Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

@Chow

Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat je er zelf eerst een competitie van maakt door anderen te vragen hun skills te laten zien en dan zegt dat het voor jou geen competitie is.

Terwijl je zelf vrij weinig hebt laten zien, iesh freemd jah?

Jah!:D

@Chow

Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat je er zelf eerst een competitie van maakt door anderen te vragen hun skills te laten zien en dan zegt dat het voor jou geen competitie is.

Terwijl je zelf vrij weinig hebt laten zien, iesh freemd jah?

Jah!:D

Ik heb er nooit een competitie van gemaakt.. Ik vraag niet om skills, ik vraag om een filmpje van een vliegende heli.. Desnoods doe je een unboxing video.. Zal me worst wezen..
Maar nu een andere vraag. Moeten nu de anderen op dit forum ook films vertonen? Ik denk aan Brutus, Stefan, Tijn, Ericw en nog zoveel anderen. Want ik heb de indruk dat ik me moet verantwoorden opeens terwijl het toch duidelijk is dat ik gewoon een beginner ben die gewoon aan het klooien is met heli's..

@chow

Wat anderen hiermee te maken hebben begrijp ik eerlijk gezegd niet maar goed. Ik was gewoon benieuwd na al je posts en je aankopen hoe het stond met je flying skills.

Weeddenie weedewel?

@chow

Wat anderen hiermee te maken hebben begrijp ik eerlijk gezegd niet maar goed. Ik was gewoon benieuwd na al je posts en je aankopen hoe het stond met je flying skills.

Weeddenie weedewel?

Nou dat is dan simpel opgelost. Ik vlieg heen en weer.. Super gaaf. En ik bouw wat heli's omdat ik dat leuk vind.. En ik heb wat afspraken met forumleden om nog meer heen en weer te vliegen. En als ik zin heb maak ik er een filmpje van..

En ik ook naar jouw bevindingen.. En dat hoeft niet stelselmatig op film.. Ik ben gek op youtube filmpjes maar is geen must.. Sterker nog.. Ik geloof wel dat je de mcpx door de kamer kunt sleuren. Ben meer geinteresseerd in wat je van plan bent na de mcpx te doen..

@chow

Maak je geen zorgen, ik laat alles zien.

Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw vooruitgang op de heli of wat dan ook.

We kunnen niet wachten ;)

Ik voel me gevlijd.. De enorme belangstelling is hartverwarmend :D Maar ik moet je teleurstellen. In de woonkamer of tuin flikker je gewoon een compact neer en dan heb je beeld. Op het Stork terrein waar ik nu oefen moet ik andere maatregelen nemen. Je vliegt dan namelijk niet op een paar vierkante meter. Dus ik kan wel een cam neerzetten maar die pakt niet de volledige ruimte.. Dus dat is een praktisch probleem..

Voortgang. Tsja, het gaat langzaam. Dat geef ik onmiddelijk toe. Ik doe geen loopings en geen inverted en ik vlieg ook geen 120 km per uur.. Het gaat met stapjes. Ik heb echt vreselijk moeten oefenen om bijvoorbeeld stabiel in side te blijven hangen. Tís niet moeilijk om in side te komen. Dat kan iedereen wel na een tijdje. Maar om er gewoon een minuut te blijven hangen is wat anders en dat kost mij best veel moeite. Daar ga ik niet over lopen liegen. Maar dat is nou juist wel wat ik graag wil. Ik heb geen 3D aspiraties. Ik wil gewoon de heli in alle posities stil kunnen laten hangen. Dat ivm met fotografie. Daar oefen ik me dus wezenloos op en dat is niet makkelijk.. probeer zelf maar. Breng de mcpx in side. Dat kun je makkelijk want dat heb ik gezien. En blijf er dan 4 minuten hangen.. Dat loop ik namelijk constant te doen..

@Chow

Ik doe ook geen loopings(nog niet) of inverted(nog niet). De reden waarom is omdat ik zie dat mensen die er wel aan beginnen met de mCPx ineens iedere week onderdelen lopen te bestellen, met name featheringshafts etc :wink:

En voorlopig wil ik eerst het heli-vliegen masteren en zorgen voor meer ervaring voordat ik semi-3D meuk ga doen. Zo interressant is dat 3D gebeuren niet in mijn boek dus ik snap je gedachtengang.

Maar het masteren van gewone flight met de mCPx en misschien hier en daar wat leuke moves....

Man, dat is echt ubertop, ik kan er geen genoeg van krijgen om het kleine rakkertje rond te laten zoeven.

En ik zit te twijfelen tussen een HK 450 of gewoon een Trex Pro te halen voor het dubbele bedrag maar meer zekerheid omtrent materialen en afwerking.

Tis allemaal zo mooi....

