreen:

Ik vlieg nu een minuut of 4-5 per keer. Beetje zelfde als met de mcpx. Ik time niet echt eigenlijk met die micro's. Vlieg gewoon een tijdje op gevoel en dan land ik en prop er een andere lipo in.. Zo doe ik dat niet met de grote jongens hoor..

Back