Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb nu ook al een setje van die linkjes tussen de sw-plate en de bl-grips gebroken, van de Mcpx. En ik heb ook al de bladen beschadigd. :mad:

Waar bestellen jullie de onderdeeltjes vandaan?

Het lijkt wel of de DX4 zender een expo op de pitch, en roll heeft, hebben jullie dat ook?

Mooie spullen hoor Stef, je bent weer te goed voor jezelf. :D

Volgensmij heeft ie dat ook, heel veel ook!

Dankje, ik heb mezelf idd wel verwend :)

De sim werkt overigens super voor slechts een 10tje incl verzenden!

Ik heb net FF twee accuutjes leeg gevlogen met de Mcpx. Wel een beetje nerveus, maar leuk om mee te vliegen. Ik heb inverted geprobeerd, lukte niet, ik denk dat ik de verkeerde blades erop heb, die met die uitsteeksels.

Laatst bewerkt:
Nou, mijn avond gevuld met de Firefox 200. Een plastic Gaui 200 kloon van $19.95. Kon mooi mee bij een andere bestelling.. Ok, tís troep. Maar wel leuke troep. Gaat ie lang mee? Neuh, denk het niet. Zou ik hem aanraden aan anderen?? Alleen als je niks beters te doen hebt dan wel.. En zo is ie ook gekocht bij een grote bestelling.. Hij gaat wel vliegen. Dat dan weer wel. Zat filmpjes van deze heli waarbij hij vliegt. Maar verder heb ik geen hooggespannen verwachtingen en dat moet je ook niet hebben denk ik. Hij is nog niet helemaal klaar. Morgen nog wat klooien. Moet sommige zaken ook gewoon even lijmen anders vertrouw ik het niet. Leuke uitdaging op regenachtige dagen. En mocht hij toch redelijk netjes vliegen dan is het aardig voor de tuin tussen de buien door. Vliegt het voor geen meter dan is ie leuk voor aan de muur.. Zie hier het gele monster..

6130679713_180d298704_z.jpg

Nou vooralsnog heb ik niet veel heli's want de 200 en de Gaui hebben nog geen electronica.. Dus die vliegen slecht nu.. Ik heb alleen de 450 en de mcpx waar ik mee kan vliegen. De mcpx heb ik vandaag weer op orde gemaakt en die vliegt weer en de 450 kan pas de lucht in als het weer een beetje mee zit.

Je hebt de indruk dat ik veel heli's heb maar dat is niet echt zo. Tís alleen de mcpx en de 450 dus. De Gaui is nog niet klaar en de 200 is nog lang niet klaar..

Dus vooralsnog kan ik weinig filmen. De mcpx is weinig spannend in een woonkamer en ik wil dolgraag de 450 weer vliegen maar ik wordt gek van het domweg kutweer nu..

Ik wil toch even af van het idee dat ik hier 100 heli's heb staan.. Hoe dat idee is ontstaan weet ik niet maar goed.. Wat hebben we in de collectie..

1. Solo Pro. Hier ben ik maart mee begonnen.. Staat nu te verstoffen. Verkoop heeft geen zin dus die gaat naar familie in Suriname.
2. Bravo III coax. Gekocht voor mijn zoontje..
3. Walkera V100D01. Een FP die ik na de Solo Pro heb gekocht als opstap naar CP. Gebruik deze nog steeds in de woonkamer. Vind hem relaxter dan de mcpx om dingen te oefenen.
4. De mcpx.. Daarover hoef ik niet zoveel te zeggen.
5. De 450. Spreekt voor zich..
6. Gaui in opbouw
7. De 200 in opbouw

Dus ik heb twee heli's dus die ik nu gebruik. De mcpx en de 450. De Walkera gebruik ik als ik in de avond nog wat wil chillen.. Meer is het niet. De rest is in opbouw waarbij de 200 een grap is en alleen de Gaui een serieuze heli is waar ik verder mee wil. De 450 gaat dan naar Suriname..