Ik gaf al eerder aan dat de mcpx top is om te oefenen maar een grotere heli is echt makkelijker.. Ik bedoel dan niet dat je dan opeens wel 3D kan doen maar dat reageert gewoon wat "slomer". Dus je hebt meer tijd voor correctie als je een stuurfout maakt. De mcpx is echt gelijk weg.. Ik vind zelf mijn HK450 veel meer vergevingsgezind. Pest alleen is dat je meer met de billen samengeknepen staat omdat de mcpx wel een keer kan vallen en de 450 dus niet. Dus ja de 450 is makkelijker en nee ook weer niet door de spanning.. Overigens zou ik serieus ook overwegen om de 450 over te slaan hoor.. De 500 is nog stabieler en qua kosten ben je niet veel meer kwijt. Zou het prijsverschil enorm zijn dan ok. Maar tussen de 450 en de 500 is die minimaal. Neem dan gelijk een groter ding. Ik heb de Gaui natuurlijk nog niet kunnen vliegen maar het is echt veel meer heli en je hoeft maar te googlen om te lezen dat een 500 gewoon een stuk fijner vliegt..

@chow

Ik denk dat de 450 een koekje voor me wordt mits goed afgesteld en gebouwd.

De mCPx heeft geen verassingen meer voor me na zoveel uren buiten rondcrossen en de flighttime is me toch iets te kort.

Maar wat denk je, HK 450 of Trex Pro?

Ik denk zelf dat het de Trex Pro wordt, beter iets meer investeren en een beetje voorspelbare kwali hebben. Alhoewel HK echt goed spul levert, ik heb er nog weinig klachten over gehoord.

En de 4ch microcoax en de MX2 die ik heb zijn erg goed voor dat geld. Plus de accus en accessoires die ze leveren werken ook naar behoren.

Long live the (Hobby)King!

Ik wil geen discussie starten over een HK versus een merk. Maar ik heb nu een HK en gesleuteld aan een HK250. Maar ook de Gaui gebouwd. En wat moet ik zeggen. De Gaui is gewoon fijner. Alle materialen kloppen. De onderdelen zijn goed. Er zit een handleiding bij. Is best een enorm verschil. Dus ik zou blind voor een merk gaan.

@chow

Dacht ik ook al. HK is goed maar vereist meer expertise en manuren/aandacht.

Kzag een mooie Trex Pro exclusief TX en RX voor 380 Pleuri bij de Hobbymaniac en loop er al een tijdje naar te loeren. Wordt een beetje loctiten en de boel checken maar ik denk dat het machientje zo de lucht in kan

Hmm, i smell the skies

Trex is vaak net zo duur als een HK in de praktijk. De HK lijkt goedkoop maar je moet er best een boel aan sleutelen. Verder erger ik me dood aan een boel HK zaken. Schroeven die dol draaien. Schroeven die je niet los kan krijgen. Dingen zijn krom. Het kan allemaal wel als je een diehard bent. Maar wil je gewoon een fijne kit zou ik gewoon Align doen. En ik blijf erbij.. Check maatje groter dan de 450.. Tenzij je dat ding mee wil slepen naar de UK.. Dan is een 450 wel te doen..

@chow

Een 500 is toch duurder met parts en minder gangbaar. Ik geloof meteen dat het beter vliegt, hoe groter hoe beter.

Maar als eerste grote CP heli lijkt me een 450 toch beter qua parts-availability en mods (en crashes)

Ik kan altijd nog een heli erbij kopen:wink:

Klopt. Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Ik vond de 450 trouwens enorm groot totdat de Gaui in elkaar zat :) . Mijn HK450 is trouwens ook een duurdere grap geworden want het is inmiddels een HK/Align/KDS en dus net zo duur als een Trex 450.. Had achteraf gezien net zo goed een Align kunnen nemen. Maar da's achteraf gezeur. Ding vliegt goed en ik ben er blij mee.. Alleen ben ik wel genezen. Ik ga alleen nog maar voor een goed merk. Dan maar wat langer doorsparen. Het is het gewoon waard..

Lol, en nog een fout die ik heb gemaakt.. Begin gelijk met een behoorlijke zender.. Achteraf de boel aanpassen is een gezeur.. Mijn KDS zender is prima hoor. Maar hij kan niet alles wat je zou willen en de RX-en zijn vrij prijzig.. Beter gelijk een Spectrum zender. Kost even iets meer maar heb je achteraf wel meer lol van.. Kan je ook gelijk de mcpx mee besturen..

@chow

Ik heb vorige maand een DX6i+AR6210 receiver gekocht in de UK voor 137 euri, echt een koopje dus.

Enige wat ik dus nog nodig heb is een extra Spektrum RX, die bij de DX6i zat zit in mijn MX2. Ik hoorde dat die oranje kloontjes bij de HK beregoed waren en cheap.

Maar ja, ik heb zoiets van, de DX6i is een droom TX dus waarom bezuinigen op een RXje

Laatst bewerkt:
Mooi, dan ben je klaar.. Je kunt inderdaad die Orange dingen gebruiken.. Had ik dus ook gewoon moeten doen.. Maar dat is achteraf.. Nu blijf ik voorlopig wel met de KDS werken. Omdat ik uiteindelijk fotografie wil gaan doen heb ik meer als 6 kanalen nodig en valt de DX6i dus af. Ik moet dan gelijk naar een peperdure zender.. Dat kan nu even niet.. Dus ik gebruik voorlopig de KDS en als ik echt netjes kan vliegen en fotografie in mijn bereik komt dan kijk ik verder..
Overigens zou ik bij een dure machine inderdaad op de rx niet bezuinigen. Maar koop je ook opeens zo'n prul als de 200 die ik heb dan kan je prima met zo'n orange uit de voeten ;)

Back