P.S. heb jij geen zin naast de mcpx die je best goed vliegt een maatje groter te gaan??

Tja, ik ben ook nog bezig met andere RC moppies en heb al aangegeven dat ik een 450 ging kopen. Maar dat had ik al gezegd in een ander topic dus..

Maar wil je niet eens vliegen met al die heli's die je hebt? Man, als ik al 1 450 zou hebben was ik al bezig :D

Tja, ik ben ook nog bezig met andere RC moppies en heb al aangegeven dat ik een 450 ging kopen. Maar dat had ik al gezegd in een ander topic dus..

Maar wil je niet eens vliegen met al die heli's die je hebt? Man, als ik al 1 450 zou hebben was ik al bezig :D

Maar ik heb al gevlogen met de 450.. Je doet net alsof ik nooit vlieg ;) En ik heb helemaal niet zoveel heli's. Hoe kom je toch daarbij.. Ik heb functioneel de mcpx en de 450. De mcpx vlieg ik gewoon en voor de 450 wacht ik op behoorlijk weer..

@Chow

Nou ja, ik vlieg tenminste al een hoop met de mCPx ipv hoveren :wink:

Waarom je denkt dat ik alleen nog hover is me ook een raadsel. Ik heb vrij lang in de hover fase gezeten maar vlieg nu gewoon heen en weer. Ik ben geen snelle leerling maar volgens mij hoeft dat ook niet. Inmiddels ben ik uit de hover en doe side rechts en links en vlieg daardoor heen en weer.

Die komen wel als ik wat te melden heb. Maar waarom die competitie.. We hebben nou niet bepaald een fijne geschiedenis achter de rug. Dat kan. Shit happens. Maar om er daarna een wedstrijd van te maken schiet niet op denk ik. Ik doe gewoon m''n dingetje op mijn manier. Jij doet het op jouw manier. Is ook prima denk ik. Ik oefen rustig side, heen en weer vliegen, forward etc.. Daar voel ik mij goed bij. Jij doet het op jouw manier. We zullen beiden niet bij team Align komen maar uiteindelijk vliegen we een heli door de lucht. Jij misschien eerder dan ik. So what.. Ik heb er lol in zoals ik het doe. En jij zoals jij het doet..

P.S. Sla de 450 over en doe gelijk een 500 ;) Trust me..

@Chow

Ik zie niet in wat een geschiedenis in welke vorm hier mee te maken heeft? In ieder geval, je vraagt altijd om filmpjes en prestaties van anderen en die worden geleverd

Ik was gewoon benieuwd naar je vliegkunsten na al je aankopen en zou het graag eens op film willen zien

Mag toch? :D

Jazeker mag dat.. Ik vraag vaak om filmpjes en foto's omdat ik domweg nieuwsgierig ben. Dat heeft niets te maken met prestaties. Als ik die indruk heb gewekt dan spijt me dat echt. Ik vind het gewoon leuk om filmpjes te zien van heli's van mensen op dit forum waarmee ik babbel. Ook al film je het uitpakken van een nieuwe aankoop dan vind ik dat leuk. Op diezelfde manier post ik ook filmpjes. Niet om stoer te doen maar meer als entertainment. Dus als ik de indruk heb gewekt dat het een soort wedstrijd is dan nogmaals mijn excuses. Zo bedoel ik het dus echt niet. Tís gewoon belangstelling..

Tsja, ik kom zeker wel met filmpjes. Maar constant hetzelfde is niet echt spannend. Dus zodra ik de 450 zonder kruis de lucht in heb en ik voel me er goed bij dan sleep ik wel een statiefje mee me camera.. Maar vliegen met cam is kut. Dus eerst een dag vliegweer. Dan dat ding trimmen. Dan lekker voelen bij het vliegen en dan pas de camera. Dat is de volgorde. Eind van de maand ben ik in Groningen en dan filmen we sowieso alles. Ik had je daar al voor uitgenodigd trouwens maar dan zit je in de UK volgens mij..

Back